اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مخالفت "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" با "اجرای فاز دوم هدفمندی"



مخالفت "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" با "اجرای فاز دوم هدفمندی"

پس از آنکه پرونده اختلاف دولت و مجلس درباره اجرایی شدن مرحله دوم قانون یارانه‌ها به هیات عالی حل اختلاف قوا ارسال شد، یک منبع مطلع در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" از تصمیم گیری "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" در مورد "فاز دوم هدفمندی یارانه ها" خبر داد.

   هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا,اعضای هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا,

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه پرونده اختلاف دولت و مجلس درباره اجرایی شدن مرحله دوم قانون یارانه‌ها به هیات عالی حل اختلاف قوا ارسال شد، یک منبع مطلع در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" از تصمیم گیری "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" در مورد "فاز دوم هدفمندی یارانه ها" خبر داد.

این منبع مطلع به "انتخاب" گفت که "این هیات به صورت ویژه طی روزهای گذشته به بررسی این موضوع پرداخته است"

وی افزود: در این بررسی، "هیات عالی حل اختلاف" به این نتیجه رسیده که آغاز و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، شرایط اقتصادی کشور را وخیم تر می کند.

 

این منبع مطلع اضافه کرد: در گزارش این هیات که به زودی اطلاع رسانی می شود، آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه به صلاح کشور دانسته نشده و خواستار لغو آن شده است.

پیش از این، علی لاریجانی در این مورد گفته بود: اجرای مرحله دوم طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در ایران هنوز به تصویب مجلس نرسیده و به همین دلیل اقدام اخیر دولت در واریز مبالغی به حساب سرپرستان خانوارها در ایران غیرقانونی بوده است.

 

این در حالی است که احمدی نژاد مجددآً روز گذشته بر اجرای فاز دوم هدفمندی، تاکید کرد.

به گزارش انتخاب؛ اعضای هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، سیدمرتضی نبوی، عباسعلی كدخدایی و سیدصمد موسوی خوشدل تشکیل می دهند که مرداد ماه سال گذشته با حکم رهبر معظم انقلاب، برای یك دوره‌ پنج‌ ساله در اجرای بند 7 اصل 110 قانون اساسی به منظور بررسی و ارائه نظرات مشورتی در موارد حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه منصوب شده‌اند./انتخاب


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطهری: موضوع صلاحیت مینو خالقی به هیات عالی حل اختلاف قوا ارجاع شد/ امكان استفسار قانون وجود دارد



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,مطهری

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه موضوع صلاحیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم به هیات عالی حل اختلاف قوا ارجاع داده شده است گفت: راه استفسار قانون نیز در این زمینه وجود دارد و می توان به طور موازی هر دو راه را رفت.

به گزارش ایرنا، علی مطهری عصر شنبه این مطلب را در حاشیه نشست هم اندیشی منتخبان فراكسیون امید در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال كه پیگیری شما در به نتیجه رسیدن وضعیت منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم به كجا رسیده است، بیان كرد.

وی افزود: این موضوع به هیات حل اختلاف قوا ارجاع شده است.

وی اضافه كرد: البته نظر هیات حل اختلاف قوا مشورتی است و قاطع نیست.

مطهری در پاسخ به این سوال كه اگر نظر آنها به نفع شورای نگهبان باشد، باز هم استیضاح وزیر كشور را دنبال می كنید گفت: باید ببینیم این موضوع به كجا می رسد. راه استفسار قانون نیز وجود دارد و می توان به طور موازی هر دو راه را دنبال كرد.

وی ادامه داد: امكان طرح استفساریه در این زمینه در این مجلس وجود دارد.

مطهری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه آیا همچنان خود را نامزد نایب رییسی مجلس دهم می دانید گفت: این موضوع بستگی به شرایط دارد.

مطهری همچنین در پاسخ به سوال دیگری كه حضور شما در نشست فراكسیون امید به منزله عضویت شما در این فراكسیون است اظهار داشت: آمدن یا نیامدن در جلسات فراكسیون به منزله عضویت یا عدم عضویت نیست. عده ای می آیند تا بعد تصمیم بگیرند.

وی در عین حال درباره ریاست محمدرضا عارف و علی لاریجانی در مجلس دهم نیز گفت: هر دو خوب هستند.