اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 4 عضو باند مخوف در درگیری با پلیس



 مرگ 4 عضو باند مخوف در درگیری با پلیس

 چهار عضو باند شرارت که اتهاماتی مانند آدم‌ربایی و قتل را در پرونده خود داشتند، در درگیری با ماموران پلیس استان فارس کشته شدند.  اعضای این باند عضو گروه بزرگی بودند که از سال‌ها قبل تحت تعقیب پلیس قرار داشتند.

کارآگاهان پلیس استان فارس در سال 85 بعد از اینکه مطمئن شدند گروهی از اشرار گرد هم جمع شده‌اند و دست به اعمال مجرمانه می‌زنند تلاش خود را برای ردیابی این باند آغاز کردند. اطلاعات موجود گویای آن بود که متهمان با ربودن افرادی از خانواده‌های متمول از آنان باج‌گیری می‌کنند. این گروه همچنین در چند مورد دست به قتل نیز زده بودند. سرانجام بعد از کشف ردپای این افراد پلیس برای دستگیری آنان وارد عمل شد. وقتی ماموران به مخفیگاه متهمان رفتند آنان به سوی پلیس آتش گشودند

 

و به این ترتیب درگیری مسلحانه‌ای آغاز شد که به مرگ سردسته باند و چند نفر دیگر از اعضای آن انجامید. ماموران چندی بعد باخبر شدند چهار نفر از اعضای این گروه که در جریان درگیری مسلحانه موفق به فرار شده بودند، باند تازه‌ای را تشکیل داده‌ و دوباره اقدامات مجرمانه‌ای را آغاز کرده‌اند. از همان زمان این افراد تحت تعقیب پلیس قرار داشتند اما ردی از آنها به دست نیامد تا اینکه مهرماه امسال خبر تازه‌ای به دست کارآگاهان رسید و معلوم شد متهمان بار دیگر وارد عمل شده و به گروگانگیری 500‌میلیون‌تومانی دست زده‌اند.

 

اطلاعات موجود از آن حکایت داشت که متهمان مردی را ربوده و او را به غاری در اطراف فسا برده و در آنجا حبس کرده و سپس بابت آزادی وی از خانواده‌اش 500میلیون‌تومان اخاذی کرده‌اند. خانواده مرد ربوده‌شده پلیس را در جریان این اتفاق قرار نداده بودند. در سایر موارد نیز خانواده‌ها همکاری لازم را با نیروی انتظامی نداشتند

 

و همین امر سبب می‌شد دستگیری متهمان به تاخیر بیفتد. این‌بار پلیس با پیگیری سرنخ‌های موجود مخفیگاه متهمان را شناسایی کرد و تیمی ویژه برای دستگیری آنها به محل رفت اما باز هم متهمان دست به سلاح بردند و به‌سوی ماموران آتش گشودند اما هر چهار نفر در جریان درگیری مسلحانه کشته شدند.

 

پس از آن فردی که با این باند همکاری داشت وقتی عرصه را بر خود تنگ دید، تسلیم شد.  کارآگاهان بعد از انهدام این باند مخوف به تحقیق درباره جرایم اعضای آن پرداختند و معلوم شد یکی از این افراد در ربودن هشت‌نفر دست داشت. او و همدستانش گروگان‌ها را به غاری که برای همین کار در نظر گرفته بودند، می‌بردند. این غار به‌عنوان مخفیگاه کاملا تجهیزشده بود و افرادی نیز که با متهمان همکاری می‌کردند و به آنها آذوقه می‌رساندند. این متهم علاوه بر گروگانگیری‌ها در قتل سه‌نفر نیز مشارکت داشت.

