اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مک کین: جان کری حاضر به افشای جزئیات مذاکرات با ایران نشده/این آدم در مورد ایران مثل...



افشای جزئیات مذاکرات با ایران

مک کین: جان کری حاضر به افشای جزئیات مذاکرات با ایران نشده، از او ناامید شدم/ این آدم در مورد ایران مثل یک توپ مخرب می ماند/ شانس تصویب تحریم های جدید بسیار کم است

جان مک کین سناتور جمهوریخواه گفت که او به شدت از دولت اوباما ناامید شده است بویژه از جان کری.

سی ان ان نوشت: جان مک کین سناتور جمهوریخواه گفت که او به شدت از دولت اوباما ناامید شده است بویژه از جان کری.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: کری از دوستان خوب من است اما زمانیکه بحث ایران پیش می آید، این آدم مانند یک توپ مخرب است.

این سناتور جمهوریخواه با اشاره به مذاکرات با ایران بیان داشت: هیچگاه به اندازه امروز در مورد پارامترهای این توافق نگران نبوده ام.

نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا گفت: به من دیروز گفتند که جان کری حاضر به افشای جزئیات مذاکرات نشده، با این حال همزمان می خواهد بر روی حسن نیت ما هم تکیه کند.

وی ادامه داد: شانس بسیار کمی برای تصویب تحریم های جدید در سنای تحت کنترل دموکرات ها وجود دارد.

/انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
1392/07/28:ارائه جزئیات مذاکرات 1+5 با ایران به اسرائیل..؟؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار کری به نتانیاهو درباره افشای جزئیات مذاکرات هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,اجلاس آیپک

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، امروز برای ارائه سخنرانی در اجلاس آیپک و همچنین جلسه مشترک کنگره آمریکا وارد واشنگتن شد. در این میان، انتشار برخی گزارش ها مبنی بر احتمال افشای برخی از جزئیات مربوط به مذاکرات هسته ای ایران در جریان این سخنرانی ها، وزیر خارجه آمریکا را به واکنش واداشته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از «آسوشیتدپرس»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا هشدار داده علنی کردن جزئیات مذاکرات جاری میان ایران و گروه 1+5، کار دستیابی به توافق هسته ای با ایران را دشوار خواهد کرد. وی این سخنان را در واکنش به احتمال افشای جزئیات مذاکرات از سوی نتانیاهو بیان کرده است.

کری که در جمع خبرنگاران در ژنو سخن می گفته، نسبت به گزارش های منتشره درباره اینکه برخی جزئیات مذاکرات هسته ای ایران طی روزهای آتی افشا خواهد شد، ابراز نگرانی کرده است. هرچند وی به طور مستقیم اشاره ای به نخست وزیر رژیم اسرائیل نکرده، اما این موضوع کاملاً با گزارش هایی که امروز در این زمینه به نقل از مقامات اسرائیلی منتشر شده، مطابقت دارد.

برخی مقامات اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند نتانیاهو قصد دارد در جریان سخنرانی خود در کنگره آمریکا، درباره برخی از جزئیات مربوط به مذاکرات که برای اسرائیل مسئله ساز یا خطرناک است صحبت کند.

در همین زمینه، کری اظهار داشته: «ما از گزارش های منتشره درباره اینکه برخی جزئیات گزینشی از مذاکرات هسته ای طی روزهای آتی افشا خواهد شد، نگرانیم. من به صراحت می گویم، انجام این کار، رسیدن به هدف مشترک اسرائیل و دیگران مبنی بر دستیابی به یک توافق خوب را دشوارتر می کند. امنیت اسرائیل قطعاً در ذهن ما مرکزیت دارد، اما امنیت دیگر دولت های منطقه و همچنین امنیت خودمان در ایالات متحده نیز همین وضعیت را دارد».

نکته مهم اینجاست که این سخنان کری در پاسخ به سوال هیچ خبرنگاری بیان نشده و خود وی در ابتدای سخنانش در جریان کنفرانس مطبوعاتی در ژنو، این موضوع را بیان کرده است. بلافاصله پس از این کنفرانس مطبوعاتی، کری برای حضور در دور جدید مذاکرات هسته ای ایران، عازم شهر مونترو در نزدیکی ژنو شد. مذاکراتی که انتظار می رود تا روز چهارشنبه به طول بینجامد.

در بحث از مذاکرات هسته ای، وزیر خارجه آمریکا از حصول پیشرفت در این مذاکرات سخن گفته، اما در عین حال اظهار داشته هنوز کارهای زیادی برای اطمینان یافتن از اینکه جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای گرفته می شود، باقی مانده است. وی همچنین بار دیگر ضمن انداختن توپ به زمین ایران، از ضرورت اتخاذ «تصمیمات دشوار» توسط ایران سخن گفته است. 


  اخبار سیاست خارجی  -  تابناک