اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرد افغان که زن ایرانی را به قتل رساند،‌به زودی اعدام می‌شود



مرد جوانی که در یک درگیری زنی را به قتل رسانده بود، به زوی اعدام می شود.

 روز 18 مرداد سال 93 ماموران پلیس در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.
 
با آغاز تجسس ها مشخص شد که زن جوانی پس از درگیری با یک مرد افغانی از سوی او خفه شده و کشته شده است. این مرد بلافاصله دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. با اعتراف وی پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
 
متهم در این شعبه اظهارات قبلی خود را انکار کرد و گفت: دوستانم مرا فریب دادند. آنها از من خواستند قتل را به گردن بگیرم و گفتند که کارهایم را انجام می دهند تا هرچه زودتر از زندان آزاد شوم. ولی حالا از اینکه اعتراف کرده ام پشیمانم. من قتل را مرتکب نشدم و چهار دوست دیگرم وقتی با این زن که از آشناهایمان بود درگیر شدند او را خفه کردند. تنها کسی که در قتل هیچ دخالتی نداشت من بودم.
 
بعد از صحبت های این مرد قضات دادگاه حکم قصاص او را صادر کردند. این حکم اما در دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده اینبار برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در این شعبه نیز اظهارات قبلی خود را تکرار کرد و قتل را به گردن دوستانش انداخت. با اینحال قضات این شعبه نیز حکم به قصاص وی صادر کردند.
 
در نهایت این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید و قرار است به زودی اجرا شود.


  اخبار  حوادث  - باشگاه خبر  نگاران


ویدیو مرتبط :
داعش ۸۱مرد را به قتل رساند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن تاجیكی مرد ایرانی را به قتل رساند



زن تاجیكی مرد ایرانی را به قتل رساند

یك زن در تاجیكستان در اقدامی خونین مرد ایرانی را مورد حمله قرار داد و وی را به قتل رساند.

به گزارش ایران این زن جوان در بازداشت است اما پلیس دوشنبه – پایتخت تاجیكستان - هنوز درخصوص انگیزه وقوع این جنایت اعلام نظری نكرده است.

«سپهدار محمدرضایی» کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با تأیید خبر قتل یک ایرانی به‌نام «محمد حسن میرزایی» در شهر دوشنبه، علت قتل را نامشخص دانست.«سپهدار محمدرضایی» کنسول سفارت ایران در تاجیکستان با تأیید خبر قتل این ایرانی گفت، بنابر پیگیری‌های سفارت و اظهارات فرزند قربانی، این حادثه در نیمه شب تاسوعا و در نزدیکی خانه وی در یکی از محله‌های شهر دوشنبه روی داده است.

کنسول سفارت ایران ادامه داد، متهم به قتل، زنی جوان بوده که اکنون در بازداشت پلیس دوشنبه است.

محمدرضایی تأكید کرد، انگیزه این زن برای کشتن قربانی مشخص نیست و پیگیری‌های سفارت در این رابطه ادامه دارد.

مقام سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از گذشت 20 ساعت از قتل، پسر «محمد حسن میرزایی»، به سفارت مراجعه کرده است، افزود: بستگان این مرد ایرانی همه راه‌ها را برای انتقال جنازه به ایران رفته بودند و چون به آنان گفته بودند بایستی از طریق سفارت اقدام کنید، آنان به سفارت مراجعه کردند.

وی تأكید کرد، ورود سفارت به این موضوع در حالی صورت گرفت که بستگان این مرد ایرانی چندان موافق آن نبودند.

محمد رضایی در پایان تأكید کرد، بنابر شناخت فضای تاجیکستان و تجارب کار در این کشور، به هیچ عنوان موضوع ایرانی بودن وی، دلیلی برای قتل وی نبوده است و موضوع به اختلافات این زن با مرد ایرانی مربوط می‌شود./ایران