اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معدوم کردن هر موش در تهران چقدر هزینه دارد؟



اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه ازبین بردن هر موش


اخبار اجتماعی  - هزینه 120هزار تومانی هر موش برای تهرانی‌ها

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به معدوم کردن ماهانه متوسط چهار هزار موش در تهران گفت: معدوم کردن هر موش 120 هزار تومان برای تهرانی‌ها هزینه دارد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با  ایسنا ، گفت: طبق آمار ارائه شده شهرداری سالانه 9000 سگ را خفت‌گیری می‌کنند که به طور متوسط ماهانه 750 سگ می‌شود. همچنین ماهانه دو هزار موش را با تله‌گذاری و سم‌گذاری کشته و لاشه‌ آنها پیدا می‌شود و پیش‌بینی می‌کنند که حدود دو هزار موش دیگر هم در لانه‌های و محافظ شهری کشته شوند.

حافظی گفت: با محاسبه مجموع 4750 لاشه‌ این سگ‌ها و موش‌های شکار و کشته شده با منابعی که شهرداری برای مطالعات، جمع‌آوری و ریختن سموم و دفع و ... هزینه می‌کند ، مشخص می‌شود که سرانه معدوم کردن هر موش برای تهرانی‌ها 120 هزار تومان آب می‌خورد.

وی افزود: در مورد معدوم کردن موش‌ها پیشنهاداتی داریم که قرار است در این خصوص کارشناسی کنیم و راه‌های مناسب‌تر که هزینه کمتری را به مردم تحمیل کند، پیدا کنیم.

2000 موشی که می‌میرند و میلیون‌ها موشی که زنده می‌مانند
امیر حسن جعفری ورامینی - قائم مقام ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهری» ایسنا، با اعلام اینکه ماهانه در 22 منطقه شهرداری تهران به طور میانگین 500 کیلوگرم انواع سم شیمیایی برای دفع حیوانات موذی از جمله موش به کار برده می‌شود، گفت: در مهرماه سال جاری 1968 لاشه موش توسط پیمانکاران مناطق مختلف جمع‌آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار لاشه موش مربوط به ارقامی است که پیمانکاران از سوی مناطق به دست آورده و مربوط به لاشه‌های پیدا شده‌است، گفت: تعدادی که در لانه‌ها و یا سایر منفذهای معابر و یا خانه‌ها کشته می‌شوند قابل دسترسی نبوده و در آمار محاسبه نمی‌شود.

وی گفت: در چهار ماه اول امسال 6638 قطعه لاشه موش در مناطق 22 گانه شهرداری تهران جمع آوری شده است.

جعفری در حالی بر مقابله با موش‌های تهران به سه روش مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی اشاره دارد که باید پذیرفت طرح تله گذاری و سموم راه حل‌های کافی نیست و باید طرح‌های جدید و به روزتری را برای کنترل این حیوان پرزاد و ولد دنبال کرد.
اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
معدوم نمودن موش توسط شهرداری اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت سبد هزینه خانوار کارگری در تهران بیش از سه میلیون تومان/ مزد چقدر تعیین شود تا پس‌انداز کنیم؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 

اخبار اقتصادی - طبق محاسبه یک نهاد کارگری؛
قیمت سبد هزینه خانوار کارگری در تهران بیش از سه میلیون تومان/ مزد چقدر تعیین شود تا پس‌انداز کنیم؟

«براساس برآوردهای انجام شده در آذرماه سال جاری میانگین هزینه‌های یک خانواده چهار نفر بالغ بر سه میلیون و چهار صد هزار تومان رسیده است.»

یک روز پس از برگذاری دومین جلسه مشورتی شورای عالی کار برای محاسبه دستمزدهای سال جدید و همزمان با انتشار سخنان معاون روابط کار دولت مبنی بر «تعیین مزد کارگران به طوری که قدرت پس‌انداز داشته باشند»، یک فعال حقوق صنفی کارگران در تهران گفت که هزینه زندگی خانواده‌های کارگری در فاصله دو ماه پایانی فصل پاییز حدود ۳۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

«حسین حبیبی» دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: براساس برآوردهای انجام شده در آذرماه سال جاری میانگین هزینه‌های یک خانواده چهار نفر بالغ بر سه میلیون و چهار صد هزار تومان رسیده است.

وی افزود: این درحالی است که برآورد همین هزینه‌ها برمبنای قیمت‌های ماه آبان عددی در حدود سه میلیون و هشتاد هزار تومان را نشان می‌دهد.

به گفته این فعال کارگری؛ خوراک، مسکن، پوشاک، بهداشت و درمان، تحصیل، حمل و نقل و فرهنگ از جمله مولفه‌هایی است که در محاسبه هزینه‌های یک خانوار چهار نفره مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: در این سبد هزینه‌های مسکن و خوراک به ترتیب بیش از ۳۲ و ۲۷ درصد هزینه‌های زندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

حبیبی در توضیح اقلامی که برای محاسبه هزینه سبد خوراک مصرفی خانواده‌های متوسط مورد استفاده قرارگرفته‌اند، گفت: آخرین برآورد‌ها نشان می‌دهد که در فاصله یک ماهه گذشته میانگین هزینه‌ خوراک یک خانواده چهار نفر از ۷۸۵ هزار تومان به بیش از ۸۷۱ هزار تومان افزایش یافته است.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه کالاهایی مانند نان و غلات، انواع گوشت، میوه و سبزی و لبنیات اقلام تشکیل دهنده سبد خوارک کارگران هستند، ادامه داد: مقایسه آمارهای دوماه گذشته نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز تا ۹ درصد کاهش یافته و در مقابل میزان مصرف کالاهایی همچون گوشت ماهی، میوه و سبزی بین ۴۷ تا ۵۴ درصد افزایش یافته است.

اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 اخبار اقتصادی - ایلنا