اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقامات نیجریه: ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در نیجریه کشته شدند



 حمله شبه‌نظامیان بوکوحرام در نیجریه

مقامات نیجریه: ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در نیجریه کشته شدند

نیروهای محلی نیجریه اعلام کردند که دستکم ۱۴۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان «بوکوحرام» در روستای شمال شرقی نیجریه که ۲۶ شهریور ماه صورت گرفت، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات محلی نیجریه اعلام کردند که دستکم 142 نفر در روستای شمال شرق نیجریه به دنبال حمله شبه‌نظامیان «بوکو حرام» وابسته به القاعده کشته شدند.

یکی از مقامات محلی نیجریه به خبرنگاران اعلام کرد: روز گذشته دستکم 87 جسد در جاده و از میان بوته‌ها بیرون کشیده شدند.

بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان مظنون در یونیفورم‌‌های نظامی به روستایی در شمال شرقی نیجریه در 17 سپتامبر (26 شهریورماه) حمله کردند و دستکم یکصد خانه و مغازه را به آتش کشیدند.

حمله 17 سپتامبر به دنبال حمله 7 سپتامبر (16 شهریورماه) صورت گرفت که 11 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

شبه‌نظامیان وابسته به القاعده بوکوحرام حملات بمب‌گذاری و تروریستی در مناطق مسلمان نشین شمال نیجریه و همچنین «ابوجا»، پایتخت، صورت می‌دهند و از سال 2009 تاکنون هزاران نفر را در حملات خود کشته‌اند.

بر اساس این گزارش، «گودلاک جاناتان» رئیس‌جمهور نیجریه در ماه مه برای مبارزه با شورشیان در استان‌های «بورنو»، «یوب» و «آدماوا» اعلام وضعیت اضطرار کرده بود.

ارتش نیجریه، در یک حمله که هفته گذشته به پایگاه شبه‌نظامیان بوکوحرام در شمال شرقی بورنو انجام داد، 150 شبه‌نظامی را کشت و 16 نظامی خود را از دست داد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
آزادی700گروگان بوکوحرام در نیجریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرکرده بوکوحرام در حمله ارتش نیجریه کشته شد



اخبار,اخبار بین الملل ,سرکرده بوکوحرام

یک سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرد نیروهای این کشور که در حال مبارزه با شبه نظامیان بوکوحرام هستند، «ابو مجاهد» یکی از سرکردگان این گروه تروریستی را در شمال نیجریه کشته اند.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، ژنرال «کریس اوکولاده» گفت این سرکرده بوکوحرام به همراه برخی از اعضای این گروه به تعدادی از نیروهای در حال گشت زنی نیجریه حمله کرده اند و در جریان درگیری که بین این دو گروه رخ داده، وی کشته شده است.

اوکولاده با بیان این که در جریان این حمله تعداد دیگری از اعضای بوکوحرام کشته شده اند، افزود: تعدادی نارنجک و خمپاره انداز به همراه چند خودرو مجهز به ضدهوایی در جریان این درگیری نابود شده و یا بدست نیروهای نیجریه ای افتاده است.

این سخنگوی ارتش نیجریه خاطرنشان کرد عملیات نظامی و شناسایی برای مقابله با حملات بوکو حرام در مناطق شمالی این کشور همچنان ادامه خواهد داشت. به گفته وی این عملیات به ویژه در مناطق جنگلی برای خنثی سازی میادین مین و از بین بردن موانع کار گذاشته شده توسط شورشیان، در حال پیشرفت است.

اخبار بین الملل - مهر