اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معتادان یارانه ترک اعتیاد می گیرند



اخبار,اخباراجتماعی, یارانه ترک اعتیاد


اخبار اجتماعی - معتادان یارانه ترک اعتیاد می گیرند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت، معتادانی که عزم ترک دارند، می توانند از یارانه ترک اعتیاد این سازمان برخوردار شوند.

«همایون هاشمی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سازمان بهزیستی معرفی معتادان را به مراکز تحت پوشش برای درمان و بستری آنها به صورت رایگان انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان از خانواده های معتاد و قشرهای کم درآمد نیازمند نیز حمایت جدی می کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد، افراد معتادی که از طول عمر بهبودی آنها دو سال می گذرد، زیر نظر این سازمان بیمه می شوند و برای این امر سهمی از مشارکت های مردمی، پنج درصد از سهم مسکن و اشتغال سازمان نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تحت حمایت قرار دادن این افراد به منظور پویایی و ماندگاری آنان در مسیر بهبودی انجام می شود.

هاشمی تصریح کرد، سازمان بهزیستی سال گذشته مبالغی را برای حمایت از خانواده های معتاد و مشکلات معیشتی آنها در نظر گرفت که خوشبختانه امسال این رقم تا 30 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان بهزیستی بدون اشاره به مبلغ حمایتی این سازمان برای خانواده های معتاد تصریح کرد، سازمان بهزیستی از خانواده های بی بضاعت، دارای معلولیت و همچنین در معرض آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد حمایت می کند.

وی با بیان اینکه تا کنون گزارشی از نپذیرفتن معتادان معرفی شده به کمپ های ترک اعتیاد به سازمان گزارش نشده است، افزود: هر بیمار متقاضی ترک که به کمپ ها مراجعه کند، براساس استاندارد ها باید پذیرش شود و در پذیرش ها سلیقه ای عمل نخواهد شد.
 اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ بحث معتادان در مورد ترک اعتیاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معتادان، یارانه ترك اعتیاد می گیرند



اخبار,اخبار اجتماعی,یارانه برای ترك اعتیاد


اخبار اجتماعی - معتادان، یارانه ترك اعتیاد می گیرند

رئیس سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: معتادانی كه عزم ترك اعتیاد دارند،‌ می‌توانند از یارانه برای ترك اعتیاد از سوی سازمان بهزیستی برخوردار شوند.

همایون هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: سازمان بهزیستی كشور آماده است تا به كسانی كه عزم ترك اعتیاد دارند، یارانه پرداخت كند. 
 
وی با تأكید براینكه در ادبیات سازمان بهزیستی حمایت از معتادان متقاضی ترك در پروسه درمان جایگاه ویژه‌ای دارد،‌ یادآور شد: بیماران پاك شده از حمایت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی هم برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور در پاسخ به سؤال مبنی بر اینكه آیا در پذیرش معتادان در كمپ‌های ترك اعتیاد مجاز ضوابط و شرایطی وجود دارد،‌ خاطر نشان كرد:‌ تا این لحظه گزارشی از عدم پذیرش كمپ‌ها به ما ارائه نشده است و هر بیمار متقاضی ترك كه به كمپ‌ها مراجعه كند براساس استاندارد‌ها بایستی پذیرش شود و در پذیرش‌ها سلیقه‌ای عمل نمی‌شود.
 اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران