اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد ایرانی دو بار به خاك سپرده شد!


به دلیل اشتباه در نحوه غسل یك جنازه، قبر مردی دراین روستا پس از 18 ساعت نبش قبر و جنازه پس از غسل به خاك سپرده شد.

رییس شورای اسلامی روستای هریس شهرستان شبستر گفت: به دلیل اشتباه در نحوه غسل یك جنازه، قبر مردی دراین روستا پس از 18 ساعت نبش قبر و جنازه پس از غسل به خاك سپرده شد.

' علی ریشدار ' روز دوشنبه اظهار كرد: به دلیل اشتباه در ترتیب استفاده از سدر و كافور برای غسل این فرد، جنازه وی با دریافت نظر و اجازه از دفتر یكی از مراجع قم، دوباره پس از غسل به خاك سپرده شد.

وی اضافه كرد: ساعاتی پس از دفن جنازه این فرد، غسل دهندگان به اشتباه خود پی برده و با مشورت با روحانیت محلی اقدام به كسب تكلیف از مراجع قم نمودند.

ریشدار خاطرنشان كرد: صبح روز بعد از دفن جنازه این فرد، نبش قبر شده و جنازه به غسالخانه برای غسل صحیح انتقال داده شد.

وی ابراز كرد: این جنازه پس از غسل دوباره، به خاك سپرده شد كه این موضوع در این منطقه بسیار نادر است.

حجت الاسلام سیفعلی محمد زاده، امام جمعه شبستر در این مورد گفت: مواردی همچون غصبی بودن كفن، دفن در مكان غصبی، صحیح نبودن غسل، در معرض خطر قرارگرفتن امنیت قبر مانند قرار گرفتن قبر در مسیر سیلاب و فراموشی حنوط، از جمله مواردی است كه موجب جایز شدن نبش قبر می شود.

روستای هریس با بیش از دو هزار سال قدمت در30 كیلومتری شهرستان شبستر و در جاده اصلی صوفیان - سلماس و 10 كیلومتری بندرشرفخانه واقع شده است.


منبع: ایرنا




ویدیو مرتبط :
فیلم جنگی ایرانی خاك وآتش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیکر خواهرزاده موسوی به خاك سپرده شد



 

 

علی موسوی

 

مراسم خاكسپاری سیدعلی موسوی صبح امروز در بهشت زهرا (س)برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مراسم خاكسپاری سیدعلی موسوی خواهر زاده میرحسین موسوی با حضور خانواده وی، میر حسین موسوی و زهرا رهنورد و جمعی دیگر از اقوام آن مرحوم در بهشت‌ زهرا برگزار شد.

سید علی موسوی در حوادث روز عاشورا به صورت مشكوكی توسط عوامل ناشناس كشته شد.