اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مذاکرات کره شمالی برای خرید نفت از ایران


هنوز میزان صادرات نفت ایران به کره مشخص نشده است و رایزنی‌ها ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: مذاکرات ایران و کره شمالی برای صادرات نفت خام ایران همچنان ادامه دارد و هنوز به نتیجه نرسیده است اما کره شمالی خواهان نفت ایران بوده و نظر ایران هم برای صادرات مثبت است.

وزیر نفت در گفت‌وگو با ایسنا در مورد روند مذاکرات اظهار کرد: مذاکرات درباره صادرات نفت خام ایران به کره شمالی همچنان ادامه دارد و درباره این موضوع صحبت می‌شود.

رستم قاسمی در مورد میزان نفت خامی که به کره شمالی صادر خواهد شد، گفت: هنوز میزان صادرات نفت ایران به کره مشخص نشده است و رایزنی‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، پس از تحریم‌های شدید غرب علیه کره شمالی این کشور دچار کمبود مواد غذایی و نفت شده و اکنون باید نفت مورد نیاز خود را تامین کند.

بر این اساس با حضور گسترده آمریکا در شرق آسیا برای جلوگیری از صادرات نفت از چین به کره شمالی، کره شمالی به شدت دچار کمبود نفت شده است.

از سوی دیگر کره جنوبی چهارمین خریدار بزرگ نفت ایران است اما براساس اخبار منتشر شده به نظر نمی‌رسد که آن کشور شکایتی برای صادرات نفت از ایران به کره شمالی داشته باشد.

نخستین بار رستم قاسمی در هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در اواخر فروردین ماه برگزار شد از صادرات نفت به کره شمالی خبر داد اما مذاکرات به نتیجه نرسیده و همچنان گفت‌وگو بر سر صادرات نفت ایران به کره شمالی ادامه دارد.



ویدیو مرتبط :
کره جنوبی از ایران خواست کره شمالی را منصرف کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران در حین مذاکرات هسته ای از کره شمالی موشک خرید، اما اوباما آن را از همه مخفی کرد!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,برنامه هسته ای ایران

اخباری منتشر شده است که حاکی از این است که ایران زمان انجام مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود، چندین محموله از تجهیزات موشکی پیشرفته و فناوری مربوط به آن را از کره شمالی دریافت کرده است. در حالی که این اقدام ایران کاملا مغایر با تحریم های موجود سازمان ملل است.

امریکن تینکر ادعا کرد: اوباما گزارش مربوط به ارسال یک محموله موشکی از کره شمالی به ایران را نادیده گرفت.

به گزارش «انتخاب»، در این گزارش ادعا شده است: اخباری منتشر شده است که حاکی از این است که ایران زمان انجام مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود، چندین محموله از تجهیزات موشکی پیشرفته و فناوری مربوط به آن را از کره شمالی دریافت کرده است. در حالی که این اقدام ایران کاملا مغایر با تحریم های موجود سازمان ملل است.

در این گزارش ها، همچنین آمده است که آمریکا نه تنها از ارسال این محموله ها باخبر بود، بلکه ظاهرا اقداماتی نیز انجام داده است تا سازمان ملل از این قضیه مطلع نشود.

بنابر ادعای این گزارش، به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به صورت روزانه از طریق سرویس های اطلاعاتی، جزئیاتی از این موضوع را دریافت کرده است،‌اما این اطلاعات توسط کاخ سفید مخفی مانده تا سازمان ملل به آن دست نیابد تا این اقدام ایران مغایر با تحریم های سازمان ملل تلقی نشود.

گزارش هایی از این قبیل نشان می دهد، اوباما که مسئول حفاظت از امنیت ملی آمریکا است در فهرست فعالیت های روزانه اش، هیچ اثری از این مسئولیت دیده نمی شود.

در این گزارش آمده است: با وجود همه ناسزاهای ایران به آمریکا،‌دولت اوباما می خواهد تحریم ها را از این کشور بردارد و مقادیر زیادی از اموال بلوکه شده این کشور را آزاد کند. برخی گزارش ها حاکی از این است که بیش از دو و نیم میلیارد دلار ایران آزاد شده است. با توجه به این که ارسال محموله های موشکی از کره شمالی به ایران نقض مستقیم تحریم های سازمان ملل است، نباید آمریکا از آن عقب نشینی می کرد. اگر این گزارش ها حقیقت داشته باشد، درواقع اوباما به بهترین وجه از منافع ایران حمایت کرده است.


 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب