اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصوبات جدید دولت برای نجات دریاچه ارومیه



اخبار,اخبار اجتماعی , دریاچه ارومیه

 

اخبار اجتماعی - مصوبات جدید دولت برای نجات دریاچه ارومیه

با اختصاص 7 هزار و 295 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار؛ طرح های مصوب کارگروه نجات ارومیه در دولت تصویب شد.

به گزارش مهر، در جلسه هیئت دولت طرح های مصوب کارگروه نجات ارومیه، مشتمل بر طرح های اجرایی، هدف کمی و اعتبارات مورد نیاز به تصویب هیئت دولت رسید. همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف شد نسبت به اولویت مطالعه و اجرای سیستم های آبیاری نوین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اقدام نماید.

علاوه بر این وزارت نیرو موظف شد ضمن نصب کنتورهای هوشمند حجمی مورد نیاز چاه های کشاورزی و نصب ابزار مناسب اندازه گیری حجمی آب در شبکه های آبیاری، نسبت به اصلاح پروانه بهره بردرای اقدام کند.

اعتبار مورد نیاز طرح های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه برای عملیات اجرایی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به میزان 7 هزار و 295 میلیارد و 700 میلیون ریال مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت.

همچنین به منظور تدوین و پیاده سازی برنامه جامع آموزش، اطلاع رسانی، آگاه سازی و جلب مشارکت عمومی و جوامع محلی در راستای تبیین پیامدهای وضعیت موجود و اهمیت احیای دریاچه ارومیه، مجموعا اعتباری برابر با 200 میلیارد ریال در اختیار استانداری های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان قرار گرفت.

سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و حفاظت محیط زیست نیز موظف شدند نسبت به شناسایی کانون های تولید ریزگرد و تثبیت آنها برنامه عملیاتی و اولویت های اجرایی خود را به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه نمایند.

در همین راستا سازمان حفاظت محیط زیست موظف شد نسبت به مطالعه و اجرای برنامه حفاظت اکولوژیک پارک ملی دریاچه ارومیه با اولویت منطقه جنوبی آن، برنامه عملیاتی و اولویت های اجرایی خود را به ستاد احیای دریاچه ارومیه ارائه نماید.

هئیت دولت به وزارت امور خارجه اجازه داد تا سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی در سال 1393 را با رعایت قوانین و مقررات مربوط از محل اعتبار سهمیه حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی و تعهدات قانون بودجه سال 1393 کل کشور پرداخت نماید.

ادامه جلسه هیئت وزیران به عزاداری سید و سالار شهیدان اختصاص یافت و رئیس جمهوری و اعضای دولت نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین، فرزندان و یاران وفادار آن حضرت ادای احترام کردند و یاد تاسوعا و عاشورای حسینی را گرامی داشتند.
اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
نجات دریاچه ارومیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فراخوان دولت برای نجات دریاچه ارومیه


وزارت نیرو برای استفاده از همه ایده‌های مبتکرانه برای نجات دریاچه ارومیه فراخوان داد تا همه صاحبنظرانی که می‌توانند به این کار کمک کنند نظرات خود را ارائه دهند.

خبرگزاری ایسنا: وزارت نیرو برای استفاده از همه ایده‌های مبتکرانه برای نجات دریاچه ارومیه فراخوان داد تا همه صاحبنظرانی که می‌توانند به این کار کمک کنند نظرات خود را ارائه دهند.

 با روی کار‌ آمدن دولت یازدهم حسن روحانی در نخستین جلسه هیات دولت مسئله نجات دریاچه ارومیه و لزوم توجه جدی به آن را مطرح کرد در نتیجه کارگروه مشترکی با عضویت وزیر نیرو، وزیر کشور، وزیر کشاورزی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با مسوولیت وزارت نیرو تشکیل شد.

براین اساس امروز وزارت نیرو با صدور فراخوانی و با توجه به اقدام های برنامه ریزی شده و انجام شده پیشین در مورد دریاچه ارومیه که اطلاعات آن در پورتال‌های وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و همچنین شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی وجود دارد از تمام صاحبنظران درخواست کرد تا طرح‌های پیشنهادی خود را مطرح کنند و نظرهای مشورتی را نیز در مورد طرح‌های ارائه شده در سامانه‌های مذکور اظهار کنند.

صاحبنظران می توانند نظرهای مشورتی خود را برای کمک به احیای دریاچه ارومیه تا بیست و پنجم اسفند ماه سال جاری به نشانی [email protected] ارسال کنند.

یادآوری می‌شود که کارگروه نجات دریاچه ارومیه باید در عرض دو ماه نتایج بررسی‌های خود را به دولت و مجلس اعلام کنند.