اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ در زندان ؛سرانجام قتل هولناك پدر و مادر



اخبار حوادث - مرگ در زندان ؛سرانجام قتل هولناك پدر و مادر

پسر معتاد كه برای تصاحب اموال پدرش نقشه قتل پدر و مادرش را با همدستی همسر خود اجرا كرده بود، قبل از رسیدن به میزمحاكمه در زندان جان باخت.

به گزارش اعتماد، ساعت 8 صبح روز جمعه 23 اسفند سال گذشته مرد جوانی در تماس با پلیس از قتل هولناك پدر و مادرش خبر داد. در ادامه تیمی از كارآگاهان در محل جنایت حاضر شده و در جریان بررسی‌ها متوجه شدند قربانیان مرد 65 ساله و همسر 61 ساله او هستند كه با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده‌اند.

 پسر قربانیان كه موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان تحقیقات گفت: امروز صبح همراه همسرم برای عیادت از پدر و مادر به خانه‌شان واقع در خیابان 18 دی ساری آمدم. وقتی وارد خانه شدم با اجساد غرق در خون پدر و مادرم در حالی كه با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بودند روبه‌رو شدم. در ادامه كارآگاهان به بررسی محل جنایت پرداخته و متوجه شدند عامل یا عاملان جنایت با انگیزه سرقت دست به این جنایت زده‌اند از سوی دیگر به هم ریختگی وسایل خانه نشان می‌داد قاتلان در جست‌وجوی وسیله‌یی تمامی وسایل خانه را به هم ریخته‌اند.

تیم پلیسی با بررسی راه‌های ورود به خانه دریافت قاتلان با قربانیان خود آشنا بوده و بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده‌اند.

ماموران در بررسی‌های خود متوجه شدند پسر قربانیان به نام امیر و همسرش به مواد مخدر اعتیاد داشته و آنها قبل از آشنایی با هم ازدواج كرده و از همسران سابق خود جدا شده بودند.

از سوی دیگر بررسی سابقه تماس با پلیس 110 نشان داد مرد 65 ساله چندی قبل با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و درخواست كمك كرده بود، ماموران نیز پس از حضور در محل متوجه شدند پسر معتاد با تهدید چاقو بر اثر توهم مواد مخدر قصد داشته مادرش را به قتل برساند كه با حضور پلیس از محل متواری شده بود. با كشف این سرنخ‌ها تحقیقات روی پسر جوان ادامه یافت و تجسس‌ها نشان داد وی تحت درمان یك دكتر روانشناس بوده كه یك بار نزد دكتر خود اعلام كرده بود قصد كشتن پدرش را دارد.

 با كشف این سرنخ‌ها و دلایل پلیسی خانه متهمان مورد بازرسی قرار گرفت كه در آنجا بعضی از آثار صحنه جرم از جمله دوربین‌های مداربسته سرقت شده از خانه قربانیان، لباس خون آلود مرد معتاد و نوار چسب خونین كشف شد.

تحقیقات از مرد جوان آغاز و او سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: پدرم چندین مغازه را به نام من كرده بود و عواید اجاره این مغازه به حساب من واریز می‌شد. او در سند محضری تاكید كرده بود این مغازه‌ها پس از مرگ او و مادرم به من برسد به همین خاطر با همسرم تصمیم گرفتیم پدر و مادرم را بكشیم تا زودتر به ارثیه خود برسم. روز حادثه به بهانه عیادت به خانه پدر و مادرم رفته و دست و پای آنها را با چسب بستیم بعد هم با همدستی همسرم آنها را با ضربات چاقو به قتل رساندیم.

با این اعترافات همسر متهم نیز به همدستی در جنایت اعتراف كرد و گفت: قرار بود چند روز پس از این جنایت مادر مرا بكشیم و تمام املاكی كه به ما به ارث می‌رسد را فروخته و از كشور خارج شویم.

با تكمیل تحقیقات متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند تا در دادگاه كیفری پای میز محاكمه قرار گیرند. در حالی كه زوج جنایتكار منتظر محاكمه خود بودند، امیر در زندان جان خود را از دست داد. با مرگ امیر كه عامل اصلی جنایت بود برای او در پرونده قرار موقوفی تعقیب صادر شد.

 پس از مرگ پسر جنایتكار شایعاتی درباره علت مرگ او مطرح شد كه حجت‌الاسلام مولایی معاونت فرهنگی زندان ساری در این باره به سایت «بلاغ» گفت: متهم در بخش كتابخانه زندان كار می‌كرد، او داروهایی مصرف می‌كرد و تحت درمان متادون قرار داشت. اینكه او دست به خودكشی زده باشد بعید است. او چند روز قبل نزد من آمده بود و هیچ مشكلی نداشت. تصور می‌كنم در مصرف دارو‌ها‌یی كه برای ترك اعتیادش به او داده می‌شد زیاده‌روی كرده و اوردوز كرده باشد.

وی افزود: ماموران زندان وقتی در جریان وخامت حال او قرار گرفتند به سرعت او را به بهداری زندان منتقل كردند اما متاسفانه اقدامات موثر واقع نشده و او فوت كرد. اینكه شایعه شده او در بند زندان انفرادی نگهداری می‌شد اصلا درست نیست و ما در زندان بند انفرادی نداریم. 

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
مرگ پدر و مادر بتمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

12سال زندان به اتهام کمک به مادر در قتل پدر



اخبار حوادث - 12سال زندان به اتهام کمک به مادر در قتل پدر

هشت‌سال بعد از به‌قتل‌رسیدن مردی که قربانی اختلافات خانوادگی شد، فرزند او که در معاونت در قتل مجرم شناخته ‌شده ‌بود از دادگاه درخواست بخشش کرد.

