اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مرتضوی با نامه‌نگاری درصدد ایجاد جنگ روانی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 جعفرزاده ایمن‌آبادی:
مرتضوی با نامه‌نگاری درصدد ایجاد جنگ روانی است

یک نماینده مجلس گفت: مردم می‌خواهند قوه قضاییه با هر کسی و در هر مقامی مخصوصا آنهایی که پرونده‌های متعدد تخلف دارند با اشد مجازات برخورد کند؛ خصوصا افرادی که ادعا می‌کنند می‌دانند چطور قوه قضاییه را دور بزنند.

به گزارش ایلنا٬ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به نامه اخیر مرتضوی و اتهام‌زنی به کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی گفت: مرتضوی در محضر دادگاه رفتاری را بروز می‌دهد که جای تعجب دارد، وی یا فرار به جلو می‌کند یا خلاء‌های قانونی را می‌داند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه‌نگاری و زیر سوال بردن کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سوی مرتضوی چه دلیلی دارد؟ تصریح کرد: آنچه از مرتضوی یا هر متهم دیگر انتظار داریم این است که تا انتها پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد. این کار‌ها فرار به جلو، قانون‌شکنی و نقض قانون از سوی مرتضوی است.

وی گفت: متاسفم از اینکه مرتضوی به جای اینکه خود را برای روز چهارشنبه و دادگاه آماده کند برای اعضای تحقیق و تفحص نامه‌نگاری می‌کند، اینگونه نامه‌نگاری‌ها نشان می‌دهد وی درصدد ایجاد جنگ روانی است؛ این در حالی است که هیچ کدام از رفتار‌هایش نمی‌تواند از اتهام‌هایش کم کند.

نماینده مجلس نهم تصریح کرد: دستگاه قضایی تا کنون براساس عدالت عمل کرده و تحت تاثیر فضا سازی‌ها و دروغ پراکنی‌ها قرار نمی‌گیرد و شک ندارم با قاطعیت با این پرونده برخورد می‌کند و تحت تاثیر فضاسازی روانی قرار نگرفته و نمی‌گیرد.

وی گفت: مردم خواستار این هستند که قوه قضاییه با هر کسی و در هر مقامی مخصوصا آنهایی که پرونده‌های متعدد تخلفات دارند با اشد مجازات برخورد کند خصوصا افرادی که ادعا می‌کنند می‌دانند چطور قوه قضاییه را دور بزنند، قوه قضاییه باید درس خوبی به این افراد بدهد.

جعفرزاده ایمن آبادی که با خانه ملت گفت‌و‌گو می‌کرد٬ ادامه داد: مرتضوی اینگونه جوسازی‌ها را انجام می‌دهد تا قوه قضاییه مرعوب رفتارهای نابخردانه‌اش قرار گیرد در حالیکه دستگاه قضایی تحت تاثیر این رفتارهای نابخردانه و هیجانی تیم احمدی‌نژاد قرار نگرفته و نمی‌گیرد.

اخبار سیاسی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
دولت یازدهم چگونه درصدد ایجاد خفقان است ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه درباره جنگ صفین افشای حوادث جنگ صفین



