اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری : دختران میرحسین باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند



دختران میرحسین موسوی, تصاویر دختر موسوی

مطهری : دختران میرحسین باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند

روزنامه شرق در گزارشی در شماره امروز خود نوشت: دیدار دختران میرحسین موسوی با پدر و مادرشان، حاشیه‌هایی به‌همراه داشت. برخی تصاویر روی شبکه‌های مجازی منتشر شد و برخی اخبار و مسایل درباره طرز برخورد نیروهای حفاظتی مطرح شد.

علی مطهری نخستین نماینده‌ای بود که به این مساله معترض شد و اعلام کرد ماجرا را در قالب طرح سوال از وزیر اطلاعات پیگیری خواهد کرد. حالا در ادامه چند نماینده مجلس نیز همراه شده و نقدشان را در قالب تذکر مطرح کرده‌اند. روز گذشته اعضای هیات‌رییسه مجلس از تذکر پنج نماینده در همین زمینه خبر دادند.

 

بر این اساس علاوه بر مطهری، مسعود پزشکیان، حسین فتاحی، ایرج حسن‌زاده و غلامرضا تاج‌گردون نمایندگان تهران، تبریز، نقده، گچساران و ارومیه به وزیر اطلاعات درخصوص عدم شفا‌ف‌سازی در مورد اتفاقات روز عید غدیر درخصوص دختران میرحسین موسوی تذکر دادند. البته تذکر نمایندگان مجلس در این زمینه، چهارشنبه گذشته به هیات‌رییسه مجلس رسیده بود اما نبود فرصت موجب شد تا قرائت این تذکر یک هفته به طول انجامد.

 

دختران میرحسین باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند

علی مطهری علاوه بر تاکید بر پیگیری موضوع و دیدار با وزیر اطلاعات و طرح سوال از ایشان، به «شرق» گفت: «دختران آقای موسوی هم باید بتوانند با رسانه‌ها حرف بزنند، مسوولان مربوط هم یا تایید می‌کنند یا تکذیب. موضوع باید برای جامعه روشن شود. نمی‌شود که برای یک طرف ماجرا حتی سخن‌گفتن با رسانه‌ها ممنوع شود – مگر رسانه‌های فیلتر شده که مردم دسترسی ندارند - و آن وقت برای طرف دیگر، همه تریبون‌ها مهیا باشد و مدام اظهارنظر کنند و مردم هم مجبور باشند همان حرف را قبول کنند.»

 

مطهری افزود: «ما درباره جزییات موضوع، قضاوت نمی‌کنیم ولی وقتی آنها شکایتی به قوه‌قضاییه ارایه نکرده‌اند، دلیل بر این نیست که شکایتی ندارند، حالا ممکن است دلایلی داشته باشند. تا زمانی که به خانواده میرحسین اجازه سخن‌گفتن داده نشود، وضعیت مبهم خواهد بود.

 

اگر لازم باشد و بخواهیم از جزییات قضیه مطلع شویم، با آنها دیدار هم خواهیم داشت.»مطهری بنا دارد تا مساله به‌وجودآمده برای دختران میرحسین را با وزیر اطلاعات در میان بگذارد و در صورت لزوم طرح سوال صورت بگیرد. او می‌گوید: «اگر توضیحات جناب وزیر قانع‌کننده نباشد از ایشان سوال خواهیم کرد. اما نکته کلیدی اینکه در اینگونه مواقع، نظام و حکومت وظیفه دارند تا مساله را برای مردم توضیح دهند، باید مطلب برای افکار عمومی روشن شود. همچنین باید به طرف مقابل نیز اجازه حرف‌زدن داده شود.»

 

همزمان با عید غدیر خم فرصتی برای دختران میرحسین موسوی به وجود آمد تا به دیدار خانواده بروند، گویا پس از این دیدار مسایلی به وجود آمده که موجب دلخوری آنها شده است. نخست تصویری از دست مصدوم یکی از دختران میرحسین روی شبکه مجازی فیس‌بوک منتشر شد.

 

خبرگزاری‌های اصولگرا در این مساله دختران میرحسین را مقصر اعلام و تاکید داشتند که آنها در برخورد فیزیکی به‌وجودآمده با نیروهای حفاظت مقصر بوده‌اند و قصد خبرسازی داشته‌اند. محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 در همین زمینه به «شرق» گفته بود که دختران میرحسین باید به نیروی انتظامی شکایت ببرند چراکه نیروهای حفاظت‌کننده مرتبط با نیروی انتظامی هستند. 

