اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مداحی یک رسانه مستقل و پر نفوذ است


رئیس سازمان صداوسیما گفت: مداح می‌تواند با مدیحه سرایی و مرثیه خوانی جریان ساز باشد و در حقیقت مداحی یک رسانه مستقل و پر نفوذ است. خبرگزاری تسنیم: آئین اختتامیه اجلاسیه پیر غلامان حسینی با حضور مسئولان کشوری و استانی شامگاه پنجشنبه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما در اختتامیه اجلاسیه بین المللی پیر غلامان حسینی اظهار کرد: استان خوزستان استان مقاومت است و با مقاومت خود در جنگ تحمیلی الگوی همه جهان و نسل‌های آینده برای مقابله با استکبار است.

وی عنوان کرد: پیر غلامان امام حسین (ع) نور چشم ملت ایران هستند و وظیفه مسئولان تجلیل و قدردانی از این فعالان است.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تجلیل از پیر غلامان تجلیل از همه خوبی‌ها است چرا که مداحان با مدح ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین ما با استفاده از هنر خود دل‌ها را متصل کردند.

وی با اشاره به اهمیت مداحی در زبان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: امروز ملت ایران به واسطه مداحان شناخته می‌شود و این پیر غلامان نسل‌های زیادی را برای انقلاب اسلامی تربیت کردند.

ضرغامی بیان کرد: مداح باید با اشعار و مدح‌هایش مردم را هدایت کند و این جایگاه بزرگی است که باید از آن صیانت شود.

وی با اشاره به ظلم فرعون به مردم گفت: خداوند در سوره زخرف آن مردم را فاسد خطاب می‌کند که چرا با جهالت و بی‌بصیرتی از فرعون اطاعت کردند.

رئیس سازمان صداوسیما ابراز کرد: مرثیه خوانی می‌تواند جریان ساز باشد و در حقیقت مداحی یک رسانه مستقل و پر نفوذ است.

وی افزود: وقتی مداح در معرفت بخشی و آگاهی مردم نقش داشته باشد دیگر کسی نمی‌تواند به مردم آن ملت ظلم کند چرا که مردم با بصیرت می‌شوند.

ضرغامی به فتنه‌های زمانه اشاره کرد و عنوان کرد: طبق فرمایشات امیر المومنین علی (ع) فتنه موقعی رخ می‌دهد که کسانی به رهبر الهی خود توجه نکنند.

وی افزود: در کشور ما فتنه‌های گوناگونی رخ داد که در عمل دیدیم برخی از این فتنه‌ها در کشورهای دیگر سبب سرنگونی نظام شد اما در ایران به دلیل بصیرت مردم این موانع برداشته شد.

رئیس سازمان صداوسیما بیان کرد: دشمن در فتنه اخیر از همه جریانات یارگیری کرد هرچند این یارگیری‌ها محدود بود اما در بین مداحان نتوانست نفوذ کند چرا که مداح با امام حسین (ع) پیوند برقرار کرده است.

وی بیان کرد: امروزه دشمن ادعا می‌کند که اینترنت و رسانه فضای آزاد است اما تا روشنگری کنیم رسانه‌های ما را مسدود می‌کنند و امروز داعش توانسته با همین وسیله‌هایی که غرب در اختیارش قرار داده رعب و وحشت بین مردم ایجاد کند.

ضرغامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر طنز خواندن ائتلاف برای مبارزه با داعش گفت: امروز برای همه روشن شد که ائتلاف علیه داعش نبود بلکه می‌خواستند به نام داعش زیر ساخت‌های سوریه را هدف بگیرند.


ویدیو مرتبط :
بی بی سی رسانه ای مستقل؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلاف نظر انصارالله و علی عبدالله صالح در یمن /بازتاب رسانه ای نفوذ هکرهای روس به ایمیل‌های شخصی اوباما



