اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقام آمریکایی: گفت‌وگوی دو جانبه شرمن-عراقچی مثبت بود/ مذاکره یک ساعت طول کشید



گفت و گوی شرمن و عراقچی

مقام آمریکایی: گفت‌وگوی دو جانبه شرمن-عراقچی مثبت بود/ مذاکره یک ساعت طول کشید

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته گفت‌وگوی دو جانبه بین معاون‌های وزیر خارجه ۲ کشور مثبت بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است دیدار دو جانبه بین «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه امریکا با عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران حدود یک ساعت به طول کشیده است.

رویترز همچنین از قول این مقام گزارش داد این دیدار که در حاشیه گفت‌وگوهای کشورهای 1+5 پیرامون برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته، دیداری مفید و مثبت بوده است.

مذاکره هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران پیرامون برنامه هسته‌ای تهران از امروز، سه‌شنبه در ژنو آغاز شده است.

این مذاکرات برای رفع آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شوند.

آمریکا، اسرائیل و کشورهای هم‌پیمان آنها ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی در لفافه برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره این اتهام‌ها را رد و تأکید کرده به دنبال برخورداری از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

ایران یکی از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده اما هرگز مدرکی دال بر انحراف این برنامه از مقاصد صلح‌آمیز نیافته‌اند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
نقاشی که 30 ساعت طول کشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک مقام آمریکایی مدعی گپ کوتاه جلیلی و شرمن شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک مقام آمریکایی مدعی گپ کوتاه جلیلی و شرمن شد/مقام ایرانی رد کرد

خبرگزاری فارس: در حالی که یک مقام آمریکایی مدعی شد که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نماینده آمریکا در مذاکرات بغداد پس از پایان گفت وگوهای روز گذشته گپ بسیار کوتاهی داشته اند، یک مقام ایرانی این ادعا را رد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: جلیلی زمانی که در حال ترک یکی از گفتگوهای ایران و 1+5 بود ایستاد تا با "وندی شرمن"، نماینده آمریکا در مذاکرات گپی داشته باشد.

یک مقام ایرانی نیز در واکنش به انتشار این خبر به خبرگزاری فرانسه گفت: این موضوع صحت ندارد. آقای جلیلی هیچ دیداری با آمریکایی ها نداشت.

مذاکرات 2 روزه گروه 1+5 با ایران در بغداد به پایان رسید.

"کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اروپا در پایان نشست دور سوم مذاکرات دو روزه بغداد در جمع خبرنگاران در خصوص گفت‌و گوها گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم.

همچنین سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران در پایان مذاکرات در نشست خبری گفت: 1+5 در گفت‌وگوهای استانبول به راهبرد گفت‌وگو- همکاری علاقه نشان داد و در این 2 روز هم بحث‌های مفصلی در این زمینه شد.

قرار است دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و 1+5، اواخر خرداد ماه در مسکو برگزار شود./فارس