اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مشاجره خانوادگی منجر به برادرکشی شد



 اخبار حوادث - مشاجره خانوادگی منجر به برادرکشی شد

برادرکشی در خیابان آبنوس کرمان چهارشنبه شب گذشته پرونده دیگری را بر روی دست بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان گذاشت؛ همه چیز از یک دعوای کوچک شروع شد، مقتول با مادرش مشاجره کرد و پای فرزند بزرگ تر وسط کشیده شد و ...

حسین میرزا بیگی بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با قتلی که چهارشنبه گذشته رخ داد بود، گفت: در 18 دی ماه سال جاری ساعت 20 پلیس آگاهی از طریق کلانتری 13 متوجه قتل عمدی در خیابان آبنوس شد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از موضوع سریعا به محل حادثه اعزام شدیم و با جسد مردی 27 ساله، درشت هیکل به نام "م-ع" که با ضربات متعدد چاقو از پای در آمده بود رو به رو شدیم.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: در مرحله اول خانواده مقتول قتل را نوعی خودکشی اعلام کردند که با تحقیقات به عمل آمده از اهالی محل متوجه شدیم که برادرکشی صورت گرفته است.

میرزابیگی ادامه داد: مادر مقتول پس از نزاع با مصطفی برای حل مساله با پسر بزرگتر خود تماس می گیرد که نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه قتل عمدی صورت می‌گیرد.

بازپرس شعبه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان افزود: درگیری بین دو برادر شدت می گیرد و برادر بزرگتر با گرفتن چاقو از دست مقتول او را به قتل رسانده و فرار می کند.

وی با بیان اینکه قاتل پس از دستگیری دلیل قتل خود را عصبانیت عنوان کرد، اظهار کرد: پلیس آگاهی پس از پنج ساعت قاتل را هنگام خروج از شهر دستگیر کرده و تحویل قانون می دهد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در ادامه به عوامل منجر به وقوع این قتل اشاره کرد و گفت: فقدان رابطه عاطفی مناسب و قهرآمیز بین اعضای خانواده، نداشتن کنترل روحیه پرخاشگری و گرفتن حالت تهاجمی، کمبود قدرت شناختی در قاتل که سبب شده نتواند پیامد رفتار خود را محاسبه و تجسم کند از این عوامل است.

وی ادامه داد: بی اعتنایی خانواده نسبت به رفتار فرزندان خود و عدم مدیریت صحیح بر اعضای خانواده، اقدامات تنبیهی و تشویقی بی ضابطه و بی قاعده نسبت به فرزندان که احساس تبعیض و تنفر را بین فرزندان ایجاد می‌کند، از دیگرعوامل منجر به وقوع این چنین قتل‌ها است.

میرزابیگی، مراوده با همسالان منحرف را یکی دیگر از عوامل قتل‌های این چنینی دانست و بیان کرد: طرد قاطع از سوی خانواده و نداشتن قدرت گفت و گو و تبادل نظر و نبود آگاهی از احساسات یکدیگر در ارتکاب قتل نقش موثری داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید با ملاحظه و دقت، درعلت‌های ذکر شده با آگاهی و شناخت کامل نسبت به تربیت فرزندان اقدام کنند تا از وقوع حوادث این چنینی پیشگیری شود.
اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بخش اول فیلم برادرکشی ایرج بهمن مفید ویدیوهای سعیدs

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

2جنایت خانوادگی در پی مشاجره لفظی



اخبار حوادث -  2جنایت خانوادگی در پی مشاجره لفظی

عاملان دو جنایت خانوادگی بعد از دستگیری، مشاجره لفظی را انگیزه ارتکاب قتل اعلام کردند.

به گزارش شرق، در یکی از این جنایت‌ها دو برادر نوجوان پدر خود را از پا درآوردند و در جنایت دوم مردی خواهرزاده 16ساله‌اش را به قتل رساند.

 کارآگاهان جنایی استان فارس بعد از آنکه مطلع شدند مردی بر اثر اصابت چاقو در بیمارستان فوت شده است به آنجا رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها متوجه شدند مقتول مردی میانسال است که توسط دو پسر خود هدف ضربه چاقو قرار گرفته است.

پلیس بعد از افشای این موضوع برای دستگیری دو برادر وارد عمل شد اما متهمان که 16 و 17سال دارند گریخته و به مکان نامعلومی رفته بودند. کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را برای ردیابی متهمان انجام دادند و سرانجام آنها را یک روز بعد از وقوع قتل به دام انداختند.

 دو برادر وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند به ارتکاب قتل اعتراف کردند و گفتند از مدتی قبل با پدرشان بر سر مسایل جزیی اختلاف داشتند تا اینکه روز حادثه مشاجره‌ای میان آنها درگرفت و از شدت خشم با چاقو به پدر خود حمله‌ور شدند سپس از ترس پا به فرار گذاشتند.

کارآگاهان جنایی استان اصفهان نیز بعد از اینکه از مرگ پسری 16ساله به نام میثم در بیمارستان آگاه شدند تحقیقات خود را آغاز کردند. پدر میثم در بازجویی‌ها گفت برادر همسرش مرتکب این قتل شده است. ماموران بعد از جمع‌آوری اطلاعات اولیه به خانه متهم رفتند و او را در حالی دستگیر کردند که قصد داشت بار سفر ببندد و فرار کند.

 متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به کارآگاهان گفت: «خواهرم مدتی بود که با میثم اختلاف داشت به همین دلیل از من خواست با او صحبت کنم من نیز روز حادثه چاقویی را از خانه برداشتم. قصدم این بود که میثم را بترسانم وقتی به خانه او رفتم با هم مشغول صحبت شدیم و درگیری لفظی پیدا کردیم من که به شدت عصبانی شده بودم ناگهان چاقو را بیرون کشیدم و دو ضربه به او زدم. اصلا قصد چنین کاری نداشتم اما در آن هنگام نتوانستم خودم را کنترل کنم. میثم همان طور که روی زمین افتاده بود و خونریزی داشت به من گفت دایی چرا این کار را کردی؟ من که به شدت ترسیده بودم فرار کردم و از طریق یکی از بستگانم شنیدم میثم بعد از انتقال به بیمارستان فوت شده است. از کاری که کردم پشیمان هستم.»

بنابر این گزارش متهمان هر دو پرونده در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
اخبار حوادث - شرق