اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محمدجواد لاریجانی : امیدوارم به زودی شاهد رفع حصر باشیم



اخبار, حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی

 

اخبار سیاسی - لاریجانی : ای کاش جریان فتنه 88 اتفاق نمی‌افتاد/ امیدوارم به زودی شاهد رفع حصر باشیم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به موضوع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: ای کاش جریان فتنه 88 اتفاق نمی‌افتاد و ما این دو عزیز را در جمع فعالان سیاسی داشتیم.

محمدجواد لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای رفع حصر مهندس موسوی و حجت‌الاسلام و المسلمین کروبی تصمیم‌گیری نشده است؟ گفت: ازاله هر حقی از شهروندان کاری اضطراری است و زندان یا حصر یا محکومیت امری غیرمطبوع است.

او گفت: در مورد آقای مهندس موسوی و کروبی باید گفت پرونده‌ای با ابعاد قضایی و امنیتی وجود دارد که مسیر خود را باید طی کند.

لاریجانی گفت: موضع ما در ستاد حقوق بشر قوه قضائیه این است که تا آنجا که بتوانیم باید نهایی شدن این تصمیم و روشن شدن انتهای حصر را تسهیل کنیم.

او با بیان اینکه دخالت‌های خارجی در رابطه با حصر بسیار بی‌مورد ولی طرح انتقادات داخلی طبیعی است، گفت: ای کاش جریان فتنه 88 اتفاق نمی‌افتاد و ما این دو عزیز را در جمع فعالان سیاسی داشتیم.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: من سابقه دوستی قدیمی و همکاری وسیعی با هر دوی آنها دارم. وقتی با من صحبت می‌کنید من راجع با افراد حصر بیگانه صحبت نمی‌کنم بلکه راجع به افرادی که با آنها سابقه دوستی قدیمی داریم صحبت می‌کنم.

لاریجانی گفت: در هر حال ما امیدواریم این پرونده مسیر معمولی خود را طی کند و ما شاهد رفع حصر باشیم در زمانی که مسئولین امنیتی و قضائی درباره آن به نتیجه می‌رسند.

اخبار سیاسی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نظر محمدجواد لاریجانی درباره اسیدپاشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصاحبه اوباما با شبکه های خبری: امیدوارم موضوع سوریه از راه غیرنظامی حل شود/ به این زودی شاهد رأی‌گیری کنگره نیستیم



موضوع سوریه,حمله به سوری

در مصاحبه با «فاکس نیوز»
اوباما: امیدوارم موضوع سوریه از راه غیرنظامی حل شود

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به پیشنهاد جدید روسیه درباره سوریه تأکید کرد که مسیر دیپلماتیک را دنبال می‌کند و امیدوار است مسئله سوریه از راه غیرنظامی حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با اشاره به پیشنهاد جدید روسیه درباره سوریه تأکید کرد که مسیر دیپلماتیک را دنبال می‌کند و امیدوار است مسئله سوریه از راه غیرنظامی رفع شود.

اوباما به شبکه «فاکس نیوز» درباره این پیشنهاد روسیه گفت: ما مسیر دیپلماتیک را دنبال می‌کنیم و من مشتاقانه امیدوارم که این فرایند به شیوه غیرنظامی رفع شود.

بر اساس این گزارش، اوباما قرار است امشب درباره سوریه سخنرانی کند و امروز صبح نیز قرار است در کنگره برای نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کند.

اوباما و مشاورانش همچنین قرار است گزارش‌هایی را برای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه ارائه کنند.

 

در مصاحبه با «ای بی سی نیوز»
اوباما: به این زودی شاهد رأی‌گیری کنگره درباره حمله به سوریه نیستیم

رئیس جمهور آمریکا گفت که با پیشنهاد جدید روسیه به این زودی شاهد رأی‌گیری کنگره درباره حمله به سوریه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» درباره رأی‌گیری کنگره در خصوص پیش‌نویس اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کرد: پیش‌بینی نمی‌کنم که شما در این هفته یا در آینده نزدیک شاهد رأی‌گیری کنگره درباره پیش‌نویس حمله به سوریه باشید.

وی سپس به دلایل این گفته خود پرداخت و گفت: دلیل اول پیشنهاد جدیدی است که روسیه مطرح کرده مبنی بر آنکه دولت بشار اسد، سلاح‌های شیمیایی خود را تحت کنترل جامعه بین‌الملل قرار دهد.


در مصاحبه با شبکه «پی بی اس»
اوباما: مقاومت با اقدام نظامی در سوریه را درک می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا به شبکه پی بی اس تصریح کرد که مقاومت‌ها با اقدام نظامی در سوریه را بعد از سال‌ها جنگ عراق و افغانستان درک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» آمریکا گزارش کرد که بعد از سال‌ها جنگ عراق و افغانستان، مخالفت‌های امروز با اقدام نظامی در سوریه را درک می‌کند.

اوباما تأکید کرد که قصد دارد به کنگره و مردم آمریکا بگوید که قصد دارد یک حمله نظامی محدود با هدف کاهش ظرفیت‌های تسلیحاتی اسد انجام دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا به این شبکه گفت: من به آنها توضیح می‌دهم که سوریه همچون جنگ عراق نیست، همچون جنگ افغانستان و حتی لیبی نیست. قرار نیست نیروی نظامی در این کشور مستقر کنیم و جنگ زمینی راه بیاندازیم.

رئیس‌جمهور آمریکا به شبکه «پی بی اس» تصریح کرد که درباره این موضوع با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرده است و تأکید کرد: قصد من در تمام این فرایند، حصول تضمین این مطلب است که استفاده بی‌رحمانه از سلاح‌های شیمیایی که ما شاهد آن بودیم، بار دیگر رخ ندهد.

بر اساس این گزارش، اوباما قرار است امشب درباره سوریه سخنرانی کند و امروز صبح نیز قرار است در کنگره برای نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کند.

اوباما و مشاورانش همچنین قرار است گزارش‌هایی را برای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است در خصوص اقدام نظامی علیه سوریه ارائه کنند.
فارس