 

البته سردار احمدی‌مقدم، رییس پلیس کشور در همین زمینه گفته بود که این مساله در حوزه وزارت اطلاعات است و این نیرو می‌تواند به‌عنوان ضابط خاص، موضوع را با قوه‌قضاییه رسیدگی کند. او همچنین تصریح کرده بود که تاکنون شکایتی در این رابطه به نیروی انتظامی ارایه نشده. علاوه بر پیگیری‌های علی مطهری برای طرح سوال از وزیر اطلاعات، حالا چند نماینده دیگر در بهارستان نیز پیگیر مساله هستند و با ارایه تذکر انتقادشان به رفتارهای خارج از عرف با دختران میرحسین را به صحن علنی مجلس کشانده‌اند.

 

گفتنی است روز دوشنبه اولین دیدار میرحسین و رهنورد با دخترانشان پس از مسایل روز عید غدیر در جوی مناسب و با شرایط پیش از درگیری ملاقات کردند. در این دیدار‌ها، بازرسی مانند سایر بازرسی‌های پیش از عید انجام شد و غیر از ماموران مرد که همیشه حضور دارند، تنها یکی از ماموران خانم حضور داشته است.

/سلام نو

 


ویدیو مرتبط :
آمریکایی ها ملزم شدند در خلیج فارس فارسی حرف بزنند . .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیراطلاعات:اصولگرایان و اصلاح طلبان فرزندان این نظام هستند/همه باید بتوانند در چارچوب قانون ،آزادانه حرف بزنند



اخبار,اخبار سیاسی ,وزیر اطلاعات

 

وزیر اطلاعات گفت:دستگاه امنیتی کشور باید اشراف کامل اطلاعاتی بر اموری که به او محول شده است،داشته باشد ،بی آنکه شهروندان احساس کنند فضا امنیتی شده است.

 به گزارش روزنو،وی که در تداوم جلسات دیدارهای مردمی خود با گروهی از مردم شهرهای استان تهران سخن می گفت افزود:در مراسم 16آذر امسال همه تلاش وزارت اطلاعات و سایر دستگاههای امنیتی این بود که دانشجویان بتوانندبا آرامش خیال،تجمعات خود را برگزار کنندو آزادانه حرفهایشان را بزنند.خوشبختانه این تجمعات در نهایت آرامش برگزار شد و هرچند معدود شعارهای تندی هم داده شد، اما قابل اغماض بود.مهم این بود که بعد از تجمعات، همه دانشجویان به آرامی محل را ترک کردند و کمترین برخوردی بین دانشجویان منتسب به گروههای مختلف سیاسی،صورت نگرفت.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه تلاش وزارت اطلاعات، برخورد با احترام و اخلاق کامل با شهروندان است، افزود:اساس کار وزارت اطلاعات، ایجاد امنیت همراه با نشاط است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمود علوی در بخش دیگری از سخنانش به تخریبهایی که علیه دولت صورت می گیرد اشاره کرد و گفت:نقد مربوط به عملکرد است، اما تخریب کاری به عملکرد ندارد . از روز اول شروع به کار دولت یازدهم برخی افراد و رسانه ها آتش تخریب را روشن کردند. با این حال دولت قصد پاسخگویی ندارد و به دنبال انجام وظایف خویش است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن اخلاق اسلامی در جامعه اظهار داشت:اگر اخلاق و ادب آسیب ببیند، انقلاب حفظ نمی شود.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت روحانی نه مانند دولتهای هفتم و هشتم است که اصولگراها را به انزوا ببرد و نه مانند دولتهای نهم و دهم اصلاح طلبان را کنار می گذارد. اصولگرایان و اصلاح طلبان فرزندان این نظام هستند. اگر اینها زیر چتر نظام نباشند کجا بروند؟

او افزود: باید برای زیر چتر نظام سرباز درست کنیم، نه اینکه افراد را از آن بیرون برانیم.

نماینده استان تهران در مجلس خبرگان افزود:احزاب اصولگرا و اصلاح طلب باید در کشور وجود داشته باشند،اما جریانهای سیاسی نباید به چند شقه شدن جامعه منجر شود.وی با ذکر مثالی گفت در فوتبال، تیم های پرطرفداری هستیم که رقابتها و مسابقات سختی هم دارند؛گاهی هم در جریان یک مسابقه، درگیریهایی هم بین هواداران دو تیم پیش می آیداما انسجام جامعه با چنین برخوردهایی از بین نمی رود.در سیاست و رویارویی احزاب سیاسی نیز باید این مدل را نهادینه کرد.

وزیر اطلاعات همچنن در باره نشاط سیاسی در جامعه اظهار داشت: همه باید بتوانند در چارچوب قانون ،آزادانه حرف بزنند و اظهار نظر کنند.چیزی که باید با آن مقابله شود،گلوله ای است که از تفنگ تروریستها خارج می شود،نه صدایی که از گلوی مردم بیرون می آید.
اخبار سیاسی - روزنو