اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملاقات محرمانه قالیباف و روحانی



محمدباقر قالیباف,حسن روحانی

ملاقات محرمانه قالیباف و روحانی

آرمان نوشت: یکی از همین شب‌ها بود که به آرمان خبر رسید محمدباقر قالیباف راهی پاستور و دفتر حسن روحانی شده که اکنون رئیس‌جمهور است.

آرمان در ادامه نوشت: به هر حال شاید این خبر در نظر اول کمی عادی و طبیعی جلوه کند چنانکه کاندیداهای دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری هم با حضور در دفتر روحانی، پیروزی او را تبریک گفته بودند و حتی محمدرضا عارف روز یکشنبه نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت و رای اعتماد به 15 وزیر او از میان 18 وزیر را تبریک گفت.

بالاخره رسم معمول در ایران و شاید برخی کشورهای جهان به همین ترتیب است و رقبا پس از پیروزی یکی از کاندیداها به او تبریک می‌گویند که معروف‌ترین تبریک به پیام ناطق‌نوری خطاب به سیدمحمد خاتمی در سال 76 بازمی‌گردد.
اما حضور قالیباف در دفتر روحانی ظاهرا از این نوع نبوده است چراکه او پیش‌تر پیروزی حسن روحانی را به او تبریک گفته بود.

چرا به پاستور رفت؟
قالیباف به‌خوبی می‌داند که حضور او در شهرداری احتمالا دوام چندانی ندارد و کمتر از یک ماه دیگر عمر قانونی ریاست او در شهرداری به پایان می‌رسد. حالا او تلاش دارد تا بار دیگر فرصتی را فراهم آورد که بتواند یک دوره دیگر حضورش به‌عنوان شهردار در بهشت تمدید شود که طی روزهای گذشته بسیاری به این نتیجه رسیدند او دارای آنچنان اقبالی در انتخاب مجدد نیست.

اما او می‌داند برای حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور باید در مسند مسئولیتی اجرایی باشد. شنیده‌های آرمان حاکی از آن است که قالیباف در دیدار با روحانی عنوان کرده که تمایل دارد در مسند دولتی به رئیس‌جمهور کمک کند و هر کجا که رئیس‌جمهور صلاح بداند حاضر به همکاری است.

از سویی یاران قالیباف هم در همین راستا حرکاتی را آغاز کرده‌اند چنانکه حسین مظفر گفته است: «اگر محمدباقر قالیباف در کابینه آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

به نظر می‌رسد استفاده از آقای قالیباف و امثال وی که توانمندی بسیار خوبی در عرصه مسائل اجرایی دارند، می‌تواند یکی از نقاط قوت دولت آقای روحانی باشد و اطمینان دارم که اگر آقای قالیباف در کابینه جناب آقای روحانی باشد یکی از بهترین یاران و یکی از نیروهایی خواهد بود که می‌تواند روی او حساب کند و به کمک هم می‌توانند بخشی از مشکلات را حل و فصل کنند.»

این اظهارات مظفر تاییدکننده همان شنیده‌های آرمان است و پیداست که اظهارات او زمینه‌ساز حضور قالیباف در دفتر روحانی بوده است.

می‌توان درباره چرایی حضور قالیباف و مذاکره او برای تصدی سمت دولتی را در این اظهاراتش در تیرماه سال 92 یافت که گفته بود: «همه پست‌های اجرایی می‌تواند زمینه‌ای برای جهش افراد باشد تا به پست‌های بالاتر انتصابی یا انتخابی برسند، اما موضوع این است که سازوکاری سالم بر این روند حاکم باشد.

در دو دوره‌ای که این روند تجربه شد و یکی ازآنها موفق و یکی ازآنها ناموفق بود، حرف وحدیث درمورد آن بسیار زیاد است.»

قالیباف در کدام کرسی می‌نشیند؟
با توجه به رایزنی‌های قالیباف با روحانی گمانه‌های زیادی برای کرسی‌ای که به او سپرده می‌شود، مطرح است. یکی از این گزینه‌ها که به واقعیت بیشتر نزدیک است، مشاور است.

برخی نیز معتقدند روحانی شاید او را به‌ عنوان رئیس سازمان بنیادشهید منصوب کند چراکه او علاقه زیادی به این کرسی دارد و در اکثر سخنرانی‌هایش به این موضوع اشاره می‌کند.

به نظر می‌رسد استاد دانشگاه تهران این روزها به‌دنبال یک کرسی خالی است که به اندازه او باشد و بتواند در سایه آن به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خود ادامه دهد. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
دعوای دیدنی روحانی و قالیباف: گاف روحانی: من گفتم یا خودم گفتم؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده محرمانه ای که شاید قالیباف را از انتخابات ریاست جمهوری محروم کند!



