اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت ورود چای اسانس‌دار به کشور



اخبار,اخباراقتصادی, واردات چای

رییس سازمان چای کشور گفت: تبلیغ چای صد درصد خارجی ممنوع است.

به گزارش ایسنا در گیلان، محمدولی روزبهان در نشست بررسی مسائل استان بویژه چای که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: وضعیت چای خوب نیست.

وی با بیان اینکه ذائقه مصرف کنندگان تغییر کرده است، اضافه کرد: امسال یکی از اقدامات خوبی که از سوی دولت در حمایت از چایکاران انجام شد، پرداخت به موقع بهای برگ سبز بود و این امر توجه دولت به چایکاران را نشان می دهد.

روزبهان با اشاره به اینکه بیشتر منافع چای در بخش صادرات است، ادامه داد: واردات چای باید با تولید پیوند بخورد.

وی با تاکید بر اختلاط چای داخلی با چای خارجی تصریح کرد: خوشبختانه تبلیغ چای صد درصد خارجی از صداوسیما حذف شده و این امر قابل تقدیر است.

روزبهان گفت: 15 هزار تن چای خشکی که چایکاران ما به طور میانگین تولید می کنند، با اختلاط چای داخلی با چای خارجی به راحتی 5000 تن آن قابل فروش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با پیوند تولید چای و واردات چای شرایط بهتر برای چای داخلی رقم خواهد خورد، توزیع چای سنواتی را در کشور ممنوع دانست و گفت: چای سنواتی یا باید کمپوست شود و با به خارج از کشور صادر شود.

وی خواستار ممنوعیت ورود چای اسانس دار به کشور شد و با بیان اینکه چایکار با رسیدگی به یک هکتار باغ چای به طور میانگین 300 هزار تومان درآمد کسب می کند، خاطرنشان کرد: چنین درآمدی نشان می دهد که تولید چای از کم سودترین محصولات کشاورزی کشور است و برای حفظ آن باید چایکاران مورد حمایت جدی تری واقع شوند.


  اخباراقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت استفاده از رنگ های جذاب و اسانس های معطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت ورود هواپیماهای بالای 11 سال به کشور


رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: طبق آخرین تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیماهایی اجازه ورود به کشور را دارند که حداکثر ساخت سال 2002 باشند لذا هواپیماهای ساخته شده قبل از این تاریخ، مورد قبول سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

خبرگزاری ایسنا:   رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود هواپیماهای جدید به کشور خبر داد و اعلام کرد: طبق آخرین تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیماهایی اجازه ورود به کشور را دارند که حداکثر ساخت سال 2002 باشند.

 کاپیتان حمیدرضا پهلوانی - معاون وزیر راه و شهرسازی - اظهار کرد: برای تاسیس شرکت‌های هواپیمایی درخواست‌هایی به سازمان هواپیمایی کشور اعلام شده است.

وی افزود: برای تاسیس شرکت هواپیمایی جدید در ایران در شرایطی مجوز صادر می‌شود که این شرکت‌ها حداقل پنج فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور وارد کنند.

پهلوانی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی موجود و کسانی که قصد تاسیس شرکت هواپیمایی جدید دارند، کمک‌های لازم را خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی سن هواپیماهایی که شرکت‌های جدید هواپیمایی باید وارد کنند، تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مشخصات خاصی برای هواپیماهایی که وارد می‌شوند، تعیین و اعلام کرده است و ایرلاین‌ها باید بر اساس مشخصات درنظر گرفته شده هواپیما بخرند.

ورود هواپیماهای بزرگتر از 11 سال، ممنوع


رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: طبق آخرین تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیماهایی اجازه ورود به کشور را دارند که حداکثر ساخت سال 2002 باشند لذا هواپیماهای ساخته شده قبل از این تاریخ، مورد قبول سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

پهلوانی افزود: هرچند ممکن است برخی شرکت‌های هواپیمایی هواپیماهایی را وارد کنند که یک یا دو سال قبل از تاریخ مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری ساخته شده‌ باشد که در صورت داشتن تمامی استاندارد‌ها ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور مانعی ندارد.

ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور


معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور نیز اظهار کرد: بستر‌سازی برای ورود تعدادی هواپیمای جدید به کشور انجام شده است.

وی از بیان مشخصات و نوع این هواپیماها خودداری کرد و گفت: پیش از این، چند شرکت هواپیمایی از خرید هواپیماهای جدید و ورود آنها به کشور خبر داده بودند اما با توجه به مسائلی هم‌چون نرخ ارز نتوانستند هواپیما وارد کنند بنابراین تا زمانیکه ورود این هواپیماها نهایی نشود، درباره‌ی مشخصات آنها اظهار‌نظر نمی‌کنم.