اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرتضوی: درباره پرونده کهریزک شکایتی ندارم


سعید مرتضوی با بیان اینکه حکم دادگاه در خصوص پرونده‌های تامین اجتماعی و کهریزک هنوز به دستم نرسیده است، گفت: البته درباره ماجرای کهریزک شکایتی ندارم ولی به حکم صادره در مورد پرونده تامین اجتماعی معترضم چرا که از سازمان تامین اجتماعی 68 میلیون تومان طلبکارم.

خبرگزاری آنا: سعید مرتضوی با بیان اینکه حکم دادگاه در خصوص پرونده‌های تامین اجتماعی و کهریزک هنوز به دستم نرسیده است، گفت: البته درباره ماجرای کهریزک شکایتی ندارم ولی به حکم صادره در مورد پرونده تامین اجتماعی معترضم چرا که از سازمان تامین اجتماعی 68 میلیون تومان طلبکارم.

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی،  اظهار کرد: در پی مراجعه وکیلم به دادگاه به وی گفته شده است که شنبه هفته آینده حکم را به ما ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس شنیده‌‌ها رای دادگاه حدود 13 صفحه است، افزود: شنبه شخصا به دادگاه مراجعه می‌کنم و پس از خواندن حکم ابلاغ شده، نظر خود را در خصوص رای دادگاه اعلام می‌کنم.

مرتضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «نظر شما در خصوص حکم صادر شده چیست؟» گفت: من باید استدلال رای را مشاهده کنم. در رابطه با پرونده تامین اجتماعی، وکیل این سازمان شکایتی مطرح کرده بود مبنی بر اینکه من 6 ماه آخر تصدی خود را به عنوان سرپرست سازمان فعالیت کرده‌ام و ادعا شده است که سرپرست باید همان شرایط مدیر عاملی را داشته باشد و من نمی‌توانستم سرپرست باشم.

مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: من در دفاعیه خود در دادگاه اعلام کردم که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق ماده 14 اساسنامه این اختیار را دارد که هر شخصی را به مدت 6 ماه به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی انتخاب کند و من نیز بر اساس حکم رسمی وزیر وقت در این پست فعالیت کردم.

وی گفت: حقوقی که در این مدت به من داده می‌شد، به صورت علی‌الحساب بوده لذا به کار بردن تحصیل مال غیر قانونی در این مورد صحیح نیست.

مرتضوی اضافه کرد: علی‌الحساب به این معنا است که در آخر هر دوره که هیات امنا حقوق مدیر عامل را قطعی کرد اگر مشاهده شد که مدیر حقوقی بیشتر حق مدیریتش را دریافت کرده باشد، دستوری صادر می‌شود تا حقوق واریزی به حساب مدیرعامل پس گرفته شود و اگر کم دریافت کرده باشد، بقیه حقوقش به او پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این موضوع اصلا جنبه کیفری ندارد که برای آن حبس و یا رد مال در نظر گرفته شود. پس از مصوبه هیات امنا، رئیس سازمان تامین اجتماعی و وزیر نامه زدند که 68 میلیون تومانی را که من طلبکار بودم، پرداخت نشود تا تکلیف بحث تحقیق و تفحص مشخص شود.

مرتضوی عنوان کرد: بنابراین من بر اساس نامه وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل مالی سازمان تامین اجتماعی، 68 میلیون تومان طلبکار هستم، ولو اینکه آنها بگویند بابت این 6 ماه سرپرستی اصلا حقوق به تو تعلق نمی‌گیرد و 48 میلیون تومان از این مبلغ را کسر کنند، باید 20 میلیون تومان باقی مانده را به من بپردازند و چیزی برای رد مال و حبس باقی نمی‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر حکم به دستش برسد درخواست تجدیدنظر می‌دهد یا خیر؟ گفت: بله صد در صد درخواست تجدیدنظر می‌دهیم ولی درباره حکم صادر شده در پرونده کهریزک، شکایتی ندارم.

