اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مدیرعامل ایران‌‌خودرو: کاهش قیمت در زمان هدفمندی اشتباه بود/ از همه اخراجی‌ها دعوت به همکاری می‌کنم



مدیرعامل ایران‌‌خودرو , ایران‌‌خودرو

مدیرعامل ایران‌‌خودرو: کاهش قیمت در زمان هدفمندی اشتباه بود/ از همه اخراجی‌ها دعوت به همکاری می‌کنم

مدیرعامل جدید ایران‌خودرو با بیان اینکه کاهش ۲ تا ۵ درصدی قیمت در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اشتباه بود، گفت: از همه کسانی که در این مدت از صنعت خودروسازی کنار گذاشته‌ شده‌اند، دعوت به همکاری می‌کنم.

 هاشم یکه‌زارع مدیر عامل ایران خودرو امروز در مراسم معارفه خود گفت: تحریم اثرات زیادی داشته است، اما نمی‌توان گفت همه مشکلات به تحریم مربوط می‌شود، باید ببینیم چه اتفاقاتی افتاده است.

وی با بیان اینکه آقای نجم‌الدین از پایه شروع کرده و تحولات فراوانی نیز ایجاد کرده است گفت: خودروی رانا مربوط به زمان دکتر منطقی است که آقای نجم‌الدین با موفقیت آن را به تولید رساند.

وی با بیان اینکه ماندن یک مدیر بیش از 6 سال در یک مجموعه غلط است، گفت: رئیس جمهور آمریکا در 3-4 مورد می‌تواند شخصاً تصمیم گیری کند و در یکی از موارد او صنعت خودروسازی ایران را تحریم کرد، لذا خدایی نکرده نباید شاهد روزی باشیم که در کنار امضای اوباما امضای چند نفر داخلی هم باشد.

مدیرعامل جدید ایران‌خودرو گفت: واقعیت قضیه این است که باید حماسه اقتصادی را در صنعت خودرو آغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه من دستم را به سمت آقای مدنی (مدیر عامل سایپا) دراز می‌کنم، گفت: ایران خودرو و سایپا بدون همکاری یکدیگر نمی‌توانند موفق شوند، لذا رقابت‌های بچه‌گانه باید کنار گذاشته شود، در بازار داخل رقابت سالم داشته باشیم و در بازار بین‌المللی رفاقت داشته باشیم، لذا درب شرکت ایران خودرو به سوی همه دوستان سایپا باز است.

وی افزود: در چند سال اخیر برخی از افراد از این صنعت جدا شده‌اند، لذا از همه آنها دعوت می‌کنم تا از فردا بیایند و در ایران خودرو مشغول کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید نیمی از تولیداتمان را صادر کنیم، گفت: ممکن است 3-4 سال دیگر پژو 206 دیگر مطلوبیت خود را دیگر از دست بدهد، لذا ایران خودرو و سایپا باید پلت‌فورم‌های جدید طراحی کنند.

یکه‌زارع گفت: به نظرم کاهش قیمت 2 تا 5 درصدی محصولات ایران خودرو در زمان آغاز به کار هدفمندی یارانه‌ها اشتباه بود، چرا که دیگران نتیجه گرفتند، خودروی ما گران است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع‌بندی ایران خودرو و سایپا برای کاهش 10 تا 22 درصدی قیمت خودرو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جمع‌بندی ایران خودرو و سایپا برای کاهش 10 تا 22 درصدی قیمت خودرو

در پی جلسه امروز رئیس جمهور با وزرای صنعت و اقتصاد و مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی و در پی دستور ویژه احمدی‌نژاد برای پرداخت ارز مبادله‌ای و تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، ایران خودرو و سایپا برای کاهش 10 تا 22 درصدی قیمت خودرو به جمع‌بندی رسیدند.

به گزارش  فارس، پس از جلسه امروز رئیس جمهور با وزرای صنعت و اقتصاد و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا، این دو شرکت خودروساز برای کاهش 10 تا 22 درصدی قیمت محصولات خود به جمع‌بندی رسیدند.

به این ترتیب در صورت اختصاص ارز مبادله‌ای به خودروسازان، امکان کاهش قیمت خودرو تا 15 درصد وجود دارد و در صورتی که تسهیلات هزار میلیارد تومانی نیز به خودروسازان پرداخت شود، کاهش قیمت خودرو تا سقف 20 تا 22 درصد محقق خواهد شد.

بر این اساس، شرکت‌های خودروساز تا روز سه‌شنبه این هفته فرصت دارند، مدارک خود را برای قیمت‌گذاری جدید تولیداتشان به شورای رقابت ارائه کنند که پیش‌بینی می‌شود، این مدارک فردا به شورا ارائه شود.

در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور مقرر شد خودروسازان آنالیز قیمتی خود را برای تعیین قیمت نهایی به شورای رقابت ارائه کنند و قیمت خودرو در چارچوب وظایف سازمان حمایت و شورای رقابت تعیین شود.

رئیس‌جمهور امروز در نشست ستاد تنظیم بازار به مدیران دو خودروساز بزرگ اعلام کرد که ‌اگر قیمت‌ها را کاهش و عرضه را افزایش ندهند، تعرفه واردات خودرو را به 10درصد کاهش خواهد داد.

در این جلسه، با حضور رئیس‌جمهور و مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به مشکلات به وجود آمده در بازار خودرو رسیدگی شد.

رئیس‌جمهور در جلسه امروز از خودروسازان خواست تا با افزایش عرضه خودرو، شرایط کاهش قیمت‌ها را در بازار فراهم کنند.

رئیس‌جمهور امروز خطاب به مدیران ایران خودرو و سایپا گفت: اگر قیمت‌های خودرو را کاهش ندهند، تعرفه واردات خودرو را تا 10درصد کاهش می‌دهد./فارس