اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ 2 معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد مازندران



اخبار,اخبار اجتماعی ,اعتیاد

مرادی با اعلام اینکه 400 مرکز متادون‌درمانی در استان مازندران با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی فعالیت دارد، گفت: در این مراکز نسبت به متادون درمانی اقدام می‌شود.

مرگ 2 معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد مازندراندبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران از فوت دو معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، علیرضا مرادی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در پاسخ به سوال ایسنا با اشاره به اینکه 77 کمپ مجاز ترک اعتیاد در استان مازندران فعالیت می‌کند، عنوان کرد: سه واحد کمپ برای بانوان و 74 واحد نیز برای مردان اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه یک کمپ غیرمجاز نیز در استان وجود ندارد، افزود: از سال 92 با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به شدت با کمپ‌های غیرمجاز برخورد شده و این کمپ‌های جمع‌آوری و پلمب شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با بیان اینکه زمانی که بیماران به کمپ‌ها مراجعه می‌کنند عموما دارای میزان مصرف بالایی هستند، گفت: طبیعتا این افراد زمانی که به شرایط ترک اعتیاد سوق داده می‌شوند دچار عوارضی می‌شوند و برخی افراد نمی‌توانند این شرایط را تحمل کنند.

وی تصریح کرد: در سال 92 یک مورد و در سال 93 نیز یک مورد و مجموعا در دو سال گذشته دو مورد فوت معتادان در کمپ‌ها رخ داده که این کمپ‌ها نیز مجاز بودند.

مرادی با اعلام اینکه 400 مرکز متادون‌درمانی در استان مازندران با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی فعالیت دارد، گفت: در این مراکز نسبت به متادون درمانی اقدام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت بر اتمام طرح‌ سالن‌های ورزشی در مناطق آلوده با همکاری سازمان ورزش اهتمام دارد، عنوان کرد: سالن ورزشی عباس‌آباد نکا طبق برنامه‌ریزی احداث شده است.

وی افزود: سالن ورزشی قاجارخیل نیز از طریق استانداری و با همکاری شهرداری راه‌اندازی شده است.

مرادی گفت: برای سالن ورزشی امت‌آباد نیز 100 میلیون تومان از طریق استانداری اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در مراکز ترک‌اعتیاد بین 30 تا 40 معتاد بازپروری می‌شوند، عنوان کرد: مرکز ترک اعتیاد قاجارخیل ساری دولتی است و خدمات ارائه می‌دهد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
معتاد و ترک اعتیاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ ناخواسته مرد معتاد به دست کارمند کمپ ترک اعتیاد/ دادگاه، متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد



اخبار حوادث - مرگ ناخواسته مرد معتاد به دست کارمند کمپ ترک اعتیاد/ دادگاه، متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد

پسر جوانی که در راه کمپ پسری را که برای ترک اعتیاد به کمپ می رفت برای جلوگیری از سر و صدایش خفه کرده بود از سوی قضات دادگاه کیفری به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پنجم فروردین سال 92 ماموران پلیس شهرری در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که با حضور در صحنه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

تجسس ها نشان می‌داد که پسر جوانی به نام "مجید" زمانیکه برای ترک اعتیادش به کمپ برده می شد از سوی یکی از کارکنان کمپ خفه شده بود، بنابراین بلافاصله "بهزاد" دستگیر شد اما در بازجویی به قتل اعتراف نکرد.

وی به ماموران گفت: من خودم از بچه های کمپ بودم و برای ترک اعتیادم آنجا زندگی می کردم. آن روز پدر و مادر مجید از ما خواستند تا "مجید" را برای ترک اعتیاد به کمپ ببریم که من و سه نفر از دوستانم که یکی از آنها مدیر کمپ و دیگری هم نظافتچی کمپ بود به سراغ "مجید" رفتیم، در راه مجید تقلا می کرد که از دست ما فرار کند. او مرتب فحش می داد و فریاد می زد، من هم برای اینکه او را ساکت کنم با چفیه دور دهنش را بستم که او هم به خاطر تقلاهایش کشته شد.

با اعتراف این پسر وی از سوی دادسرا مجرم شناخته شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم صبح دیروز در مقابل هیات قضایی شعبه 71 ایستاد و از خود دفاع کرد، وی همچنان اظهارات قبلی خود را مطرح کرد و گفت که قصد کشتن نداشته است.

در پایان نیز با وجود درخواست قصاص خانواده اولیای دم، قضات دادگاه کیفری این قتل را غیر عمد شناخته و متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند.‎

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران