اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مردم بنزین را در خانه ها ذخیره نکنند/ با گران شدن بنزین افزایش هزینه خانوارچند درصد گران می شود



اخبار ,اخبار اقتصادی ,ذخیره بنزین

اخبار اقتصادی - مردم بنزین را در خانه ها ذخیره نکنند/ با گران شدن بنزین افزایش هزینه خانوار فقط 2 درصد می شود

رییس هیات مدیره کانون کارفرمایی جایگاه‌های اختصاصی بنزین کشور نسبت به ذخیره سازی بنزین تا زمان اعلام نهایی قیمت‌ها هشدار داد.

ناصر رییسی‌فر با اشاره به گفته‌های دولت مبنی بر اعلام نرخ نهایی بنزین تا پایان هفته اظهار کرد: تعداد مراجعان به جایگاه‌های بنزین کشور طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

 

او گفت: در روزهای جمعه و شنبه میزان مصرف بنزین در جایگاه‌های سوخت کشور افزایش داشت اما در چند روز گذشته میزان افزایش در حال حرکت به روال قبل است.

 

رییس هیات مدیره کانون کارفرمایی جایگاه‌های اختصاصی بنزین کشور با اشاره به این که ممکن است برخی مصرف‌کنندگان برای صرفه جویی یک باک بنزین فکر ذخیره سازی بنزین در منازل خود را داشته باشند گفت: عواقب این کار خطرناک است و ممکن است سوانح زیادی را ایجاد کند.

 

رییسی فر گفت: افزایش میزان مصرف سوخت پس از افزایش قیمت‌ها طبیعی است اما صرفه جویی یک باک بنزین برای خانوار چندان تاثیری در اقتصاد آن‌ها ندارد.

 

به گفته او، با احتساب افزایش نرخ بنزین از 700 تومان به حدود هزار تومان تنها دو درصد به سبد خانوار مصرف‌کنندگان افزوده می شود.

 

رییس هیات مدیره کانون کارفرمایی جایگاه‌های اختصاصی بنزین کشور گفت: امیدواریم تا پایان هفته شرایط میزان مصرف و قیمت سوخت مصرفی اعلام شود.

 

رییسی فر پیش‌تر گفته بود در حالی که گفته شده است جایگاه‌های سوخت آمادگی پذیرش افزایش قیمت بنزین را دارند اما هنوز برخی جایگاه‌ها و دستگاه‌ها آمادگی برای نمایش اعداد بیشتر روی تلمبه‌ها را ندارند.

 

او درباره تک نرخی و دو نرخی ماندن نرخ بنزین گفت: آرزوی جایگاه‌های بنزین کشور این است که بنزین به صورت تک نرخی عرضه شود. برای کاهش فساد و قاچاق بهترین روش تک نرخی شدن بنزین است.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنان رسایی درباره حذف یارانه ها و گران شدن بنزین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بنزین آزاد 50 درصد گران می‌شود؟



اخبار,اخبار اقتصادی , افزایش قیمت بنزین آزاد

 

اخبار اقتصادی - قیمت بنزین آزاد 50 درصد گران می‌شود؟

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به افزایش قیمت بنزین آزاد در سال 94 اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود دولت قیمت بنزین آزاد را در سال آینده میانگین 50 درصد افزایش دهد.

به گزارش میزان نادر فریدونی در خصوص روند افزایش قیمت بنزین سهمیه ای اعلام کرد: البته نمایندگان مجلس خواستار تثبیت قیمت بنزین سهمیه ای لیتری 700 تومان هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: البته می دانیم میانگین قیمت بنزین در سایر کشورها سه برابر قیمت بنزین آزاد در ایران است و برای همین و به منظور رونق بخشیدن به مصالح اقتصادی و پروژه های زیر بنایی نیازمند آن هستیم که قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد: اما از سویی دیگر افزایش قیمت حامل های انرژی موجب خواهد شد که قشر آسیب پذیر و متوسط جامعه آسیب های جدی ببیند از همین رو دولت و مجلس باید در کنار افزایش قیمت حامل های انرژی نسبت به تثبیت قیمت کالاهای اساسی افدام عاجلی کنند.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند، نماینده مردم فیروزآباد، با بیان این مطلب که فراهم نبودن زیر ساخت ها در کنار افزایش قیمت ها، مشکلات متعددی را رقم می زند، گفت: تورم موجود در جامعه به خودی خود مشکلات عدیده ای را برای کشور فراهم کرده که افزایش حامل های انرژی نیز آن را تشدید می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تأکید بر اینکه افزایش حامل های انرژی باید با توسعه زیر ساخت های لازم همراه باشد، گفت: جامعه توان افزایش قیمت حامل های انرژی را ندارد.

فریدونی، ادامه داد: هرگونه افزایش قیمت در حامل های انرژی و بویژه سوخت گازوئیل می تواند باعث بالا رفتن نرخ دیگر کالاهای اساسی مردم شده که این امر آثار مخربی را در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.
اخبار اقتصادی - میزان