اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مسکو از احتمال طرح قطعنامه علیه ترکیه خبر داد



 اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,سازمان ملل متحد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد امکان ارائه قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ترکیه را محتمل دانست.

به گزارش ایسنا ، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در مصاحبه با کانال تلویزیونی «راشا تودی» گفت که طرح قطعنامه‌ای را در شورای امنیت درباره اقدامات ترکیه نسبت به کردهای سوریه بعید نمی‌داند.

وی همچنین تصریح کرد، تعامل دیپلماتیکی را که جامعه بین‌المللی جهت رفع اختلاف در سوریه به کار می‌برد، عالی ارزیابی می‌کند.

به گفته نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، جامعه بین‌المللی برای بر طرف کردن بحران در سوریه تعامل بی‌نظیری داشته است.

وی افزود: در پنج سال اخیر اختلاف، برای اولین بار موضع مشترک جامعه بین‌المللی تأیید شده از سوی شورای امنیت اتخاذ شد.

چورکین هشدار داد، راه حل بحران در سوریه دشوار خواهد بود زیرا بازیگران متفاوت درباره این که چگونه می‌توان به پیش حرکت کرد، تصورات متفاوتی دارند.

وی ادامه داد: همه خواهان حل و فصل هر چه سریع‌تر نیستند. با این همه، این امر اهمیت دارد که آهنگ حرکت به پیش بالا رفته و روسیه و آمریکا به طور مشترک کار می‌کنند. به این خاطر من امید دارم که این شانس منحصر به فرد از دست نرود.

چورکین درباره حوادث در مرز ترکیه و سوریه گفت که اگر آنکارا به حملات علیه کردهای مقیم خاک سوریه پایان ندهد، روسیه مجبور خواهد بود دوباره در مورد اقدامات ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ارائه دهد.


 اخبار  بین الملل  -  ایسنا  


ویدیو مرتبط :
خبر قهرمانی پدرام رنجبر وکیلی در مسکو از شبکه خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کشور خبر داد: احتمال بازنگری در طرح عفاف و حجاب



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار سیاسی - احتمال بازنگری در طرح عفاف و حجاب

وزیر کشور از احتمال ارائه لایحه بازنگری طرح حجاب و عفاف به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: هر دستگاهی باید خودش وظیفه اش را در اجرای طرح عفاف و حجاب بشناسد و برای اجرای آن متعهد باشد و در حین اجرا به وزارت كشور گزارش دهد ولی متاسفانه در برخی از موارد دستگاهها وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح عفاف و حجاب در كشور گفت: این موضوع فرهنگی است و قطعا باید در شورای اجتماعی روی آن برنامه ریزی و سیاستگذاری شود، دستگاهها باید بر اساس مصوبات شورای اجتماعی این طرح را اجرایی كنند.

وی افزود: این موضوع همچنان در دستور كار شورای اجتماعی كشور است و تاكنون 2 جلسه درباره اجرای این طرح برگزار کرده ایم تا متناسب با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیتهای همه دستگاهها در اجرای این طرح احصا و شفاف شود كه در میان دستگاهها قطعا نیروی انتظامی هم مسئولیتهایی خواهد داشت.

وزیركشور گفت: هر دستگاهی باید خودش وظیفه اش را در اجرای این طرح بشناسد و برای اجرای آن متعهد باشد و در حین اجرا به وزارت كشور گزارش دهد ولی متاسفانه در برخی از موارد دستگاهها وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند.

رحمانی فضلی در پاسخ به اینكه آیا امكان حذف این طرح وجود دارد گفت: تا وقتی این طرح مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است اجرا می کنیم. البته در جلسه قبلی شورای اجتماعی این موضوع بحث شد تا این طرح و اجرای آن متولی داشته باشد، شاید لایحه ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی بدهیم تا این طرح بازنگری شود.
اخبار سیاسی - مهر