اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمترین علت بیکاری چیست؟



اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار کار

"وی کسب آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را رکن اساسی توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: در صورتی که کسب مهارت در کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار بگیرد به اشتغال کاذب و درآمد ناپایدار منجر می‌شود و به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می‌کند..

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مهمترین علت بیکاری در کشور را فقدان مهارت مورد نیاز بازار کار دانست و مهمترین برنامه و سیاست این سازمان در سال جاری را شناسایی مشاغل جدید و توسعه آموزشهای بازار محور عنوان کرد.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال رشته‌های دارای ارزش افزوده را که بر تولید و اقتصاد و اشتغال مولد تأثیرگذارند در دستور کار اساسی خود قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ تولیدی و خدماتی در تهران امتیاز بزرگی جهت توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای و ایجاد بستر اشتغال پایدار است چرا که آموزشهای فنی و حرفه‌ای مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و بازار کار را به وجود می‌آورد و امکان به روز شدن و ارتقای مهارت شاغلان را فراهم می‌کند.

وی کسب آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را رکن اساسی توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: در صورتی که کسب مهارت در کشور مورد غفلت و کم توجهی قرار بگیرد به اشتغال کاذب و درآمد ناپایدار منجر می‌شود و به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می‌کند.

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در عین حال با تاکید بر نگاه اقتصاد مقاومتی و توجه دولت به سیاستهای منتهی به شغل گفت: یکی از علل بیکاری در کشور فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است از این رو بهره‌گیری از آموزشهای فنی و حرفه‌ای به دلیل انعطاف پذیری نشات گرفته از بازار کار و ایجاد مهارت لازم در افراد نقش موثری در اشتغال دارد.

خانپور همچنین از کارآفرینی به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته آموزشهای مهارتی یاد کرد و گفت: افراد پس از کسب مهارت، تخصص و دانش فنی لازم توانایی خلق فرصتهای شغلی مناسب را به دست می‌آورند.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
علت بیکاری در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی: مهمترین علت مرگ و میر كودكان در اورژانس اطفال، شوك است



 

 

مهمترین علت مرگ و میر كودكان در اورژانس اطفال، شوك است

 

تهران - رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: مهترین علت مرگ و میر كودكان در اورژانس اطفال، شوك است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'محمدرضا رزاقی' روز چهارشنبه در ششمین همایش اورژانس ها و بیماری های شایع طب كودكان در دانشگاه شهید بهشتی افزود: 40 تا 50 درصد شوك ها می تواند منجر به مرگ و میر كودكان شود.

 

وی اضافه كرد: عوامل مختلفی مانند بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی، كما، تشنج و تروما (ضربه) می تواند به كودك شوك وارد كند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: همچنین شایع ترین حادثه در كودكان پنج تا 14 ساله كشور به دلیل آغاز حضور در محیط بیرون از خانه، تروما (ضربه) است كه این امر، حساسیت طب اورژانس اطفال را بیش از پیش روشن می سازد.

 

رزاقی خاطرنشان كرد: ترومای كودكان با ترومای بزرگسالان متفاوت است چرا كه بزرگسالان اگر حجمی از خون خود را از دست بدهند، ممكن است سیستم بدن این خون از دست رفته را جبران كند اما كودكان با كمی خونریزی دچار شوك می شوند و ممكن است جان خود را از دست بدهند.

 

وی افزود: اطفال از سرمایه های اصلی كشور به شمار می روند و شاخص پیشرفت هر كشوری در جهان، میزان حفظ سلامت مادر در دوران بارداری و حفظ سلامت كودك پس از تولد است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: در برخی از كشورها آمار مرگ و میر كودكان زیر یك سال، به ازای هر یك هزار كودك در سال، چهار مرگ و میر است كه این میزان در كشورهای دارای محرومیت مانند كشورهای آفریقایی ، 110 در هر یك هزار كودك و در ایران حدود 26 مرگ و میر در هر یك هزار كودك در سال است.

 

رزاقی افزود: این آمار در كشور ما بطور نسبی خوب است اما مطلوب نیست و ر مسوولیت همه دست اندركاران حوزه سلامت از بخش دولتی تا دانشگاه ها و مراكز درمانی را مضاعف می سازد.

 

وی خاطرنشان كرد: ارتقای سطح سلامت ، نیاز كشور به امكانات و تجهیزات پزشكی را كاهش می دهد و منجر به شكوفایی اقتصادی می شود.

 

رزاقی یادآور شد: كودكی كه متولد می شود به طور طبیعی می تواند دست كم ، 70 سال عمر كند و دست اندركاران حوزه سلامت وظیفه دارند دستیابی به این مسیر طول عمر را تسهیل كنند./ایرنا