اخبار,اخبار بین الملل,نفوذ هکرهای روس به ایمیل‌های شخصی اوباما

اخبار مربوط به وقوع زلزله مهیب در نپال، درگیری های شدید میان حوثی ها و نیروهای وفادار به هادی در یمن، نفوذ هکرهای روسی به ایمیل های شخصی رئیس جمهور آمریکا، کنترل داعش بر یک سد در عراق و کنترل تروریست های سوری بر یک شهر در این کشور، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به وقوع زلزله مهیب در نپال، مهمترین موضوعی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد شمار تلفات زلرله روز گذشته در منطقه پرجمعیت کاتماندو در نپال به 1900 تن رسیده است. زلزله ای که سبب سقوط یک بهمن مرگبار در قله اورست نیز شده بود. به گفته مقامات محلی، نیروهای امداد و نجات تمام شب گذشته را در تلاش برای باز کردن راهی به مرکز کاتماندو سپری کرده اند و به دلیل عدم امکان عبور بولدوزر از خیابان های شهر، ناچار بوده اند با بیل و کلنگ کار خود را پیش ببرند. رویترز اشاره می کند که در زلزله روز گذشته، برخی از آثار تاریخی و گردشگری این منطقه نیز به کلی نابوده شده است.

اما اخبار و گزارش های مربوط به یمن نیز امروز همچنان مورد توجه قرار دارد. «ای بی سی» در این زمینه می نویسد درگیری های شدیدی در جنوب یمن میان حوثی ها و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور در جریان است و در عین حال، فشارهای بین المللی برای آغاز روند گفت و گو و دستیابی به راه حلی سیاسی افزایش یافته است. حوثی ها که اکنون بخش های مهمی از یمن را تحت کنترل دارند، توقف کامل حملات عربستان سعودی را به عنوان پیش شرط ورود به گفت و گوهای سیاسی اعلام کرده اند. با این حال، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن که تاکنون با حوثی ها همراه بوده، از آن ها خواسته درخواست های سازمان ملل را بپذیرند و از مناطق تحت کنترل خود عقب نشینی کنند.

خبر نفوذ هکرهای روس به ایمیل رئیس جمهور آمریکا، از جمله دیگر موضوعاتی است که امروز در شماری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب داشته است. «فاکس نیوز» می نویسد هکرهای روس، سال گذشته توانسته اند یکی به یکی از سیستم های رایانه ای طبقه بندی نشده کاخ سفید نفوذ کرده و به برخی از ایمیل های باراک اوباما دسترسی پیدا کنند. مقامات مطلع گفته اند هرچند هکرها به سرورهای محافظت شده تر کاخ سفید که حاوی ایمیل های محرمانه اوباماست نفوذ نکرده اند، اما توانسته اند به آرشیوهای ایمیل افرادی که اوباما با آن ها در تماس بوده دست پیدا کنند. مقامات کاخ سفید نگته اند که هکرها به چه تعداد ایمیل دست یافته اند، اما گفته می شود سیستم مذکور نیز حاوی اطلاعات حساسی از ارتباطات با سفرا و دیپلمات ها و دیگر موارد بوده است.

در میان دیگر مطالب، اخبار مربوط به فعالیت های گروه های تروریستی در عراق و سوریه نیز امروز مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» می نویسد تروریست های داعش بر یک سد در استان انبار عراق تسلط یافته و همچنین 127 نیروی عراقی، از جمله یک فرمانده ارشد ارتش این کشور را کشته اند. وزارت دفاع عراق اعلام کرده نیروهای ارتش این کشور عملیاتی را برای بازپس گیری سد «ثرثار» آغاز کرده اند. این سد یکی از منابع مهم آبرسانی در این منطقه از عراق به شمار می رود. مقامات آمریکایی می گویند تروریست ها دستکم یکی از دریچه های سد را گشوده اند؛ هرچند هنوز مشخص نیست چه میزان آب از آن خارج شده است.

در همین حال، در سوریه نیز اتحادی از گروه های تکفیری توانسته اند کنترل یک شهر را در شمال غربی این کشور به دست بگیرند. به نوشته «لس آنجلس تایمز»، گروه های تروریست قصد دارند از طریق این شهر راه خود را برای حرکت به سمت مناطق تحت کنترل دولت در حاشیه دریای مدیترانه باز کنند. این شهر که در 55 مایلی جنوب غربی حلب قرار دارد، پس از چهار روز درگیری میان تروریست ها و نیروهای دولتی سقوط کرده که در جریان آن، تروریست ها از بمب گذاران انتحاری، خمپاره و وسایل انفجاری استفاده می کرده اند. در میان گروه های حاضر در اتحاد تروریستی مذکور، اعضای جبهه النصره نیز حضور داشته اند. 

 
  اخبار  بین الملل  - تابناک