اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرکزآمارایران: موزاییک و تیرآهن بیشترین افزایش و کاهش قیمت را داشتند



قیمت تیرآهن,قیمت مصالح ساختمانی

مرکزآمارایران: موزاییک و تیرآهن بیشترین افزایش و کاهش قیمت را داشتند

مرکز آمار ایران اعلام کرد: بیشترین افزایش و کاهش قیمت مصالح ساختمانی در نیمه نخست سال جاری مربوط به ˈ موزاییک ایرانی با سنگ موزاییک معمولی به ابعاد 30×30ˈ با 31.9 درصد و ˈ تیرآهن نمره 10ˈ با 27.9 درصد تغییر نسبت به دوره قبل (نیمه دوم سال 91) بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نتایج طرح آمارگیری قیمت مصالح ساختمانی که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، متوسط قیمت برخی از مصالح ساختمانی در نیمه نخست سال 1392 و تغییرات آن نسبت به دوره قبل از آن و دوره مشابه سال قبل(نیمه نخست سال 91) نشان می دهد

 

که بیشترین افزایش قیمت مربوط به ˈورق فایبر گلاس ساده به ضخامت 1 تا 1.5 میلی مترˈ با 101.6 درصد و کمترین افزایش قیمت مربوط به ˈ ناودانی نمره 10 ˈ با 1.2 درصد بوده است.

نتایج تفصیلی این طرح بزودی در وبگاه مرکز آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترسی است.

/ایرنا


ویدیو مرتبط :
دلایل افزایش قیمت پیاز و وعده مسیولان برای کاهش قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت نفت به 31 دلار/ ثبت بیشترین کاهش ماهانه در 25 سال گذشته



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اگرچه قیمت نفت امروز 1.67 دلار بالا رفت و هر بشکه نفت 31.92 دلار فروخته شد اما در آستانه ثبت بیشترین کاهش ماهانه در 25 سال اخیر قرار دارد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت افزایش تقاضای نفت کوره در آمریکا و اروپا بیش از 6 درصد افزایش یافت اما هنوز نزدیک کمترین قیمت از سال 2003 تاکنون است و در آستانه ثبت بیشترین کاهش در ماه ژانویه حداقل در 25 سال گذشته قرار دارد.

قیمت نفت خام در آستانه ثبت نخستین افزایش هفتگی در سال جدید میلادی قرار دارد اما تحلیلگران گفتند تغییری در عوامل پشت پرده عرضه که بسیار بیش از تقاضاست، رخ نداد است.

قیمت نفت در آستانه ثبت کاهش 16.8 درصدی در ماه ژانویه قرار دارد، که بزرگ‌ترین کاهش در نخستین ماه سال جدید میلادی در حداقل یک چهارم قرن گذشته است.

تاماس وارگا تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «هیچ عاملی که به هیچ وجه نشان دهد که روند کاهشی کنونی در حال تغییر است، وجود ندارد... کاری که باید بکنند این است که به گزارش این ماه آی ای ای نگاه کنند.»

هر بشکه نفت برنت با 1.67 دلار افزایش 30.92 دلار فروخته شده است. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 1.43 دلار افزایش 30.96 دلار معامله شد.

 

اخبار اقتصادی - فارس