اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت های جدید برای کافی‌ شاپ‌ ها


رییس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران با بیان اینکه از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده قیمت بستنی بر اساس نرخ جدید عرضه می شود، درباره راه اندازی کافی شاپ ها نیز گفت: کافی‌شاپ ها نباید روبرو یا نزدیک آرایشگاه زنانه یا دبیرستان دخترانه باشند، همچنین عرضه قلیان در کافی شاپ‌ها ممنوع است.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران با بیان اینکه از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده قیمت بستنی بر اساس نرخ جدید عرضه می شود، درباره راه اندازی کافی شاپ ها نیز گفت: کافی‌شاپ ها نباید روبرو یا نزدیک آرایشگاه زنانه یا دبیرستان دخترانه باشند، همچنین عرضه قلیان در کافی شاپ‌ها ممنوع است.

اسکندر آزموده اظهار کرد: با توجه به گران شدن لبنیات که ماده اصلی تهیه بستنی را تشکیل می‌دهند و از طرفی بالا رفتن دیگر هزینه های جانبی، آنالیز قیمت جدید بستنی بعد از بررسی های کارشناسی، حدود دو ماه آینده نهایی می‌شود و پیشنهادات خود را به اتاق اصناف ارائه می دهیم.

به گفته وی،‌ از اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده بعد از مصوب شدن قیمت های جدید، بستنی بر اساس نرخ جدید عرضه می‌شود.

آزموده با بیان اینکه هر ساله آنالیز قیمت ها را انجام داده و بعد از نهایی شدن به واحدهای صنفی ابلاغ می کنیم، درباره قیمت آبمیوه ها نیز گفت: آبمیوه نرخ مشخصی ندارد و بر اساس تغییر قیمت میوه، متغیر است و نمی توان برای آن قیمت مصوبی ارائه کرد.

رییس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران در عین حال بیان کرد: حدود 500 کافی شاپ در تهران داریم که از این تعداد 200 کافی شاپ پروانه دارند و مابقی نیز در حال دریافت پروانه هستند.

عرضه قلیان در کافی‌شاپ‌ها غیرقانونی است

رییس اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران در بخشی از سخنان خود درباره عرضه قلیان در برخی کافی شاپ ها نیز تاکید کرد: این کار غیرقانونی بوده و توسط کافی شاپ های بدون مجوز این گونه تخلفات صورت می گیرد.

حداکثر ساعت کاری کافی‌شاپ‌ها تا ساعت 24 است

وی همچنین ادامه داد: حداکثر ساعت کاری کافی شاپ ها تا ساعت 24 است و از آن به بعد توسط اماکن با آن ها برخورد می شود. در برخی مواقع شاهد بودیم که برخی کافی شاپ ها از ساعت24 به بعد به دلیل نظافت باز بودند که اماکن به دلیل روشن بودن چراغ ها و باز بودن مغازه با آن ها برخورد کرد.

آزموده تاکید کرد: کافی شاپ داران باید به این موضوع توجه داشته باشند که از ساعت24 به بعد باید مغازه های خود را تعطیل کنند و چنانچه می خواهند اقدام به نظافت مغازه کنند باید چراغ ها را خاموش کرده و بعد از بستن مغازه این گونه کارها را انجام دهند.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه آموزش های لازم به کافی شاپ داران داده می شود، گفت: در رابطه با ارائه مجوز برای تاسیس کافی شاپ باید مواردی رعایت شود و حداقل متراژ کافی شاپ ها 20 مترمربع و بستنی فروش ها نیز 14مترمربع است.


ویدیو مرتبط :
سایبان برقی کافی شاپ | سایبان جمع شو کافی شاپ | پوشش کافی شاپ | کاور کافی شاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش معاون رییس جمهور به ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها



اخبار,اخبار اجتماعی ,ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها

 

اخبار اجتماعی - واکنش معاون رییس جمهور به ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها/ مولاوردی: مطابق کدام قانون ممنوع است؟

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ایجاد این ممنوعیت برای زنان شاغل در حالی که پیشنهاد جایگزینی وجود نداشته باشد، آن‌ها را با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهین‌دخت مولاوردی با اشاره به اظهارات رئیس پلیس اماکن ناجا در رابطه با ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها افزود: این مقام مسئول در نیروی انتظامی اشاره کرده که با توجه به اینکه قوانین حاکم بر کافی‌شاپ‌ها، همچون قوانین قهوه‌خانه‌هاست، از این رو اشتغال زنان در کافی‌شاپ ها نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: از این اظهارات اینگونه برداشت می‌شود که قانونی درباره ممنوعیت اشتغال زنان در قهوه‌خانه‌ها وجود دارد که آن را به کافی‌شاپ ها تعمیم داده‌اند؛ حال باید دید آیا قانون صراحتاً به این مساله اشاره دارد؟

معاون رئیس جمهور افزود: رئیس اداره اماکن ناجا همچنین اشاره کرده که اشتغال زنان در فضای عمومی سفره‌خانه‌های سنتی ممنوع است، اما در آشپزخانه‌های این مکان‌ها ممنوعیتی وجود ندارد؛‌ باید بررسی شود که این مساله ناشی از برداشت و سلیقه شخصی است یا نه.

مولاوردی با بیان اینکه برای اعلام موضع معاونت امور زنان و خانواده در این باره نیاز به بررسی‌های کارشناسی است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری زنان در جامعه، این مکان‌ها محلی برای کسب درآمد زنان نیازمند است.

وی یادآور شد: باید کار دقیق و کارشناسانه‌ای صورت بگیرد که در صورتی که این ممنوعیت ایجاد شود، زنان شاغل در این مکان‌ها چه باید کنند؟ آیا باید دستفروشی کنند یا تکدی‌گری؟

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم یافتن راهی جایگزین برای رفع مسایل معیشتی این زنان تصریح کرد: اینکه راه را بر روی این زنان ببندیم، در حالی که پیشنهاد جایگزینی نیز وجود نداشته باشد، آن‌ها را با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌کند.

مولاوردی با تاکید بر اینکه اشتغال در مراکز یاد شده برای برخی از این زنان شاغل در آن حیاتی است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان درباره مسائل نگاهی یک‌سویه و یکجانبه داشت؛ از این رو درباره ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ ها هم باید همه جوانب را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

وی افزود: این حق مردم است تا بدانند طبق کدام قانون و مصوبه این ممنوعیت مطرح شده است.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین