اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطهری:اگر احمدی نژاد دوباره چنین کند، طرح عدم کفایت سیاسی اش را به جریان می اندازیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مطهری:اگر احمدی نژاد دوباره چنین کند، طرح عدم کفایت سیاسی اش را به جریان می اندازیم 

انتخاب : علی مطهری ، رییس جمهور را تهدید به بررسی «طرح عدم کفایت» کرد.

وی می گوید: اگر احمدی نژاد دوباره چنین کند، طرح عدم کفایت سیاسی اش را به جریان می اندازیم

بخش هایی از گفت و گوی این نماینده مجلس با روزنامه بهار در پی می آید:

به دنبال جلسه استیضاح وزیر کار و پخش فیلم مذاکرات سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی تعدادی فیلم در همین باره در سایت‌ها منتشر شده است و در پی آن جلسه و طرح این موضوع‌ها از طرف رییس دولت، شما بحث عدم کفایت رییس‌جمهوری را به میان آورده‌اید تا چه اندازه برای این کار جدی هستید؟

من موضع خودم را عرض می‌کنم و بسیاری از نمایندگان هم همین نظر را دارند که اگر آقای رییس‌جمهوری یک‌بار دیگر یک چنین رفتاری داشته باشد ما در مجلس طرح عدم کفایت سیاسی ایشان را به جریان می‌اندازیم.

سعید مرتضوی آزاد شده و دوباره به سازمان تامین اجتماعی برگشته است آیا این اتفاق به معنای بی‌اثر بودن استیضاح وزیر کار و ادامه تصمیم دولت بر حفظ مرتضوی نیست؟

دیگر از ما کاری ساخته نیست. هدف ما این بود که براساس این‌که وزیر تخلف کرده بود و صلاحیت وزارت را نداشت برکنارش کنیم که این کار را کردیم. اما درباره آقای مرتضوی کاری نمی‌توانیم بکنیم. حالا اگر وزیر بعدی سر کار بیاید و آقای مرتضوی همچنان به کار خود ادامه دهد ما می‌توانیم دوباره وزیر را استیضاح کنیم ولی فعلا که وزارت کار سرپرست دارد، از مجلس کاری ساخته نیست./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر در مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیدواریم كار به عدم كفایت سیاسی احمدی نژاد نكشد!



امیدواریم كار به عدم كفایت سیاسی احمدی نژاد نكشد!

منصور حقیقت پور: امیدواریم كار به آنجاها نكشد و با رفتار درست و منطقی رئیس جمهور ان شا لله كارها روبراه خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش نیمروز، برخی نمایندگان مجلس نهم اخیرا طرح سوال از رئیس جمهور را با هدف پیگیری وضعیت نابسامان ارز و همچنین واردات بی رویه تقدیم هیئت رئیس كرده اند. این طرح كه روز گذشته جهت پاسخگویی به دولت ابلاغ شد، در صورت به انجام رسیدن، برای دویمن بار پای محمود احمدب نژاد را برای پاسخگویی به نمایندگان به بهارستان باز خواهد كرد.

در همین زمینه منصور حقیقت پور، نماینده اصولگرای مجلس و عضو كمیته سوال از رئیس جمهور به خبرنگار نیمروز گفت: این موضوع در حقیقت یك پرسش فنی و تخصصی از رئیس جمهور محترم است و به هیچ عنوان نباید به آن با نگاه سیاسی برخورد شود.

وی افزود: در حال حاضر هیئت رئیسه سوال را به دولت ابلاغ كرده و بزودی نمایندگان دولت به كمیسیون مربوطه خواهند رفت تا پاسخگوی نمایندگان باشند. در صورت قانع نشدن طراحان سوال، این موضوع به صحن علنی آمده و شخص رئیس جمهور باید در مجلس حضور یابد.

این نماینده همچنین با اذعان بر اینكه تا كنون شاهد هیچ غشاری از جانب دولت برای پس گرفتن امضاها از این طرح نبودیم، خاطرنشان كرد: درباره سوال از رئیس جمهور نباید بزرگنمایی كرد چرا كه این كار با هدف تحكیم هدملی میان قوا صورت می گیرد.

حقیقتپ پور در بحش دیگری از این مصاحبه به آیین نامه جدید مجلس درباره سوال از رئیس جمهور اشاره كرد و گفت: پس از بازخوردهای منفی كه حضور اول آقای احمدی نژاد در مجلس داشت، آیین نامه جدیدی تصویب شد تا پس از سخنان رئیس جمهور، ارزیابی نمایندگان از این اظهارات به رای گذاشته شده و در صورتی كه نمایندگان از پاسخ ایشان قانع نشده باشند، به وی اخطار و در حقیقت كارت زرد داده می شود.

امیدواریم كار به آنجاها نكشد!

در دستور كار قرار گرفتن طرح عدم كفایت سیاسی رئیس جمهور كه اخیرا یكی دیگر از طراحان سوال از رئیس جمهور آن را مطرح كرده بود، محور دیگر گفتگوی نیمروز با حقیقت پور بود كه وی در این زمینه خاطرنشان كرد: امیدواریم كار به آنجاها نكشد و با رفتار درست و منطقی رئیس جمهور ان شا لله كارها روبراه خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینكه جلسه اعضای كمیته طراحان سوال از رئیس جمهور عصر امروز برگزار می شود، هماهنگی بیشتر جهت اثر بخشی این طرح را موضوع این جلسه ذكر كرد و گفت: در این جلسه قرار است ت با رایزنی هر چه بیشتر تلاش شود تا این موضوع به حاشیه های سیاسی كشیده نشده و به نتیجه درست منجر شود.

حقیقت پور در پایان تصریح كرد: ما به عنوان نمایندگان مردم حق داریم تا نگرانی ملت را از نگرانی ها و مشكلات اقتصادی به گوش رئیس جمهور برسانیم. فكر می كنم اگر پرسش و پاسخ در چارچوب قانون و با صورت اخلاقی مطرح شوند، این موضوع به ثبات سیاسی در كشور كمك خواهد كرد./نیمروز