پرونده محرمانه ای که شاید قالیباف را از انتخابات ریاست جمهوری محروم کند

در میان پرونده های قضایی امسال، پرونده شکایت دولت نهم از محمدباقر قالیباف حساسیت فوق العاده ای دارد، از آن رو که اگر این پرونده تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری به محکومیت کیفری شهردار تهران بینجامد ، بی تردید آرزوی حضور در انتخابات و رسیدن به ساختمان سپید پاستور به دل قالیباف خواهد ماند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پیش از انتخابات سال 88 ، فایلی صوتی از قالیباف در اینترنت و سراسر کشور به صورت گسترده منتشر شد که حاوی ایراد اتهامات عجیب و توهین های بی سابقه به کابینه احمدی نژاد بود که کمترین آن اتهامات اخلاقی و بالاترین آنها امنیتی بود.

این اتهامات و توهین ها با واکنش و شکایت جمعی کابینه مواجه شد ، شکایتی که تا امروز به دلیل محرمانه بودن محتویات پرونده ، نه اطلاع رسانی شده و نه منجر به صدور کیفرخواست شده است.

این هفته محسنی اژه ای ، وزیر اطلاعات دولت نهم و سخنگوی قوه قضائیه از طی مراحل قانونی پرونده خبر داد اما پرسشی که اکنون در اذهان افکار عمومی باقیمانده این است که چرا پرونده ای به این اهمیت تاکنون به نتیجه نرسیده و آیا تا انتخابات 92 رسیدگی و تعیین تکلیف خواهد شد یا نه!

 

چندی پیش گفتگویی با سید علی اصغر حسینی ، وکیل دولت در این پرونده انجام دادیم که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

 

شکایت از آقای قالیباف به کجا رسید؟

در سال88 یک فایل صوتی ازآقای قالیباف شهردار تهران منتشر شد که ایشان در آن سخنرانی به موکل بنده (مهندس مشایی) و برخی از چهره‌های سرشناس دولت نسبت‌های ناروایی را وارد کرده‌اند که در این رابطه شکایتی با امضای برخی از مسئولین دولتی به دادسرای کارکنان دولت داده شد و متأسفانه تاکنون درباره این پرونده تصمیم‌گیری و قراری برای آن صادر نشده است.

 

برخی از دوستان قالیباف معتقدند که این فایل صوتی مربوط به ایشان نیست. ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر اطلاعات وقت (محسنی اژه ای) تأیید کرده بود که فایل صوتی متعلق به آقای قالیباف است، آیا این فایل صوتی واقعاً متعلق به ایشان است؟

این بستگی به نظر بازپرس پرونده دارد که با تحقیقاتی که انجام می‌دهد، به این نتیجه برسد که این فایل صوتی متعلق به کیست. البته ما می‌گوییم که جرم مشخص است و اتهام به شهردار تهران وارد شده است و رسیدگی به این پرونده پیچیدگی خاصی ندارد. می‌گوییم اگر منتسب به ایشان نیست، بازپرس تکلیف پرونده را مشخص کند و تصمیم بگیرد در حالی که این پرونده از سال 88 در دادسرای کارکنان دولت مطرح است.

 

علت طولانی شدن رسیدگی به این پرونده چیست؟

واقعاً من هم نمی‌دانم؛ چند بار به دادسرا مراجعه کردم و با قاضی پرونده صحبت کردم ولی هر بار می‌شنوم که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. به قاضی پرونده گفتم ما اصرار نداریم که این کار به نفع ما تمام شود ولی در کار تسریع گردد تا پرونده بلاتکلیف نباشد.

 

از شهردار تهران درخصوص این شکایت تحقیق و بازجویی هم شده؟

واقعاً نمی‌دانم چون پرونده را مطالعه نکرده‌ام و نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داده است. به خاطر این که رسیدگی به این پرونده محرمانه صورت می‌گیرد یعنی وکیل حق مطالعه پرونده را ندارد، البته در بعضی از پروند‌ه‌های مهم و امنیتی قاضی می‌تواند برای آن پرونده قرار رسیدگی محرمانه صادر کند و به کسی اجازه مطالعه ندهد.

 

تصور نمی‌کنید دو سال برای رسیدگی به یک پرونده، زمان زیادی است؟

بله ما هم همین را می‌گوییم  که پس از دو سال باید تکلیف این شکایت روشن شود.

 

فکر نمی‌کنید به خاطر سیاسی بودن رسیدگی آن طولانی شده است؟

درست است، چون پرونده‌های مشابهی داشتیم که سریع رسیدگی شده است مانند پرونده آقای جوانفکر- که بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه پرونده ایشان را رسیدگی و قرار مجرمیت صادر کرد، با صدور کیفرخواست به دادگاه رفت، دادگاه حکم به محکومیت ایشان داد و جالب این که محکومیت نامبرده قطعی شد اما پرونده دو مداح سرشناس که در همان شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بود، آن موقع تکمیل و تصمیمی برایش گرفته نشده بود که با پیگیری‌های مستمر، سرانجام دو مداح در بازپرسی حاضر شدند و از آنان تحقیق شد و ./شبکه ایران