اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محکومیت بزرگترین بانک فرانسه توسط آمریکا


دادگاهی در آمریکا بزرگ‌ترین بانک فرانسه را به پرداخت جریمه نقدی سنگین به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و کوبا محکوم کرد.

ایسنا: به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال دادگاه فدرال منهتن روز جمعه طی حکمی اعلام کرد : بانک بی‌ان پی پاریباس فرانسه باید به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و کوبا و دست بردن در سوابق تجاری‌اش حدود 8.9 میلیارد دلار جریمه نقدی پرداخت کند.

این بانک بزرگ فرانسوی پیش از این به دلیل انجام نقل و انتقالات مالی با کشورهایی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارند مجرم شناخته شده و پس از رایزنی با مقامات آمریکایی توافق کرده بود تا برای پایان دادن به این مساله جریمه پرداخت کند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی بخشی از این جریمه به عنوان غرامت به افرادی که در سال‌های 2004 تا 2012 درنتیجه همکاری بانک بی‌ان پی با سودان، ایران و کوبا آسیب دیده‌اند پرداخت می‌شود. همچنین 448.7 میلیون دلار از آن در اختیار دفتر دادستانی منطقه‌ای منهتن و 447 میلیون دلار نیز در اختیار شهرداری نیویورک قرار می‌گیرد.

بی‌ام پی پاریباس چهارمین بانک بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

آمریکا که در سال‌های اخیر به بهانه برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌هایی را علیه این کشور صادر کرده مانع از همکاری بانک‌ها و موسسات مالی دنیا با ایران شده است. مقامات آمریکایی به تازگی نظارت خود بر فعالیت‌های بانک‌های بین المللی را افزایش داده و تاکنون چندین بانک اروپایی را به نقض تحریم‌های ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا متهم کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
سقوط آزاد سهام بزرگترین بانک آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاف ۴ میلیارد دلاری بزرگترین بانک آمریکا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کشف خطای ۴ میلیارد دلاری دربزرگترین بانک آمریکا

اخبار اقتصادی - گاف ۴ میلیارد دلاری بزرگترین بانک آمریکا

کشف خطای ۴ میلیارد دلاری در محاسبات دارایی بزرگترین بانک آمریکا، باعث افت شدید ارزش سهام این بانک در بازار نیویورک شده است.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، کشف خطای محاسباتی 4 میلیارد دلاری در حساب‌های بانک آمریکا باعث بروز اختلالات جدی در فعالیت های این بانک شده است.

 

این خطای محاسباتی سال هاست که وجود دارد و کشف نشده است و همین امر باعث تعلیق برخی از فعالیت‌های این بانک از جمله پرداخت سود سهام و همچنین بازخرید سهام این بانک شده است.

 

یافتن این خطای بزرگ با این حجم بالا و عدم تشخیص آن طی سال ها باعث شده است که سلامت نظام بانکی این کشور مورد تردید قرار بگیرد.

 

این اختلاف 4 میلیارد دلاری در حساب های این کشور نه تنها توسط مسئولان رده‌های مختلف این بانک بلکه توسط شرکت حسابرسی خارج از این بانک نیز تشخیص داده نشده بود. بانک مرکزی آمریکا نیز نتوانسته بود این خطا را در بررسی های خود درباره حساب های این بانک کشف کند.

 

در حال حاضر این بانک باید تمام آزمون های مربوط به دارایی های خود را دوباره طی کند و ثابت کند که این خطای محاسباتی برای این بانک قابل توجه نبوده است.

 

سهام این بانک پس از اعلام این گاف بزرگ با کاهشی 6.27 درصدی  به 14.95 دلار سقوط کرد که بیشترین کاهش قیمت از نوامبر 2012 در ارزش سهام آن بوده است.  تمام افزایش قیمت و سود سهام این بانک در سال 2014 با افشای این خطای 4 میلیارد دلاری از بین رفته است.

 

بر اساس قوانین ایالات متحده و با هدف جلوگیری از بروز مجدد فروپاشی اقتصادی سال 2008 در آمریکا، این بانک باید دوباره میزان دارایی های خود را مشخص کرده و ثابت کند به میزان کافی از دارایی برخوردار است.

 

این بانک پیشتر اعلام کرده بود که از بالغ بر 134 میلیارد دلار دارایی برخوردار است که با کشف این خطا در حال حاضر این میزان به 130 میلیارد دلار کاهش یافته است.

اخبار اقتصادی - فارس