دادستان سابق تهران در پاسخ به سوالی مبنی اینکه به نظر شما در پرونده کهریزک چه کسی متهم است؟ بیان کرد: بر اساس اظهارات رئیس دادگاه من در دو مورد اتهام پرونده کهریزک کاملا تبرئه شده‌ام اما چون من رای را نخوانده‌ام نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

پیشتر وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آنا از محکومیت سعید مرتضوی به یکسال حبس در ارتباط با شکایت تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مرتضوی بر اساس ماده 17 سازمان تامین اجتماعی، ویژگی تحصیلی لازم برای تصدی پست مدیرعاملی این سازمان را نداشته است به همین منظور وی به رد مال در این خصوص محکوم شده است.


ویدیو مرتبط :
ارسال بخش دوم پرونده سعید مرتضوی به دادگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدیه 84 میلیونی مرتضوی به یکی از شاکیان پرونده کهریزک



اخبار ,اخبار سیاسی ,پرونده کهریزک

 

اخبار سیاسی - هدیه مرتضوی به یکی از شاکیان کهریزک

رئیس هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی با انتقاد از ادعاهای مطرح شده از سوی مرتضوی، تمام حرف‌های وی را دروغ و کذب خواند و گفت: وی متهم به فساد مالی و تخلفات غیر قانونی در انتصاب‌ها است و برای فرار از این اتهامات به هر دستاویزی چنگ می‌زند.

علیرضا محجوب در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره اظهارات جدید مرتضوی رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه عدد اعلامی درباره تعداد نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه از سوی محجوب دروغ است و به منظور ابهام آفرینی، عدد 37 ذکر شده است،‌ افزود: مرتضوی به دنبال مطرح شدن است؛ تحقیق و تفحص جنبه شخصی ندارد و انجام این کار به دلیل دعوای من با وی نبوده است.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: اکنون تنها باید راه دادگاه را به مرتضوی نشان داد و از هرگونه پاسخ امتناع کرد تا در دادگاه به این گونه‌ اکاذیب رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از اینکه مرتضوی به نشر اکاذیب روی آورده است، درباره اظهارات مرتضوی مبنی بر تلاش محجوب برای در اختیار گرفتن اسنادی از یکی از نمایندگان با هدف تخریب وی،  تاکید کرد: رئیس سابق تامین اجتماعی تاکنون هیچ سندی برای ادعاهای خود مطرح نکرده است، ما حتی نمی‌دانستیم در لیست‌هایی که  در اختیار مرتضوی قرار دارد چه کسانی هستند که بخواهیم به خاطر یک نفر از آنها، از برخی تخلفات تحقیق و تفحص چشم پوشی کنیم.

زونکن اسناد دوره مجلس ششم هیچ‎گاه مورد بررسی قرار نگرفت
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ درباره انتقاد مرتضوی مبنی بر آنکه هیچ گزارشی از تحقیق و تفحص از دوره‎‎های گذشته به دلیل منافع شخصی تنظیم نشده و  زونکن اسناد دوره مجلس ششم هیچ‎گاه مورد بررسی قرار نگرفت، تصریح کرد: در دوره هشتم مجلس، تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از سال 80 تا 88 به تخلفات سازمان تامین اجتماعی رسیدگی کرد به گونه‌ای که در این گزارش همه پاداش‌ها و مبالغ را بررسی کردیم اما درباره زونکن‌های مجلس ششم سندی ارایه و مشاهده نشد.

وی، یادآور شد: مرتضوی برای انتخاب همسر خودش در بدنه سازمان تامین اجتماعی از جیب این سازمان هزینه‌هایی را پرداخت کرده که بهتر است به این واقعیات پاسخ دهد؛ وی متهم به فساد مالی و تخلفات غیرقانونی در انتصاب‌ها بوده و بهتر است در دادگاه به روشنی به این موارد پاسخ دهد.

وی یادآور شد: اگر مرتضوی به حرف‌های خود اطمینان دارد پس چرا طی جلساتی که اعضای تحقیق و تفحص با وی برگزار کردند چنین ادعاهایی را مطرح نکردند و حال که می‌داند تحقیق و تفحص به پایان رسیده است می‌خواهد با حاشیه سازی،  تخلفات وی محو گردد.