ماموران پلیس آبان‌ماه سال84 جسد مردی را پیدا کردند؛ خانواده‌ این مرد ابتدا مدعی ‌بودند از سرنوشت او خبری ندارند. مقتول که عباس نام‌ داشت به گفته همسرش مریم از خانه خارج شده و دیگر برنگشته‌ بود. با توجه به گفته‌های ضدونقیض مریم، پلیس به او مشکوک شد و این زن را بازداشت کرد.

 مریم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت با همدستی پسرش سجاد و دوست‌ پسرش دست به این قتل زده ‌است. بررسی‌هایی که ماموران انجام دادند، نشان داد این زن قبل از قتل با دوست پسرش به‌نام وحید رابطه برقرار کرده و سپس نقشه قتل را کشیده و روز حادثه هم به فرزندانش گفته بود قصد دارد پدرشان را برای ترک اعتیاد به یکی از مراکز بازپروری ببرد.

وحید - همدست مریم- بعد از دستگیری در اعترافات خود گفت: «مدتی قبل با مریم آشنا شدم از آنجایی که با سجاد دوست بودم به خانه آنها رفت‌وآمد داشتم. وقتی با مریم آشنا شدم او برایم از سختی‌های زندگی با شوهرش گفت. خیلی گله می‌کرد و مدام می‌گفت شوهرش کتکش می‌زند، سجاد هم می‌گفت پدرش بدرفتار است؛ سرانجام مریم نقشه قتل شوهرش را طراحی کرد و از من خواست به او کمک کنم به‌دلیل دوستی‌ای که با سجاد داشتم قبول کردم. شب حادثه به خانه مریم رفتیم سجاد پاهای پدرش را که خواب بود گرفت و من و مریم هم مقدار زیادی دستمال در دهانش گذاشتیم و دست و پایش را بستیم و به خارج از خانه بردیم بعد مریم سر از تن شوهرش جدا کرد البته آن موقع او مرده‌ بود.»

دختران مریم نیز در بازجویی‌ها اعتراف کردند شاهد خارج‌کردن پدرشان از خانه بودند؛ دختر بزرگ مریم گفت: «نیمه‌شب بود که با سروصدا بیدار شدیم از مادرم پرسیدم چه اتفاقی افتاده گفت می‌خواهیم پدرت را برای ترک اعتیاد بیرون ببریم شما نترسید سجاد هم آنجا بود ما فکر کردیم قرار است همه‌چیز درست شود به همین دلیل سکوت کردیم اما بعد گفتند پدرمان کشته ‌شده ‌است.»

کیفرخواست با توجه به اعترافات متهمان صادر شد و وحید و مریم به اتهام مشارکت در قتل و سجاد معاونت در قتل پای میز محاکمه رفتند. مریم در دادگاه گفت: «من و شوهرم از فردای روزی که ازدواج کردیم با هم اختلاف داشتیم؛ عباس مدام با من بدرفتاری می‌کرد و می‌گفت کاری می‌کند که آبرویم برود. گفتم من را طلاق بده اصلا قبول نمی‌کرد؛ می‌گفت طلاقت نمی‌دهم که راحت شوی بعد هم که معتاد شد، رفتارش بدتر شد و کتکم هم می‌زد، پنج‌سال بود که اتاقش را از من جدا کرده بود و تنها می‌خوابید ما سه بچه‌ داشتیم و این وضعیت خیلی برایمان سخت بود، هربار می‌گفتم باید سرکار بروی می‌گفت تو خودت برو و پول دربیاور. از رفتارش خسته‌ شده ‌بودم به همین دلیل از وحید کمک خواستم از آنجایی که وحید به خانه ما رفت‌وآمد داشت و در جریان درگیری‌های ما بود قبول کرد. سرانجام شوهرم را به اتفاق پسرم و وحید به قتل رساندیم. وحید شوهرم را خفه کرد و من هم با چاقو رگ‌های اصلی گردنش را بریدم.»

در ادامه دو متهم دیگر در جایگاه حاضر شدند با اینکه وحید منکر قتل شد و ادعا کرد فقط برای انتقال جسد حضور داشته اما سجاد گفت وحید پدرش را خفه و او نیز کمکش کرده ‌است. وحید و مریم در ادامه تحقیقات بخشی از اعترافات قبلی خود را پس گرفتند و رابطه نامشروع را قبول نکردند. در پایان هیات قضات وحید و مریم را به جرم مشارکت در قتل به قصاص و سجاد را نیز به 15سال حبس محکوم کردند.

رای صادره در دیوانعالی کشور نیز به تایید رسید؛ پس از آن تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای‌دم آغاز شد اما آنها حاضر به اعلام رضایت نشدند و با پرداخت تفاضل دیه هردو محکوم به قصاص، خواستار اجرای حکم شدند. وحید و مریم یک سال قبل پای چوبه‌‌دار رفتند و قصاص شدند. در همین حال اولیای ‌دم در محضر حاضر شدند و رضایت خود از سجاد را اعلام کردند.

 پس از آن متهم با ارسال لایحه‌ای به شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران درخواست کرد در مجازاتش تخفیف بدهند. قضات روز گذشته با بررسی پرونده این جوان سه‌سال از 15سال حبس او را کم و وی را به 12سال زندان محکوم کردند.

 

اخبار حوادث - روزنامه شرق