اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مواد شیمیایی ممنوعه برای زنان



اخبار,اخباراجتماعی,سرطان سینه


 اخباراجتماعی - مواد شیمیایی ممنوعه برای زنان

یکی از اصلی ترین منشاهای سرطان سینه در محیط زیست، بنزن و بوتادین هستند که از اگزوز خودروها، دستگاه های چمن زنی، دود سیگار و غذاهای کبابی خارج می شوند.

محققان آمریکایی اعلام کردند که برخی مواد شیمیایی که زنان هر روز با آن سر و کار دارند موجب ابتلا به سرطان سینه در موش های آزمایشگاهی شده است که می تواند تاثیر مشابهی بر آنها داشته باشد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، این مطالعه که در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شده به 17 ماده شیمیایی اشاره کرده است که زنان باید از آنها دوری کنند یا کمتر در معرض این مواد قرار گیرند.

این مواد شامل، بنزین، گازوئیل، دودهای خروجی از اگزوز ، شعله خاموش کن ها، مواد لکه بر، پاک کننده رنگ ها و مواد ضد عفونی در آب آشامیدنی می شوند.

ˈروتان رودلˈ مدیر تحقیقات موسسه سایلنت اسپرینگ گفت: این مطالعه با شناسایی مواد شیمیایی مضر برای سلامت زنان نقشه راهی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه ارائه می دهد.

وی افزود: این اطلاعات کمک می کند که زنان با آگاهی از مواد شیمیایی مضر کمتر در معرض چنین موادی قرار گیرند.

یکی از اصلی ترین منشاهای سرطان سینه در محیط زیست، بنزن و بوتادین هستند که از اگزوز خودروها، دستگاه های چمن زنی، دود سیگار و غذاهای کبابی خارج می شوند.

همچنین پاک کننده هایی مانند متیلین کلراید، داروهای به کار رفته در درمان های هورمونی جایگزین، خاموش کننده های آتش، مواد شیمیایی لکه بر، مواد نچسب و استیرن که از دود سیگار ناشی می شود از دیگر مواد خطر زا هستند.
 اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
بررسی مواد شیمیایی و آسیب دیدگان در حمله شیمیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد شوینده شیمیایی را بی رویه مصرف نكنید



 

 

مواد شوینده شیمیایی را بی رویه مصرف نكنید

 

كارشناس آموزش اورژانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پرهیز از مصرف بی رویه مواد پاك كننده شیمیایی از مهمترین اصول پیشگیری ابتلا به عوارض ناشی از اینگونه مواد است.

به گزارش روز یكشنبه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی، 'آرزو دهقانی' افزود: بهتر است افراد تا حد ممكن از شوینده هایی كه آسیب كمتری دارد، استفاده كنند.

وی اظهار داشت:‌ مواد شوینده شیمیایی كه بخار تولید می كنند باید از برنامه تمیزكاری حذف شوند یا درصورت استفاده ، فضا بگونه ای باشد كه جریان سریع هوا، بخارها را پراكنده سازد.

كارشناس آموزش اورژانس كشور با تأكید بر خودداری از استفاده مواد شوینده در محیط های دربسته گفت: محصولات شیمیایی و شوینده همواره باید در ظرف اصلی خود نگهداری شوند و از نگهداری این مواد در ظروف مواد خوراكی مانند بطری نوشابه به شدت پرهیز كرد چراكه ممكن است كودكان این مواد را مصرف كنند.

دهقانی، مخلوط كردن مواد شوینده با آب گرم را بدترین حالت استفاده از مواد پاك كننده، نام برد و تصریح كرد: مواد شوینده را نباید در محیط های در بسته ای كه بخار آب وجود دارد، استفاده كرد و هنگام استفاده از فرآورده های شوینده لازم است پنجره ها باز باشد تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

وی افزود: ازمخلوط كردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمك با فرآورده های سفید كننده بطور جدی خودداری شود چراكه بخار و گازهای ناشی از این تركیبات، بسیار سمی و خفه كننده است.

به گفته كارشناس آموزش اورژانس كشور، هنگام شست وشوی حمام و دستشویی تاحد امكان باید از ماسك های محافظ استفاده شود و پنجره ها نیز باز و تهویه هم روشن باشد تا جریان هوا برقرار شود.

دهقانی به بیماران دارای مشكلات تنفسی مانند آسم یا افرادی كه حساسیت ریوی دارند توصیه كرد به هیچ عنوان با مواد شیمیایی در تماس نباشند.... / تحلیل : ایرنا