 

یکی دیگر از متهمان کشته‌شده نیز بنا به اطلاعات به‌دست‌آمده در پنج مورد آدم‌ربایی نقش داشت. نفرسوم و چهارم نیز در چهار مورد آدم‌ربایی نقش داشتند. همچنین معلوم شد متهم دستگیرشده نیز در چهارمورد آدم‌ربایی حضور داشت. اعضای این گروه معمولا طعمه‌های خود را از میان افراد متمول شیراز انتخاب می‌کردند و با تهدید بستگان طعمه خود دست به اخاذی‌های کلان می‌زدند به‌گونه‌ای که باج‌گیری‌های صد تا 500‌میلیون‌تومانی در پرونده آنها وجود داشت

 

متهمان همچنین در دو مورد 20تن جو و 10تن یونجه اخاذی کرده بودند.  بنابر این گزارش با مرگ چهار عضو اصلی باند فعالیت این گروه به پایان رسید و اکنون تحقیق از متهم تسلیم‌شده و همچنین افرادی که به‌صورت غیرمستقیم به آنان کمک می‌کردند، ادامه دارد./شرق
 


ویدیو مرتبط :
دزد و پلیس ) یه باند مخوف و مافیایی (حتما ببینید خیلی باحاله)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری مسلحانه پلیس اصفهان با باند مخوف آدم ربایان/ دو آدم ربا کشته شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام باند مخوف آدم ربایی خبر داد و گفت: در درگیری مسلحانه امروز دو تن از اعضای این باند به هلاکت رسیده و ۵ نفر دستگیر شدند.

سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: به دنبال اجرای طرح امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با اشرار، اراذل و اوباش ماموران پلیس امنیت عمومی و کارگاهان پلیس آگاهی با اشرافیت کامل پلیسی موفق شدند اعضای باندی که در زمینه سرقت مسلحانه، شرارت، آدم ربایی و قتل فعالیت داشتند را شناسایی و منهدم کنند.

وی افزود: اعضای این باند پس از اینکه ۲۶ اردیبهشت ماه در درگیری مسلحانه یک نفر از شهروندان را در منطقه زینبیه به قتل رسانده و متواری شده بودند سرانجام پس از ۵ روز از وقوع حادثه مخفی گاه آنان طی یک عملیات هماهنگ در شهرستان سمیرم شناسایی و ماموران با همکاری و مشارکت نیروهای نوپوی یگان ویژه صفهان وارد علم شده و ضمن درگیری مسلحانه دو نفر از اعضای باند را به هلاکت رسانده و موفق شدند ۵ عضو دیگر باند را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار آقاخانی گفت: همزمان با این عملیات ماموران پلیس آگاهی و منیت عمومی این فرماندهی مخفی گاه اعضای دیگر این باند را در منطقه فارسان چهار محال و بختیاری شناسایی و سه تن دیگر آنان را نیز به همراه سر دسته باند شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از متهمان دستگیر شده ۴ قبضه سلاح سرد شامل قمه و قداره به همراه یک قبضه اسلحه کلاشینکف، دو قبضه اسلحه وینچستر، یک قبضه اسلحه کلت کمری و تعدادی فشنگ و مهمات جنگی کشف و ضبط شد.

سردار آقاخانی گفت: متهمان بین ۲۷ تا ۳۰ سال سن دارند و طی ۱۰ سال گذشته در استان های اصفهان و تهران اعمال مجرمانه ای از قبیل سرقت مسلحانه طلافروشی، سرقت به عنف، شرارت، آدم ربایی، قتل و ایجاد رعب و وحشت مرتکب شده بودند.

به گفته این مقام انتظامی سردسته باند نیز دارای ۸ فقره سرقت بود که سحرگاه امروز با همکاری نیروی های پلیس و شناسایی همه اعضای باند پرونده شرارت های این باند مخوف برای همیشه بسته شد.

سردار آقاخانی در پایان از همکاری صمیمانه دستگاه قضا با پلیس برای اجرای دقیق و موفقیت آمیز این عملیات تشکر و قدردانی کرد و افزود: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

 

اخبار حوادث - مهر