اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشمولان جدید سبد کالا در مرحله نخست



اخبار,اخبار اقتصادی ,مشمولان جدید سبد کالا

 

اخبار اقتصادی - مشمولان جدید سبد کالا در مرحله نخست

جزئیات نحوه توزیع دور جدید سبد کالا و مشمولان آن مشخص شد که براساس آن، در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جزئیاتی از پیشنهادات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی ( سبد کالایی در دور جدید) که در دستور کار دولت قرار دارد، منتشر شد.

به موجب این دستورالعمل و درصورت تصویب دولت، در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند.

اعتبار پیش بینی شده برای هر نفر در هر مرحله از توزیع این بسته 200 هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و 400 هزار ریال تعیین شده است.

همچنین براساس بخشی از این دستورالعمل، توزیع شیر رایگان در طول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برای دانش آموزان دوره ابتدایی و دوره اول متوسط حداقل 70 نوبت با اختصاص مبلغ  3 هزار میلیارد ریال صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که در این رابطه، به تازگی نمایندگان کارگران کشور در نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وی خواسته بودند تا کارگران در لیست دریافت کنندگان مرحله جدید سبد کالا قرار بگیرند.

البته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جدیدترین برنامه ها و اقدامات دولت در زمینه توزیع سبد کالا در مرحله جدید گفته است: برنامه توزیع سبد کالا تا پایان هفته در دستور کار دولت قرار می گیرد.

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
صحبت طنز علی ضیا راجع به سبد کالا. فقط سبد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جا مانده‌های سبد کالا مرحله بعد ۲ سبد یکجا می‌گیرند



اخبار,اخبار اقتصادی,مشمولان دریافت سبد کالای دولت


اخبار اقتصادی - جا مانده‌های سبد کالا مرحله بعد ۲ سبد یکجا می‌گیرند

مدیر اجرایی سبد کالای دولت درباره نحوه توزیع سبد کالا در دور بعدی گفت: مشمولینی که این دوره سبد کالا دریافت نکرده‌اند دور بعد , هر دو سبد را یکجا دریافت می‌کنند.

بهمن حاجعلی در گفت‌وگو با تسنیم, در پاسخ به اینکه آیا کسانی که این دوره سبد کالا دریافت کردند دور بعدی هم سبد کالا دریافت می‌کنند؟ گفت: آن دسته از سرپرستان خانوار که در این دوره از توزیع سبد کالا مشمول شده اند در دور بعدی نیز جز مشمولین خواهند بود.

 وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا بازنگری در جامعه هدف کارگران صورت خواهد گرفت؟ گفت: کلیه کارگران مشمول قانون کار در دور بعدی سبد کالا دریافت می‌کنند.

 حاجعلی تاکید کرد: آن دسته از مشمولینی که این دوره سبد کالا دریافت نکرده‌ اند در دور بعدی هر دو سبد را به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.

مدیر اجرایی طرح سبد کالایی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه نگرانی برای کالای این سبد کالایی وجود ندارد، اظهار داشت: مردم می‌توانند در مهلت 15 روزه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کرده و سبد کالا دریافت کنند. در صورت نیاز این بازه 15 روزه قابل تمدید است.

 

                                     ....................................


پاسخ نوبخت به تذکر کوچک زاده

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت که منبع تامین اعتبار توزیع سبد کالا بین مردم از محل ردیف‌های مربوط به هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در واکنش به تذکر کوچک‌زاده مبنی بر بی‌اطلاعی مجلس از محل تامین اعتبار سبد کالا گفت: اگر آقای کوچک‌زاده از من سوال می‌کردند جواب ایشان را به طور کامل می‌دادم اما اجازه بدهید دغدغه ایشان در ارتباط با منبع اعتبار مالی سبد کالا را پاسخ دهم.

وی افزود: در ردیف‌های متفرقه بند 3 تا آنجایی که اعتبارات یارانه‌ها وجود دارد بعد از این که یارانه نان توضیح داده شده یارانه کالا نیز آمده که بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شده و خود مجلس این اجازه را به دولت داده که از آن استفاده کنیم.

نوبخت در پایان تاکید کرد که دولت در چارچوب قانون این کار را انجام داده است.
اخبار اقتصادی -تسنیم, ایسنا