ترجمه فارسی نهج البلاغه
درباره جنگ صفین
افشای حوادث جنگ صفین
آغاز کار چنین بود ما با مردم شام دیدار کردیم، که در ظاهر پروردگار ما یکی، و پیامبر ما یکی، و دعوت ما در اسلام یکی بود، و در ایمان به خدا و تصدیق کردن پیامبرش، هیچ کدام از ما بر دیگری برتری نداشتیم، و با هم وحدت داشتیم جز در خون عثمان که ما از آن برکناریم، پس به آنان گفتیم: بیایید با خاموش ساختن آتش جنگ، و آرام کردن مردم، به چاره‏جویی و درمان بپردازیم، تا کار مسلمانان استوار شود، و به وحدت برسند، و ما برای اجرای عدالت نیرومند شویم، اما شامیان پاسخ دادند: (چاره‏ای جز جنگ نداریم.) پس سر باز زدند، و جنگ درگرفت، و تداوم یافت، و آتش آن زبانه کشید. پس آنگاه که دندان جنگ در ما و آنان فرو رفت، و چنگال آن سخت کارگر افتاد، به دعوت ما گردن نهادند، و بر آنچه آنان را خواندیم، پاسخ دادند. ما هم به درخواست آنان پاسخ دادیم، و آنچه را خواستند زود پذیرفتیم، تا حجت را بر آنان تمام کنیم، و راه عذرخواهی را ببندیم. آنگاه آنکه بر پیمان خود استوار ماند، از هلاکت نجات یافت، و آن کس که در لجاجت خود پا فشرد، خدا پرده ناآگاهی بر جان او کشید، و بلای تیره‏روزی گرد سرش گردانید.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ کِتابٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) کَتَبَهُ إِلى أَهْلِ الْأَمْصارِ، یَقْتَصُّ فِیهِ ما جَرى بَیْنَهُ وَ بَیْنَ أَهْلِ صِفِّینَ: وَ کانَ بَدْءُ أَمْرِنا أَنَّا الْتَقَیْنا وَ الْقَوْمُ مِنْ أَهْلِ الشّامِ، وَ ‏الظّاهِرُ ‏أَنّ‏ ‏رَبَّنا ‏واحِدٌ، وَ نَبِیَّنا واحِدٌ، وَ دَعْوَتَنا فِى الْإِسْلامِ واحِدَةٌ، وَ ‏لا ‏نَسْتَزِیدُهُمْ‏ ‏فِى‏ ‏الْإِیمانِ‏ بِاللَّهِ وَ التَّصْدِیقِ ‏لِرَسُولِهِ‏ وَ لا یَسْتَزِیدُونَنا وَ الْأَمْرُ واحِدٌ إِلّا مَا اخْتَلَفْنا فِیهِ مِنْ دَمِ ‏عُثْمانَ‏، وَ نَحْنُ مِنْهُ بَراءٌ! فَقُلْنا: تَعالَوْا نُداوِى ما لا یُدْرَکُ الْیَوْمَ بِإِطْفاءِ ‏النَّائِرَةِ وَ تَسْکِینِ الْعامَّةِ، حَتّى یَشْتَدَّ الْأَمْرُ وَ یَسْتَجْمِعَ، فَنَقْوى عَلى وَضْعِ الْحَقِّ فِى مُواضِعِهِ، فَقالُوا: بَلْ نُداوِیهِ ‏بِالْمُکابَرَةِ! فَأَبَوْا حَتّى ‏جَنَحَتِ‏ ‏الْحَرْبُ‏ وَ ‏رَکَدَتْ‏، وَ ‏وَقَدَتْ‏ نِیرانُها وَ ‏‏حَمِشَتْ‏‏، فَلَمَّا ‏ضَرَّسَتْنا وَ إِیَّاهُمْ، وَ وَضَعَتْ مَخالِبَها فِینا وَ فِیهِمْ، أَجابُوا عِنْدَ ذلِکَ إِلَى الَّذِى دَعَوْناهُمْ إِلَیْهِ، فَأَجَبْناهُمْ إِلى ما دَعَوْا، وَ ‏سارَعْناهُمْ‏ إِلى ما طَلَبُوا، حَتَّى اسْتَبانَتْ عَلَیْهِمُ الْحُجَّةُ، وَ انْقَطَعَتْ مِنْهُمُ الْمَعْذِرَةُ، فَمَنْ تَمَّ عَلى ذلِکَ مِنْهُمْ فَهُوَ الَّذِى أَنقَذَهُ اللَّهُ مِنَ الْهَلَکَةِ، وَ مَنْ لَجَّ وَ تَمادى فَهُوَ ‏الرَّاکِسُ‏ الَّذِى ‏رانَ‏ ‏اللَّهُ‏ ‏عَلى ‏قَلْبِهِ‏، وَ صارَتْ دائِرَةُ السَّوْءِ عَلى رَأْسِهِ.