اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالف: واعظی تحصیلکرده دوره ترانزیستور لامپی است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات:دکتر واعظی تحصیلکرده دوره ترانزیستور لامپی است

زارعی گفت:ایشان شخصیت سیاسی هستند و خوب است که نسبت به مسایل مختلف و بالاخص حوادث پس از انتخابات اعلام موضع کنند.

زارعی، نماینده مردم تهران به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص برنامه دکتر واعظی من چند محور را عرض می کنم. آقای واعظی حدود 7 سال در مخابرات بوده اند. ولی از سال 65 تا 92 یعنی 27 سال در مسایل روابط بین الملل و عرصه های سیاسی هستند. تحصیلات تکمیلی ایشان هم در علوم سیاسی است. این تجربه کاری ایشان با تحصیلات قبل از انقلاب اساسا برای وزارت ارتباطات کافی نیست. آن مبانی امروز در عرصه مدیریت این صنعت نقش ندارد.

وی افزود: آن موقع ترانزیستورهای لامپی بود و طولشان نیم متر بود و نسل بعدی نیمه هادی ها و تراشه های فشرده و امروز چیپ های بسیار کوچک تولید شده است.

زارعی یادآور شد:امروزه در مورد سوئیچ های مخابراتی هم انقلاب شده و بحث های امنیتی و رمز نگاری ها و مخابرات ماهواره نیز تازه به وجود آمده است. لذا با تحصیلات قدیمی نمی شود، امروز وزارت ارتباطات را اداره کرد. بخش تجارت و دولت الکترونیک هم دانش جدیدی است که در دنیا به وجود آمده است. آقای واعظی نسبت به این مسایل بیگانه است.

نماینده مردم تهران گفت:من بعید می دانم آقای واعظی چند تا از صنایع مخابراتی ما را بازدید کرده باشند و مدیران آنها را بشناسند.

مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات تاکید کرد:ما امروز تا سطوح تحصیلا تکمیلی در حوزه ماخبرات فارغ التحصیل  داریم و مشغول به کارند و شخصیت های شناخته شده اند.

وی افزود: برنامه ایشان عمدتا تحلیل شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات است و کلان نگری است و تنها در دو صفحه آخر برخی سرفصل به عنوان برنامه ذکر شده است. آن هم مواردی که در برنامه پنجم توسعه ذکر شده و ایشان برنامه اجرایی برای آن ها ارائه نکرده است.

زارعی تصریح کرد:در همان شاخص ها هم مشخص است که از سال 86 وضعیت رو به بهبودی داشته ایم که ناشی از به کارگیری کارشناسان امر در سطوح مدیریت عالی بوده است.

مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات اظهارداشت: بازار ما بازار مصرفی برای تولیدات خارجی است. هر زمان وزاری ما تولید داخلی را مدیریت کرده اند، هم تولیدکننده داخلی راضی بوده و هم ارتباط دانشگاه و صنعت تقویت شده است.

وی افزود: زیر ساخت های ما وابسته به خارج است و در مورد تجهیزات هم همینطور. در چنین شرایطی ایشان هرقدر دلتان بخواهد با مسایل سیاست خارجی آشناست و پیش بینی هم می شد که در همین حوزه به کار گرفته شوند و معرفی ایشان به سمت وزیر ارتبازات موجب تعجب شد.

زارعی گفت: در بحث خصوصی سازی در مخابرات کارهایی شده ولی همراه آن سرمایه گذاری توسعه کاهش یافته که مسوولیت آن  به عهده مدیریت کلان این بخش است. این صنعت درآمدزایی بالای دارد پس چرا در توسعه کمترین سهم را دارد. در شبکه ملی اطلاعات و اینترنت که وابسته به خارجیم برنامه ای ارائه نشده است.

وی افزود: در بحث فضای مجازی هم ایشان برنامه ای ندارد در حالی که وظیفه حاکمیتی است. در حوزه فیلترینگ ما مشکلاتی داریم که برنامه ای برای آن ارائه نشده است.

نماینده مردم تهران گفت: شاید برای رفع این نقایص ایشان از امثال دکترجهانگرد به عنوان معاون استفده کنند ولی درست نیست خود وزیر باید متخصص باشد.

دفاع از وزیر پیشنهادی ارتباطات/ واعظی ساختار وزارت ارتباطات را می شناسد

رمضانعلی سبحانی فر، رییس کمیته ارتباطات مجلس و عضو کمیسیون صنایع مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات سخن گفت.

سبحانی فر گفته هایش را با تشکر از خجسته که وقت خود را در اختیار او قرار داده بود تا از وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات دفاع کند آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سبحانی فر گفت: « وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از وزارتخانه های زیر بنایی است که خدمات دهی آن در سایر بخش ها بی نظیر است. یعنی بازاری و تجار، کشاورز، زنان خانه دار و... همه از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده می کنند. بیش از 30 درصد مردم از اینترنت بهره برداری می کنند. تلفن همراه در دست همه افراد قرار داد. لذا در راس این وزارتخانه باید کسی باشد که آَشنایی کافی و وافی به این صنعت داشته باشد. دوم اینکه فردی باشد که در میان این خانواده باشد و ساختار سازمانی این وزارتخانه را به خوبی بشناسد. ساختار نیروی انسانی را بشناسد تا بتواتند از ظرفیت های آن استفاده کند. به همین دلیل بر خودم واجب دانستم از برنامه ها و عملکرد دکتر واعظی صحبت هایی مطرح کنم.»

