اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مصباح یزدی، اظهارات هاشمی را به خودش گرفت/ پاسخ تلویحی مصباح به هاشمی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مصباح یزدی، اظهارات هاشمی را به خودش گرفت/ پاسخ تلویحی مصباح به هاشمی

مصباح یزدی که بسیاری از سابقون انقلاب، وی را از دسته مبارزانی می دانند که پس از دوره ای "مبارزه را بر طاقچه نهاده"، می گوید: پس از انقلاب برخی از همین افراد به پست های مهمی در نظام دست پیدا كردند و اكنون نیز منتظر فرصت هستند.

 انتخاب  : پس از آنکه آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی مبنی بر اینکه بی‌اعتقادان به مبارزه با شاه "هدایت برخی گروه‌های افراطی و تندرو را در دست گرفته‌اند"، ظاهراً آیت الله مصباح یزدی پاسخ رییس مجمع تضخیص مصلحت نظام را داده است.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: متاسفانه شاهدیم کسانی که اعتقادی به مبارزه با شاه نداشتند و یا آن را بی‌فایده و غیرضروری برمی‌شمردند، امروز مستقیم و یا غیرمستقیم هدایت برخی گروه‌های افراطی و تندرو را در دست گرفته‌اند و برای کشور راه‌حل تجویز می‌کنند.

پس از آن برخی رسانه ها مدعی شدند که منظور هاشمی، مصباح یزدی بوده است.

 

مصباح یزدی نیز ظاهراً تحلیل این دست رسانه ها را پذیرفته و در مقام پاسخ به هاشمی برآمده است. وی در دیدار با كاروان 'عاشقان حسینی زایران خمینی' متشكل از پاسداران مجتمع آموزشی امام علی(ع) اصفهان گفته است: همانطور كه در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی كسانی صداقت نداشته و به دنبال كسب قدرت بودند امروز نیز عده ای به دنبال مصادره انقلاب به سود منافع خود هستند.

وی افزود: در زمان انقلاب حتی كسانی بودند كه امام(ره) را به عنوان ایدئولوگ انقلاب قبول نداشته و صرفا ایشان را وسیله ای برای اسقاط شاه می دانستند.

 

مصباح یزدی که بسیاری از سابقون انقلاب، وی را از دسته مبارزانی می دانند که پس از دوره ای "مبارزه را بر طاقچه نهاده"، می گوید: پس از انقلاب برخی از همین افراد به پست های مهمی در نظام دست پیدا كردند و اكنون نیز منتظر فرصت هستند.

وی گفت: در زمان صدر اسلام نیز عده ای به ظاهر مسلمان حكومت نبوی را در قالب رقابت های سیاسی عادی ارزیابی می كردند و به دنبال بازستاندن قدرت از بنی هاشم بودند.

مصباح یزدی با بیان اینكه عزت در دست خداوند است، ادامه داد: خداوند كسانی را كه دوست دارد و آنان نیز خداوند را دوست می دارند عزیز می كند.

این در حالی است که روایت های متنوعی در مورد فعالیت های متوقف شده ی آیت الله مصباح پیش از انقلاب، از سوی برخی شخصیت های مهم شنیده شده است./انتخاب


ویدیو مرتبط :
تعابیر خواندنی رهبری از علامه مصباح یزدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مکاتبه مصباح یزدی و هاشمی رفسنجانی درباره بقیه ارز سفر نیویورک



برگی از خاطرات سال 1369
مکاتبه مصباح یزدی و هاشمی رفسنجانی درباره بقیه ارز سفر نیویورک

« تتمه ارزی که برای سفر اینجانب و همراهان اختصاص داده بودید در حساب نمایندگی دایمی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک باقی مانده است. لطفا نظر مبارک را درباره مورد مصرف آن مرقوم فرمایند.»

عصر ایران- انتشار کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 1369با عنوان «اعتدال و پیروزی» این تصور را در ابتدا ایجاد می کند که نام آن به خاطر پیروزی گفتمان عدالت در انتخابات 24 خرداد انتخاب شده است.

اما عبارت پایانی مقدمه هاشمی رفسنجانی با تاریخ 11 فروردین 1392 روشن می کند که عنوان« اعتدال» پیش از انتخابات برگزیده شده بود. او می نویسد: «خوانندگان گرامی با دقت در خاطرات فشرده سال 1369 و مراجعه به اسناد مفصل و مکتوب، تاثیر اعتدال، همدلی و وحدت، سیاست تعدیل ، اصلاح وضع بحرانی آن زمان را که بی شباهت به وضع فعلی کشور نبود، ارزیابی و نقد فرمایند.»

مکاتبه مصباح یزدی و هاشمی رفسنجانی,کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی

 
این کتاب حاوی مطالب خواندنی بسیاری است و از جمله در صفحه 495 تصویر نامه آیت الله مصباح یزدی در خصوص تتمه ارزی هزینه سفر به نیویورک ( در بهمن سال 69)  به چاپ رسیده و آمده اسـت:«آقایان مصباح یزدی و محمدی عراقی آمدند. گزارش سفر به آمریکا و کانادا برای شرکت در سمینار فلسفه را دادند اظهار رضایت و توفیق نمودند و کمک بیشتری خواستند.»

متن نامه آیت الله مصباح یزدی نیز از این قرار است: «بسمه تعالی- مقام منیع ریاست جمهوری اسلامی ایران، دامت تاییداته.  با عرض سلام، همچنان که شفاها به عرض مبارک رسیده تتمه ارزی که برای سفر اینجانب و همراهان اختصاص داده بودید در حساب نمایندگی دایمی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک باقی مانده است. لطفا نظر مبارک را درباره مورد مصرف آن مرقوم فرمایند. مصباح – 69/11/14»
هاشمی نیز همان روز این گونه پاسخ داده است:«بسمه تعالی- می توانید به مصارف فرهنگی- اسلامی برسانید. اکبر هاشمی69/11/14»

عصرایران