اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مطالبه دولت از خودروسازان در ازای وام 25 میلیونی



اخبار,اخبار اقتصادی, تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو

در حالی با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی و اجرای سیاستهای اعتباری بانک مرکزی، ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای تحریک تقاضا در بازار راکد خودرو خواهد بود که نوبخت خطاب به آنها تاکید کرده که باید در ازای این اقدام کیفیت تولیدات خود را افزایش و با قیمت مناسبی عرضه کنند.

  تعیین تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید اقساطی خودرو در بسته اقتصادی دولت که اخیرا جزئیات آن از سوی مدیران اقتصادی تشریح شد، از شرایط خاصی بود که رییس کل بانک مرکزی بر آن تاکید داشت. موقعیتی که همسو با سایر سیاستهای اعتباری بانک مرکزی برای فروش کالاهای انباشت شده در انبارهای بنگاههای تولیدی تصویب شده و در نیمه دوم آبانماه اجرایی خواهد شد.

بر این اساس در یک دوره بازپرداخت 7 ساله تا سقف 25 میلیون تومان و تامین مالی حداکثر 80 درصدی برای خرید خودروی داخلی پرداخت می شود که البته سود تعیین شده برای این تسهیلات 16 درصد است؛ سود منابعی که بانک مرکزی با نرخ 14 درصد در اختیار بانکها قرار خواهد داد.

در حالی مدیران اقتصادی بر این باورند که ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی می‌تواند موجبات فروش خودروهای در انبار مانده خودروسازان را فراهم آورد که در مقابل از شرکتهای خودرو سازی به دلیل ایجاد شرایط تحریک تقاضا برای خرید خودروهای آنها مطالباتی نیز دارد.

امروز-سه شنبه- سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به این تسهیلات و همچنین اثر آن در چرخه اقتصادی داشته و با این توضیح که صنعت در رشد اقتصادی سهم قابل توجهی دارد و بخش خودرو در صنعت واقعا محرک و اثر آفرین است از انتظارات مردم از خودروسازان نیز سخن گفته است.

نوبخت عنوان کرد که بیان انتظارات و مطالباتی که مردم و مصرف کنندگان نسبت به بخش خودرو دارند را بارها شنیده‌ایم و آنها انتظار دارند که خودروها با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تری عرضه شود. در عین حال که من در بازدید از ایران خودرو مطالبات مصرف کنندگان را مطرح کردم .

وی به درخواست دولت از خودروسازان در مقابل شرایطی که برای آنها فراهم آورده هم اشاره داشت و گفت که مطالبات ما این است که خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت اقدام کنند و اگر چه اکنون هم برنامه‌هایشان در همین زمینه است ولی ما نیز باید دقت لازم را در این باره باید داشته باشیم.

به گفته نوبخت صنعت خودروسازی و کالاهای مصرفی بادوام حتما باید به افزایش کیفیت توجه کنند منتها باید به این مساله نیز توجه داشت که ابتدا کمک کرد انبارهایشان که الان پر است خالی شود و پس از آن با ارائه تسهیلات بتوانند کیفیت خود را افزایش دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گریزی هم به جلسه هفته گذشته خود با وزیر امور خارجه ژاپن و هیات همراه وی که جمعی از مدیران ارشد شرکتهای ژاپنی به ویژه خودروسازی بودند داشت و یادآور شد که به آنها تاکید کردیم که فقط نباید از بازار ما استفاده کنید بلکه باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد آخرین تکنولوژی وارد شود و از نیروی انسانی ما استفاده شود تا بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که هم در بخش داخلی و هم در صادرات کشورهای منطقه موفق باشیم.

تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو در حالی بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد که برآوردها نشان می دهد برای این تسهیلات در دوره 7 ساله و با سود 16 درصد، باید ماهانه حدود 490 هزار تومان قسط پرداخت شود و در مجموع رقمی نزدیک به 41 میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد.