او در معرفی وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات واعظی را از نیروهای متخصص و متدین و موثر در مبارزات قبل از انقلاب و پیشتازان بازسازی و پیشرفت مخابرات از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانست. »

عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن تشکر از رییس جمهوری بابت پیشنهاد واعظی به عنوان وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: « نکات مهمی از برنامه آقای دکتر واعظی را مطرح می کنم. برنامه های ایشان نشان می دهد که شناخت کافی در این بخش را دارند. بر این اساس کاستی ها و چالش ها را در برنامه خود پیش بینی کرده اند.» 

سبحانی فر افزود: « برنامه ریزی حول محور سند چشم انداز و برنامه پنجم تدوین شده است. در دسترس گرفتن اینترنت پر سرعت با تقویت کنترل و نظارت حاکمیت آورده شده است. »

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلی در ادامه دفاع خود از وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات به دیگر سر فصل های برنامه های محمود واعظی اشاره کرد و به دفاع آن پرداخت.
خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
ازمایش با ترانزیستور IGBT(جایگزین ترانزیستور BJT و MOSFET)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی/فقط در دوره حجتی، تراز تجاری کشاورزی مثبت شد/مخالف: در برنامه های آقای حجتی...



بررسی صلاحیت وزیر کشاورزی

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاوری

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: در برنامه های آقای حجتی نکاتی که حاوی امید باشد را کمتر دیدم

مخالف محمود حجتی، وزیر پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی سوال هایی را مطرح کرد و از او خواست تا آنها را پاسخ دهد.

سید شکر خدا موسوی، نماینده اهواز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین موسوی صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد که در سال های گذشته بخش کشاورزی از نگاه سیاسی آُیب دیده است و باید تدابیری اندیشیده شود تا کشاورزی توسعه پیدا کند.  

او گفت: « انتظار ما این است که وزیر جهاد کشاورزی دولت جدید کشاورزی را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. امروز 18 ملیون هکتار زمین قابل کشت در زمین وجود دارد که فقط 4 میلیون زمین آن زیر کشت است. »

نمانده اهواز ادامه داد: « تنوع آب و هوایی کشور عزیز مان در دنیا بی مثال است. آقای حجتی چه برنامه ای در این زمینه دارند؟»

موسوی ایران را به کشتی نوح تشبیه کرد که خداوند در هر گوشه ای از آن نعمتی را قرار داده است و از حجتی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرسید: « از این نعمت چگونه می خواهید استفاده کنید؟ »

او در ادامه از حجتی خواست تا مواضع خود را در رابطه با اینکه کشاورزی می تواند محور توسعه باشد یا خیر توضیح دهد.

موسوی همچنین به برنامه های حجتی اشاره کرد و گفت: « برنامه های آقای حجتی را مطالعه کردم و نکاتی که حاوی امید باشد را کمتر دیدم. تحلیلی از برنامه پنجم را ایشان باید مطرح کنند و  اینطور نباشد که پس از رای آوردن این برنامه را فراموش کنند. »

این نماینده مجلس در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: « بیشترین حجم واردات محصولات کشاورزی در زمان وزارت ایشان اتفاق افتاد. »

موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی/فقط در دوره حجتی، تراز تجاری کشاورزی مثبت شد

نماینده بندر لنگه گفت:پیش از وزارت حجتی، تراز تجاری کشاورزی 3 میلیارد دلار کسری داشت.

جباری، نماینده بندر لنگه در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: در پاسخ به همکار مخالفم باید بگویم آقای مهندس حجتی، گزینه برتری برای وزارت جهادکشاورزی است.

وی افزود: ایشان با جهادسازندگی کار کرده اند. از اولین روز تشکیل این وزارتخانه در کمیته کشاورزی فعال بوده اند.

جباری یادآور شد:بیهقی می گوید:" کار چو گران شد آدم کاردان بفرست." وزارت ایشان برای عبور از گردنه فعلی ضوروری است.

وی تصریح کرد:می گویند رشته تحصیلی حجتی ارتباطی با جهادکشاورزی ندارد. اما عمران بین رشته ای است و بیشتر فعالیت های کشاورزی با فعالیت های عمرانی ارتباط دارد.

جباری خاطرنشان کرد: سوابق مهندس حجتی نشان دهنده سوابقه مدیریتی درخشان و توانمندی بالای ایشان است.

وی افزود:در دوره وزارت قبلی ایشان، رشد تولید محصولات کشاورزی بالا بود و شاهد خودکفایی گندم بودیم. در دوران مسوولیت ایشان تراز تجاری بخش کاوزری مثبت شد در صورتی که پیشتر کسری 3 میلیارد دلاری تجاری کشاورزی داشتیم.

 جباری در پایان تاکید کرد: آقای حجتی، روحیه جهادی است و برنامه ایشان نشان از شراف ایشان بر این بخش دارد.

موافق وزیر پیشنهادی کشاورزی/حجتی قول داده مشکلات کشاورزی را حل کند

رحمت نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در موافقت با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی سخن گفت

نوروزی که به نیابت از نمایندگان استان های شمالی پشت تریبون قرار گرفته بود عنوان کرد: « مهندس حجتی نیرویی اثر گذار است. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نوروزی که بخشی از زمان موافق دیگری را گرفته بود تا به دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بپردازد گفت: « به دلیل کمبود زمان من از برنامه های ایشان فاکتور می گیرم. »
او ادامه داد: « ما در حوزه کشاورزی، حوزه باغداری، دامداری و حوزه مرغداری مشکلات فراوانی داریم. نشست هایی که با آقای حجتی داشتیم ایشان قول دادند با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آسیب ها را شناسایی کنند و بتوانند مشکلات را حل کنند.»
وی سپس به تاکید بر کارآمد بودن بخش های مختلف برنامه های وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی پرداخت./خبرآنلاین