اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرگ امدادگر نمونه کشوری در یک تصادف



جزئیات حادثه مرگ امدادگر نمونه کشوری در یک تصادف

نجاتگری که نجات پیدا نکرد
مرگ امدادگر نمونه کشوری در یک تصادف

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مرگ نجاتگر نمونه کشوری در حادثه رانندگی خبر داد.

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا ، در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: چندی پیش گزارش یک حادثه جاده‌ای به امدادگران محور آوج اعلام شد که امدادگران با حضور در محل حادثه دریافتند که یک دستگاه خودروی سواری سمند با یک خودروی نیسان برخورد کرده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: این بانوی نجاتگر برای حضور در «کمیته باشگاه امدادگران» که قرار بود در گیلان برگزار شود از شهر خود راهی سفر بود که در محور آوج دچار حادثه شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امدادگران دریافتند که یکی از جانباختگان این حادثه «بنفشه حسنی» بانوی نجاتگر نمونه کشوری است، گفت: این نجاتگر نمونه جزو پنج عضو اصلی باشگاه امدادگران و نجاتگران کشور بود که درجه نجاتگر نمونه را نیز کسب کرده و تنها دو امتیاز با درجه ایثار فاصله داشت.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه «بنفشه حسنی» از مربیان امداد و نجات، مسئول کمیته فنی تیم امداد کوهستان خواهران، داور نجات از ارتفاع و فضاهای معلق المپیاد تیم‌های کوهستان بود که در عملیات‌هایی چون زلزله بم و زلزله آذربایجان‌شرقی حضور داشته است، گفت: حسنی در سه دوره متوالی به عنوان امدادگر برتر استان همدان انتخاب شده که متاسفانه در این حادثه رانندگی جان خود را از دست داد. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سقوط و مرگ دو امدادگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف



 

مرگ ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف

معاون ستاد دیه کشور گفت: ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر براثر تصادفات در کشور کشته می شوند.

به گزارش مهر، محمدعلی ساری پیش از ظهر دوشنبه در جمع مسئولان ستاد دیه گلستان افزود: این آمار در حالیست که در نیوزلند ۹ نفر، سوئد شش نفر، سوریه ۱۰ نفر، چین هشت نفر، ایتالیا ۱۰ نفر، آلمان شش نفر و ترکیه نیز شش نفر بر اثر تصادف از هر ۱۰۰ هزار نفر کشته می شوند.

وی اظهار داشت: عامل ۷۰ درصد از تصادفات جاده ای کشور ما خطای انسانی و ۳۰ درصد دیگر را عواملی چون جاده و ماشین تشکیل می دهد لذا در صورت فرهنگ سازی مناسب در خصوص رانندگی بر طبق اصول و رعایت قوانین می توان شاهد کاهش نسبتا زیادی از امار کشته های تصادفات کشور بود.

ساری عنوان کرد: امروزه یکی از مهمترین نیازهای بشری حس نوع دوستی و انسان دوستی است که اگر این حس در انسان ها تقویت شود خیلی از مشکلات و گرفتاری های جامعه و جهان حل خواهد شد.

معاون ستاد دیه کشور گفت: استان گلستان در زمینه جذب اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی ریاست محترم جمهور برای زندانیان دیه و جرائم غیر عمد خیلی موفق عمل کرده است و جزو هفت استان برتر کشور است که جا دارد از مسئولان ستاد دیه استان تقدیر می شود.

ساری یادآور شد: اما چیزی که در استان مایه نگرانی است میزان تصادفات سطح استان است علی الخصوص تصادفات موتورسوارانی که بعضا بیمه نامه و حتی گواهینامه نیز ندارند.... / خبرگزارى مهر