 اخباراقتصادی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
درخواست خودروسازان از دولت برای تمدید وام خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفاع سخنگوی دولت از وام 25 میلیونی/نوبخت:مقایسه وام خودرو با ازدواج غلط است



اخبار,اخبار اقتصادی,محمدباقر نوبخت

 معاون رئیس جمهور در اهواز گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام توسط دولت تشکیل شده است و چنان‌چه طرف مقابل بدعهدی کند ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم.

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری خوزستان شرکت کرد.

نوبخت اظهار داشت: کشورهای غربی که روزی قصد استفاده از گروه‌های تروریستی برای پیاده کردن اهداف خود در منطقه را داشتند، اکنون این گروه‌های تروریستی گریبان خود آن‌ها را گرفته است و برای آنان چالش‌های امنیتی جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: اقدامات تروریستی را در هر نقطه جهان محکوم می‌کنیم و به دولت و مردم کشورهای فرانسه و لبنان تسلیت می‌گوییم و جهت مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی ایران از تمام توان خود استفاده می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام توسط دولت تشکیل شده است و چنانچه طرف مقابل بدعهدی کند ما نیز مقابله به مثل می‌کنیم.

وی درباره سرنوشت یارانه‌ها، عنوان کرد: یارانه بیش‌از 2میلیون نفر تا کنون قطع شده است و وزارت رفاه نیز برای شناسایی و قطع یارانه پردرآمدها به زودی اقدام می‌کند.

نوبخت درباره اعطا، وام خرید خودرو، اظهار داشت: این بسته رفاهی نبوده بلکه صرفا برای تحریک بازار جهت خرید خودرو انجام شده است و مقایسه آن با وام‌های رفاهی نظیر ازدواج صحیح نیست و وام‌های رفاهی در جای خود در حال پرداخت است.

وی درباره رشد اقتصادی کشور، افزود: رشد اقتصادی امسال مثبت یک درصد بوده که متاسفانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: البته این رشد اقتصادی نسبت به سال‌های 1391 و 1392 که رشد منفی اقتصاد کشور داشته مناسب است و جهت افزایش رشد اقتصادی برنامه‌های خوبی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

نوبخت اظهار داشت: همچنین از اول فروردین سال 1395نیز برنامه ششم توسعه با توجه به اجرای برجام و برنامه‌های دولت انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از 50میلیارد دلار پس از توافق هسته‌ای به کشور واریز شده و همچنین در هفته گذشته 6میلیارد دلار برای 4نیروگاه سیکل ترکیبی تخصیص داده شد و به زودی پول‌های بلوکه شده بیشتری به کشور واریز می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور قول پیگیری افزایش سبد درآمد نفتی استان خوزستان از 2درصد به 3درصد را داده و در این زمینه پیگیری و اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین کارگروه شورای اجرایی توسعه در خوزستان تشکیل شده است و استاندار خوزستان موظف به توضیحات ماهانه به دولت شده است.

نوبخت اظهار داشت: استان خوزستان برای دولت بسیار اهمیت دارد و به همین منظور رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در نخستین سفر خود به این استان زرخیز سفر کرده بود.

وی افزود: پیگیر اختصاص بودجه مقابله با ریزگردهای این استان هستیم و برای حل بحران سد گتوند نیز در حال برنامه‌ریزی جهت اصلاح این سد خواهیم بود.

سخنگوی دولت گفت: بزرگترین طرح کشاورزی کشور در خوزستان اجرایی می‌شود و تا کنون 160هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و در موعد مقرر 160هزارهکتار دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: سقف تعیین شده در طرح مقام معظم رهبری برای مزارع خوزستان 150هزار هکتار بوده و ما تمام این زمین‌ها را به زیر کشت خواهیم برد.

نوبخت اظهار داشت: مردم خوزستان همواره محبت خود را به کشور نشان داده و شایسته است که بهترین و مناسب‌ترین اقدامات برای حل مشکلات و رفاه مردم این استان زرخیز انجام شود.

 

 اخبار اقتصادی  -  تسنیم