آماده رسیدگی به تخلفات خود در دادگاه هستم
محجوب، در رابطه با واگذاری خانه‌ای از سوی تامین اجتماعی به وی،‌ افزود: این‌ حرف‌ها مفهوم ندارد؛ اگر همه این ادعاها واقعیت داشته باشد هیچ ایرادی ندارد به تخلفات من نیز در دادگاه رسیدگی شود؛ به طور حتم تکیف یاعدم تکلیف و ارائه سند یا عدم سند برای وی تفاوتی ندارد و آنچه که مسلم است مرتضوی نه قانع می‌شود و نه پاسخ‌ها را معتبر می‌داند.

وی تاکید کرد: وقتی هیچ وجهی به من داده نشده و مدیر وقت نیز آن را تایید می‌کند بنابراین لزومی ندارد مرتضوی مرتب از موضوعاتی حرف بزند که سر تا پا دروغ و کذب است؛ اصلا فرض کنید به کار من ایراداتی وارد است این مهم چه ربطی به تحقیق و تفحص دارد، مرتضوی درصدد است با ورود به مسایل فرعی اسناد منتشر شده را نادیده بگیرد.

هدیه 84 میلیونی مرتضوی به یکی از شاکیان پرونده کهریزک
نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه تمام این ادعاها را در دادگاه پاسخ می‌دهم، یادآور شد: مرتضوی به یکی از شاکیانی که در پرونده کهریزک شکایت خود را از وی پس گرفت، مبلغ 84 میلیون تومان از جیب سازمان تامین اجتماعی به عنوان تشکر پرداخت کرد؛ موضوع پرونده کهریزک ارتباطی با پرونده سازمان تامین اجتماعی ندارد بنابراین بهتر است مرتضوی به چنین تخلفاتی پاسخ دهد.

محجوب با یادآوری اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی بارها تاکید کردند در تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به هیچ‌کس رحم نکنید و تمام تخلفات را اعلام کنید، افزود: مرتضوی در جلساتی که با اعضای کمیته تحقیق و تفحص برگزار شده بود مدعی بودند که اسناد را به شرطی در اختیار قرار می‌دهد که هیچ‌یک افشا نشود درحالی که اعضا از این شرط امتناع کرده و به صراحت به وی گفتند ما تمامی اسناد را منتشر خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم،‌ گفت: مرتضوی برای فرار از اتهام خود به هر دستاویزی چنگ می‌زند،‌ به طور حتم اگر وی تمایلی به ارایه لیست به من را نداشت می‌توانست لیست را در اختیار دیگر اعضای کمیته قرار دهد. به نظر می‌رسد مرتضوی باید برای دفاع از خود در دادگاه آماده باشد و با مطرح کردن چنین موضوعاتی از اتهامات خود فرار نکند.

تلاش مرتضوی برای دریافت پاداش 60 میلیون تومانی خود از سازمان تامین اجتماعی
وی با انتقاد از پاداش‌هایی که مرتضوی برای خود در نظر گرفته بود،‌ افزود: مرتضوی برای خود پاداشی 60 میلیون تومانی در نظر گرفت که این پاداش نیز ابلاغ شده بود اما اعضای کمیته مانع از پرداخت این مبالغ به وی شدند، با وجود آنکه مرتضوی چنین رقمی را تکذیب کرد اما روز بعد از اعلام این تکذیبیه، با مدیرعامل وقت تماس گرفت و پیگیر پرداخت پاداش خود بود.

محجوب، یادآور شد: تمام اتهاماتی که مرتضوی به مجلس نهم وارد می‌کند کذب محض است، زیرا مجلس نهم همواره در صدد برکناری وی بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: مرتضوی برخی اسناد را در منزل خود دارد در حالی این کار خلاف است،‌ به طور حتم بردن اسناد سازمان به منزل، حتی اگر رونوشت یا کپی آن نیز باشد دارای اشکال است؛ در هر صورت تمام ادعای مطرح شده از سوی وی را در دادگاه جواب خواهیم داد و مرتضوی نیز به جای فرار از اتهامات اسناد خود را در دادگاه منتشر کند.
اخبار سیاسی - خانه ملت