اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصدومیت کمیل قاسمی


دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان گفت: باختم در جام تختی غافلگیرانه بود وگرنه حریف قزاق در حدی نبود که من را به این صورت شکست دهد. دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان گفت: باختم در جام تختی غافلگیرانه بود وگرنه حریف قزاق در حدی نبود که من را به این صورت شکست دهد.

کمیل قاسمی در خصوص کسب مدال نقره جام یاشاردوغو گفت: این جام همواره از سطح بالایی برخوردار بوده است و میدان تدارکاتی خوبی بود که من هم کشتی‌های خوبی گرفتم.

وی در خصوص ناکامی در جام تختی و ضربه شدن مقابل حریف قزاق در ثانیه‌های ابتدایی مسابقه و اینکه آیا به خاطر آن کادر فنی تصمیم به حضور او در جام یاشاردوغو آنهم به فاصله‌ای اندک گرفت گفت: با تصمیم کادر فنی و رسول خادم در این جام به میدان رفتم. در جام تختی هم تا پیش از دیدار مقابل حریف قزاق کشتی‌های خوبی گرفته بودم و در همان ثانیه‌های اول غافلگیر شدم و ضربه شدم؛ وگرنه حریف در حدی نبود که من را به این صورت شکست دهد چراکه در مسابقات جهانی این حریف را براحتی شکست داده بودم.

دارنده مدال برنز المپیک لندن تصریح کرد: با دستور و نظر کادر فنی در این مسابقات شرکت کردم و هدف اصلی من حضور موفق در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی است. حضور در میادین بین‌المللی برای کشتی‌گیران خوب است و به تجربه بین‌المللی افزوده می‌شود چراکه از اشتباهات درس می‌گیریم تا در مسابقات مهم تکرار نشود.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر ترس از شکست در فینال مقابل آکگول حاضر نشد یا اینکه واقعاً مصدوم بود، گفت: برد و باخت در مسابقات تدارکاتی مهم نیست بلکه مهم کسب نتیجه مطلوب در مسابقات جهانی و المپیک است و با تشخیص کادر فنی و پزشکی کشتی نگرفتم.

وی ادامه داد:‌ مچ پایم روز قبل از مسابقات در تمرین آسیب دیده بود و برای اینکه این آسیب‌دیدگی در مسابقات مهم پیش رو بیشتر نشود با دستور کادر پزشکی در دیدار فینال کشتی نگرفتم، اما خوشبختانه مصدومیتم جدی نیست.

دارنده مدال برنز المپیک در خصوص پیروزی مقابل خوگائف گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر خوگائف نفر اول روس‌ها در سنگین‌وزن باشد. کشتی خوب و راحتی با این کشتی‌گیر گرفتم و بیشتر کشتی در دست من بود و یک امتیاز را هم به خاطر بیرون رفتن پای خودم از تشک به حریف دادم.


ویدیو مرتبط :
بهترین کشتی کمیل قاسمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمیل قاسمی به یک چهارم نهایی رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کمیل قاسمی به یک چهارم نهایی رسید

کمیل قاسمی نخستین کشتی خود در وزن 120 کیلوگرم را پیروز شد و به مرحله‌ی یک چهارم نهایی المپیک رسید.

سنگین وزن کشتی آزاد ایران که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود، مقابل آرجان بوهار از کانادا به روی تشک رفت و در دو تایم (1-0، 1-0) به برتری رسید.

در تایم نخست طبق تاکتیکی که به نظر‌ می‌رسید خادم برای کشتی‌گیران تجویز کرده در ثانیه‌های پایانی اقدام به زیرگیری کرد و حریفش را خاک کرد تا این وقت به سود او به پایان برسد.

در تایم دوم قاسمی تلاش کرد تا باز هم با تاکتیکی قبلی یعنی امتیاز گرفتن در ثانیه‌های پایانی حریف کانادایی خود را شکست دهد. قاسمی این کار را در دقیقه‌ی دوم این وقت انجام داد و حریفش را از تشک بیرون انداخت و یک امتیاز گرفت.

پیش از این در رقابت‌های وزن 60 و 84 کیلوگرم، مسعود اسماعیل‌پور و احسان لشگری مقابل حریفان خود به برتری رسیده و به جمع شانزده کشتی‌گیر برتر وزن خود راه یافتند./ورزش3