اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان کمیسیون بنگاه ها چقدر است؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کمیسیون بنگاه ها

 

اخبار اقتصادی - میزان کمیسیون بنگاه ها چقدر است؟

اگر مبلغ قرارداد منعقد شده 10 میلیون پول پیش و ماهی صد هزار تومان اجاره باشد، معادل اجاره‌ای مبلغ پول پیش می شود 300 هزار تومان و از این 300 هزار تومان یک چهارم آن به عنوان حق الزحمه به مشاوران املاک داده می‌شود.

در قراردادهای خرید و فروش از میزان صد میلیون اولیه مبلغ 550 هزار تومان و صد میلیون‌های بعدی 250 هزار تومان به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها داده می شود.

مصطفی قلی خسروی سرپرست کمیسیون تخصصی املاک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان کمیسیون بنگاه‌ها اظهار کرد: کمیسیون مبلغی است که به صورت حق الزحمه از طرفین معامله به بنگاه تعلق می گیرد.

وی افزود: در قراردادهای خرید و فروش از میزان صد میلیون اولیه مبلغ 550 هزار تومان و صد میلیون‌های بعدی 250 هزار تومان به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها داده می شود.

قلی‌خسروی در ادامه با اشاره به میزان کمیسیون بنگاه‌ها از قراردادهای رهن و اجاره افزود:‌از کل میزان مبلغ قراردادهای رهن و اجاره یک چهارم آن به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها تعلق دارد.

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک افزود: یعنی اگر مبلغ قرارداد منعقد شده 10 میلیون پول پیش و ماهی صد هزار تومان اجاره باشد، معادل اجاره‌ای مبلغ پول پیش می شود 300 هزار تومان و از این 300 هزار تومان یک چهارم آن به عنوان حق الزحمه به مشاوران املاک داده می‌شود.

وی در ادامه درباره تخلف بنگاه‌ها تاکید کرد: معمولا بیشتر تخلفات از سوی مشاوران املاکی که جواز ندارند صورت می گیرد و پیگیری تخلفات از طریق ماده 27 قانون اتحادیه‌ها با کمک نیروی انتظامی پیگیری می‌شود.

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک تاکید کرد: ماده 27 قانونی است که باید در تمام بنگاه‌های کشور اعمال شود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بررسی بنگاه داری بانک ها در کمیسیون اصل نود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حق کمیسیون بنگاه مسکن چقدر است؟



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ مالیات ارزش افزوده

 

اخبار اقتصادی - حق کمیسیون بنگاه مسکن چقدر است؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد : حق کمیسیون مشاوران املاک افزایش نیافته است و از مستاجران می خواهیم در بنگاه هایی قرارداد ببندند که کد رهگیری دارد.

حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : امسال نرخ مالیات ارزش افزوده هم 8 درصد است که از حق کمیسیون گرفته می شود و مالک و مستاجر یا خریدار و فروشنده به صورت مشترک آن را پرداخت می کنند.

وی گفت : خوشبختانه معاملات مسکن افزایش یافته و رونق بازار در راه است.

عقبایی گفت : بنگاه داران هم حق کمیسیون قانونی را رعایت می کنند و شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند به سامانه تلفن 7334 گزارش کنند.

وی افزود : حق کمیسیون مشاوران املاک تا 30 میلیون تومان مبلغ 150 هزارتومان است از 30 تا 50 میلیون تومان معادل 75 صدم درصد گرفته می شود و از50 تا 100 میلیون تومان نیم درصد است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت : معامله صدمیلیون تومانی ؛ 550 هزار تومان حق کمیسیون دارد که خریدار و فروشنده با هم پرداخت می کنند.

عقبایی افزود : در معاملات بیش از 100 میلیون تومان به بالا هم 25 صدم درصد یعنی برای هر صد میلیون تومان 250 هزارتومان دریافت می شود. 

اخبار اقتصادی -  واحد مرکزی خبر