اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرغ های هورمونی، شایعه یا واقعیت؟


درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغ‌های هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مردم از بابت وجود مرغ‌های هورمونی در بازار نگران نباشند و گفت: ما در این زمینه گزارش جدیدی نداشته‌ایم.

خبرگزاری ایسنا:‌ درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره "مرغ‌های هورمونی"، مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مردم از بابت وجود مرغ‌های هورمونی در بازار نگران نباشند و گفت: ما در این زمینه گزارش جدیدی نداشته‌ایم.

دکتر بهروز جنت در گفت‌وگویی درباره برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر وجود مرغ‌های هورمونی در بازار، با بیان اینکه هورمون معمولا در دام‌های بزرگ استفاده می‌شود، گفت: معمولا استفاده از آن در طیور مقرون به صرفه نیست. بنابراین مردم درباره وجود مرغ‌های هورمونی در بازار نگرانی زیادی نداشته باشند.

وی با اشاره به نظارت بر مرغداری‌ها و مرغ‌های تولیدی از سوی وزارت کشاورزی و سازمان دامپزشکی، افزود: این سازمان‌ها به عنوان نهادهای نظارتی، نظارت کاملی در این زمینه دارند. بنابراین نگرانی خاصی وجود ندارد.

جنت، نوع تغذیه، نگهداری و نژاد مرغ‌ها را در سرعت رشد آنها تعیین‌کننده دانست و ادامه داد: به همین دلیل برخی مرغ‌ها را گوشتی، برخی را تخم‌گذار و... می‌نامیم. زیرا این مرغ‌ها اصلاح نژاد شدند. همچنین مرغداری‌ها از نژادهای خاصی برای تولید مرغ استفاده می‌کنند. در نتیجه در این زمینه نگرانی زیادی وجود ندارد.

خطر وجود باقی‌مانده آنتی بیوتیک ها در مرغ‌ها

وی اظهار کرد: بیشترین مخاطره‌ای که در این زمینه دیده می‌شود، مساله وجود باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغ است که بنا به دلایل مختلف ممکن است در حیوانات یا طیور استفاده شود. البته باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها معمولا در مرغداری‌های بزرگ که حالت صنعتی دارند، استفاده می‌شود.

جنت افزود: حال اگر به هر دلیلی مسوول فنی دامپزشک حاضر در مر‌غداری تشخیص دهد یا حتی اگر به دلیل یک بیماری مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها شوند و از آنتی‌بیوتیک برای مرغ استفاده کنند، باید یک دوره شست‌وشو را رعایت کنند. چرا که این دوره باعث می‌شود تا متابولیسم آنتی‌بیوتیک و دارویی که برای مرغ مصرف شده، از بدن آن خارج شود.

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مرغداری‌ها این موضوع را رعایت می‌کنند، گفت: در صورتی که این موضوع رعایت نشود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. بر این اساس ارگان‌های نظارتی برای چنین مسائلی طراحی می‌شوند. در حال حاضر سازمان دا‌مپزشکی تمام مرغ و گوشتی را که برای مصرف‌کننده وارد بازار می‌شود را تحت نظارت خود می‌گیرد تا چنین اتفاقاتی نیفتد.

جنت تاکید کرد که در حال حاضر ما در این زمینه گزارش جدیدی نداریم. البته نظارت‌ها به صورت پیوسته وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
حضرت علی گفته مرغ نخورید.اینها مرغ هورمونی میدن به ملت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی شنبه، شایعه یا واقعیت؟



 

 

 

 

 

استانداری تهران می گویند تا این لحظه، برنامه ای برای تعطیلی روز شنبه آینده مطرح نیست، ولی شایعه ای وجود دارد که برخی روزهای هفته آینده ممکن است تعطیل اعلام شود.

مقامات استانداری تهران می گویند تا این لحظه، برنامه ای برای تعطیلی روز شنبه آینده مطرح نیست.

به گفته شفیق، مدیر روابط عمومی، تا لحظه تهیه این خبر در بعدازظهر روز سه شنبه، اطلاعیه ای از استانداری تهران برای تعطیلی روز شنبه منتشر نشده است، ولی ستاد مدیریت بحران استانداری طی اطلاعیه هایی از مردم خواسته از تردد بی مورد در سطح تهران، خودداری کنند تا هوا آلوده تر نشود.

علوی منش، از مسئولین استانداری یکی دیگر از مخاطبان این سئوال بود که آیا کشور در روز شنبه تعطیل است یا نه؟ او در پاسخ به خبرآنلاین گفت: تا این لحظه، خبر موثقی درباره تعطیلی تهران یا سایر نقاط کشور منتشر نشده است، ولی احتمال هر گونه تغییری در برنامه وجود دارد.

خبر احتمال افزایش تعطیلات در هفته آینده در حالی منتشر می شود که مجلس، سه روز پیش با ارائه نامه ای به شورای نگهبان از تعطیلات نابهنگام کشور در روزهای گرم سال، بین تعطیلین و اعیاد، انتقاد کرده بود و آن را مصداق "تعطیلات بدون مجوز و غیر قانونی" دانسته بود.

با این وجود، قرائنی وجود دارد که احتمال تعطیلات در روزهای آینده را تشدید می کند، از جمله، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر، با بیان اینکه آلودگی هوا در تهران به وضعیت هشدار رسیده، گفت: متاسفانه هفته آینده نیز در تهران بارندگی نداریم و برای بار دیگر این آلودگی افزایش یافته و وضعیت کنونی تشدید می شود.

گفتنی است اعلام ناگهانی تعطیلی در روز چهارشنبه باعث شدشایعه ای در برخی محافل نقل شود که در آن از تعطیلی روز شنبه آینده خبر داده شده بود.