اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منادی : احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی طی دوهفته آینده/رأی‌گیری برای برگزاری جلسه علنی در مجلس قدیم



علیرضا منادی ,نماینده مردم آذرشهر

منادی : احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی طی دوهفته آینده/رأی‌گیری برای برگزاری جلسه علنی در مجلس قدیم

عضو هیئت رئیسه مجلس از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان طی دو هفته آینده به پارلمان خبر داد و گفت: ممکن است رئیس مجلس فردا برای برگزاری چند جلسه علنی در مجلس قدیم، از نمایندگان رأی‌گیری کند.

علیرضا منادی نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از فردا 31 شهریور، از برنامه ویژه مجلس به همین مناسبت طبق روال هر ساله خبر داد و اظهار داشت: فردا علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با حضور در نشست علنی مجلس، سخنرانی خواهد کرد و سپس تقدیری هم از ایثارگران و جانبازان مجلس انجام خواهد شد.

وی همچنین به تعمیرات صحن خانه ملت اشاره کرد و گفت: مجلس قطعاً فردا جلسه علنی دارد، اما احتمال اینکه رئیس مجلس برای انتقال چند جلسه علنی به مجلس قدیم به منظور اتمام تعمیرات صحن، از نمایندگان رأی‌گیری کند، نیز وجود دارد، چون صحن خانه ملت واقعاً نیازمند تعمیرات است و باید تکمیل شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه به معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد: طبق گفته دولتی‌ها، احتمالاً ظرف دوهفته آینده سه وزیر پیشنهادی برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی معرفی خواهند شد تا پارلمان در سه هفته کاری پیش رو، صلاحیت و برنامه‌های آنان را مورد بحث و بررسی قرار دهد و تکلیف وزرای این سه وزارتخانه را مشخص کند.

منادی در پایان درباره انتخاب دادستان دیوان محاسبات، خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون برنامه و بودجه گزینه پیشنهادی خود را برای دادستانی دیوان محاسبات به هیئت رئیسه معرفی کند، بلافاصله انتخاب دادستان این دیوان در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار می‌گیرد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تشکیل جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال تغییر در ترکیب وزرای پیشنهادی/ سه وزیر پیشنهادی فردا به مجلس معرفی می‌شوند



تغییر در معرفی سه وزیر پیشنهادی دولت ,وزیر پیشنهادی دولت

احتمال تغییر در ترکیب وزرای پیشنهادی/ سه وزیر پیشنهادی فردا به مجلس معرفی می‌شوند

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تایید خبر «تغییر در معرفی سه وزیر پیشنهادی دولت» گفت: به احتمال زیاد اسامی سه وزیر باقیمانده پیشنهادی فردا در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

سعداله نصیری‌قیداری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سه وزیر پیشنهادی فردا یکشنبه به مجلس معرفی می‌شوند، اظهارداشت: به احتمال زیاد اسامی وزرای پیشنهادی فردا در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم درباره احتمال تغییر در معرفی وزرای پیشنهادی و عدم معرفی سرپرستان وزارتخانه های فعلی به مجلس نیز یادآورشد: در عالم سیاست هیچ چیز غیر ممکن نیست، باید ببینیم آقای رئیس‌جمهور در این زمینه چه تصمیمی خواهند گرفت.

بعد از عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم، جعفر توفیقی، علی اصغر فانی و سیدرضا صالحی امیری سرپرستان وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شدند که قرار بود تا این سه نفر برای کسب رای اعتماد از سوی دولت به مجلس معرفی شوند./فارس