اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقابله توییتر با محتوای زننده و آزار دهنده


کمپانی توییتر قصد دارد با توسعه محصولاتی جدید، کار انتشار محتوا را برای کاربران آزاردهنده‌ای که هنجارها را زیر پا می‌گذارند و آرامش دیگران را بر هم می‌زنند دشوار کند و هزینه‌های این اقدامات را افزایش دهد.

عصر ایران:  کمپانی توییتر قصد دارد با توسعه محصولاتی جدید، کار انتشار محتوا را برای کاربران آزاردهنده‌ای که هنجارها را زیر پا می‌گذارند و آرامش دیگران را بر هم می‌زنند دشوار کند و هزینه‌های این اقدامات را افزایش دهد.

دویچه وله گزارش داد دیک کاستلو٬ مدیرعامل و از بنیان‌گذاران محبوب‌ترین سرویس مایکروبلاگینگ جهان٬ توییتر٬ از عزم این کمپانی برای مقابله با محتوای آزاردهنده و ناهنجار خبر داده است. او می‌گوید کاربران نباید بتوانند به سادگی اقدامات آزاردهنده انجام دهند و جریان نشر محتوای مفید و جذاب را مختل کنند.
 
او به تازگی پیامی محرمانه خطاب به کارکنان توییتر نوشته که محتوای آن به رسانه‌ها هم درز کرده و در آن گفته توییتر در مواجهه با هنجارشکنی‌ها و رفتار آزاردهنده ناکام بوده و او از این ناکامی شرمسار است.

مدیرعامل توییتر می‌گوید این کمپانی باید جدی‌تر و قاطعانه‌تر با این آسیب‌ها برخورد کند تا کاربرانی که دست به این اقدامات می‌زنند به سادگی پالایش شوند. او گفت شخصا مسئولیت کم‌کاری و قصور در این زمینه را می‌پذیرد٬ اما حالا زمان آن رسیده که افرادی را تعیین کند تا شبانه‌روزی پی‌گیر این موضوع باشند و راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه کنند.
 
دیک کاستلو در مصاحبه با وب‌سایت "بازفید" بدون افشای جزئیات فنی طرح‌هایی که برای تحقق اهدافش در مقابله با آزار و هنجارشکنی‌ها و ترول‌های آنلاین در نظر دارد٬ گفت: «باید اطمینان حاصل کنیم که توییت‌هایی از این دست تایم‌لاین‌ها را تسخیر نمی‌کنند. آزاردهنده بودن باید هزینه سنگین‌تری برای کاربران داشته باشد.»
 
او در توضیح این موضوع گفت: «اکنون اگر شما مخاطب مستقیم کاربری آزاردهنده باشید٬ می‌توانید او را گزارش دهید٬ اما مساله این است که این فرآیند دشوار است. گذشته از این٬ حتی اگر آن فرد حساب کاربری‌اش را هم در پی گزارش‌های دیگر کاربران از دست بدهد٬ می‌تواند به سادگی از جای دیگری سبز شود و برای مقابله با آنها باز باید این دور باطل تکرار شود.» به گفته دیک٬ باید مطمئن شد که چنین صداهایی در پهنه توییتر شنیده نمی‌شوند.
 
دیک کاستلو وعده داد به زودی روش‌های کارآمدی به توییتر اضافه خواهند شد که در ابعادی وسیع با رفتارهای زننده و آزاردهنده برخورد خواهند کرد. او گفت محصولات بسیاری در دست تولید است که این رویای او را محقق خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
جدایی ها تلخند و آزار دهنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش برای مقابله با آزار زنان در توییتر


به دنبال گسترش مزاحمت‌های مجازی برای زنان کاربر سایت توییتر و انتشار مطالب آزار دهنده، مدیران این سایت برای مقابله با این مشکل فزاینده دست به کار شده‌اند.

خبرگزاری فارس: توییتر با همکاری یک سازمان غیرانتفاعی موسوم به Women, Action & Media  ابزاری را طراحی کرده که به کاربران امکان می دهد به سرعت هرگونه تلاش برای سوءاستفاده از زنان یا ارسال مطالب توهین آمیز در مورد آنها را گزارش دهند تا عوامل این نوع رفتارهای آزاردهنده در فضای مجازی به سرعت شناسایی شده و با آنها برخورد شود.

توییتر قول داده به شکایاتی که در این زمینه دریافت می‌کند ظرف مدت 24 ساعت رسیدگی کرده و آنها را برطرف کند. سازمان Women, Action & Media هم ضمن کمک به رسیدگی به شکایات دریافتی واکنش های توییتر به آنها را هم رصد می کند تا به این شرکت در جهت ارتقای سیاست گذاری ها و مقابله با آزار و اذیت های اینترنتی یاری برساند.

سایت توییتر با توجه به ساختاری که دارد تاکنون شاهد ایجاد حساب های کاربری متعدد برای ارسال پیام‌های توهین آمیز و مزاحمت برای زنان بوده و این شرکت برای حل این مشکل در ماه‌های اخیر زیر فشار سنگین افکار عمومی بوده است.

 از سوی دیگر تروریست‌های داعش هم برای انتشار تصاویر و ویدیوهای جنایات خود به طور گسترده از توییتر استفاده می‌کنند و این سایت نتوانسته در برخورد با این مشکل چندان موفق باشد.