اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه خواستگار قلابی به اتهام قتل زن فریب‌خورده



 اخبار حوادث - محاکمه خواستگار قلابی به اتهام قتل زن فریب‌خورده

مرد جوان که در پوشش خواستگار از زن‌های بیوه و مطلقه کلاهبرداری می‌کرد به جرم کشتن یکی از طعمه‌هایش محاکمه می‌شود.

به گزارش فرهیختگان، ظهر هجدهم مهر 90 زن 44 ساله‌ای به نام سیمین که به تنهایی در خانه‌اش در خیابان شریعتی، خیابان دوست زندگی می‌کرد، به طرز مرموزی جان سپرد. سپس افسرنگهبان کلانتری 124 قلهک در جریان مرگ مرموز این زن قرار گرفت و رهسپار محل حادثه شد.

تحقیقات پلیس برای رازگشایی آغاز شده بود که فرزندان «سیمین» از مرد 33 ساله‌ای به نام «داوود» شکایت کردند و گفتند این مرد ساعتی پیش از مرگ مادرشان به خانه وی رفته بود.

با این ادعا، داوود تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «دو ماه پیش با سیمین آشنا و به او علاقه‌مند شدم. با آنکه 10 سال از سیمین کوچک‌تر بودم، به او پیشنهاد ازدواج دادم و جواب مثبت گرفتم. صبح امروز به خانه سیمین رفتم تا در اثاث‌کشی به او کمک کنم. اما حال او هنگام خوردن صبحانه بد شد. می‌گفت صبح زود قرص‌هایش را خورده، اما هنوز سرگیجه دارد. زن موردعلاقه‌ام می‌خواست به اتاقش برود و استراحت کند که ناگهان بیهوش شد و روی زمین افتاد. من هم بلافاصله به طبقه بالا رفتم و با اورژانس تماس گرفتم اما کار از کار گذشته بود.»

پلیس در شاخه دیگری از تحقیق میدانی دریافت که داوود با وکالتنامه‌ای که از سیمین در دست داشت، تمام دارایی‌های او را به نام خودش کرده است. همین موضوع شک کارآگاهان را بیشتر کرده بود که پزشکی قانونی گفت سیمین بر اثر نارسایی حاد تنفسی ناشی از اصابت جسم سخت به جمجمه‌اش جان سپرده است. بر همین اساس فرضیه قتل سیمین به دست داوود قوت بیشتری گرفت و وی به اداره آگاهی فراخوانده شد.  این مرد اما به اداره آگاهی نرفت و مشخص شد از محل سکونتش در خیابان شیراز جنوبی گریخته و زندگی پنهانی در پیش گرفته است.

بنابراین بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، حکم دستگیری داوود را صادر کرد و تجسس پلیس برای بازداشت او آغاز شد.  هشت ماه از جنایت گذشته بود که کارآگاهان مطلع شدند داوود در اطراف میدان سپاه تهران تردد می‌کند. پلیس پس از شناسایی تازه‌ترین مخفیگاه این مجرم، آنجا را به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفت و شامگاه بیست و سوم خرداد 91 داوود را بازداشت کرد. این مرد می‌خواست با دروغگویی کارآگاهان را گمراه کند که به ناچار لب به اعتراف گشود.

 او گفت: «صبح هجدهم مهر برای کمک به سیمین به خانه‌اش رفتم. سرگرم گفت‌وگو بودیم که او موضوعی را مطرح و من ‌را عصبانی کرد. می‌خواستم از خانه‌اش خارج شوم که به زور آرنجم را گرفت. من هم با تمام توان، دستم را کشیدم که ناخواسته سر سیمین به در خروجی خورد و دچار سرگیجه شدید شد. همان موقع سیمین روی زمین نشست و گفت احساس خفگی دارد. در شرایطی که ترسیده بودم با اورژانس تماس گرفتم اما کار از کار گذشته بود. باور کنید اصلا قصد کشتن آن زن را نداشتم. مرگ سیمین، یک اتفاق ناخواسته بود.»

پلیس در گام دیگری از تحقیقات دریافت این مرد پیش از دستگیری، با جعل عناوین دولتی و قضایی و در پوشش خواستگار با چند زن بیوه و مطلقه طرح دوستی ریخته و با دریافت وکالتنامه، از آنها کلاهبرداری کرده بود. در حالی که چند نفر از مالباختگان شناسایی شده بودند، داوود به بازسازی صحنه جرم پرداخت و کیفرخواست صادر شد.

قرار بود این مرد دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود اما این جلسه به خاطر مرگ نابهنگام یکی از اولیای دم به روزهای آینده موکول شد. این در حالی است که سایر اولیای دم برای داوود حکم قصاص خواسته‌اند.

 

 اخبار حوادث -  فرهیختگان


ویدیو مرتبط :
‫خواستگار مجرد فریب زن شوهردار را خورد و او را کشت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواستگار قلابی به اتهام قتل محاکمه می‌شود



اخبار حوادث -  خواستگار قلابی به اتهام قتل محاکمه می‌شود

مردی که متهم است زنان مجرد را اغفال و از آنها کلاهبرداری می‌کرد به اتهام کشتن یکی از طعمه‌هایش در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

 ماموران پلیس تهران دوسال قبل وقتی در جریان مرگ زنی میانسال به‌نام معصومه در خانه‌اش قرار گرفتند به آنجا رفتند و پیکر بی‌جان این زن را به پزشکی قانونی منتقل کردند. کارآگاهان به این دلیل که نحوه مرگ معصومه مشخص نبود، به تحقیق پرداختند. همسایه معصومه گفت: «در خانه نشسته بودم که مردی در زد و در حالی‌که به‌شدت مضطرب بود به من گفت معصومه بدحال شده و روی زمین افتاده است. به سرعت خودم را به خانه او رساندم و دیدم معصومه فوت شده است با این حال با اورژانس تماس گرفتم.»

 

مردی که همسایه را از بدحال‌شدن معصومه مطلع کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد که نادر نام دارد به ماموران گفت: «من سه دانگ خانه و خودرو معصومه را خریده و روز حادثه نیز برای انجام کارهای اداری به خانه او رفته بودم که یکدفعه معصومه بدحال شد و روی زمین افتاد. از وقتی با این زن آشنا شدم او مرتب وزن کم می‌کرد و شاید به همین دلیل از حال رفت.»

 

دختر معصومه نیز در جریان تحقیقات به پلیس گفت: «مادرم از زمان فوت پدرم تنها زندگی می‌کرد اما ماجرای فروش خانه صحت ندارد او مشکلی اداری داشت و نادر خودش را قاضی دادگستری معرفی کرده بود به همین دلیل مادرم قصد داشت از وی کمک بگیرد.»

 

متخصصان پزشکی‌قانونی بعد از انجام آزمایش‌های لازم اعلام کردند نمی‌توان علت دقیق مرگ معصومه را مشخص کرد اما ضربه‌ای به جمجمه او وارد و وی دچار خونریزی داخلی نیز شده است. اعلام این نظریه معما را پیچیده‌تر کرد و کارآگاهان وقتی فهمیدند نادر برخلاف ادعایش هیچ مدرکی دال بر خرید ملک از متوفی در اختیار ندارد به وی مشکوک شدند و به‌صورت نامحسوس درباره او تحقیق کردند. آنها فهمیدند نادر چهار شرکت مختلف را به ثبت رسانده و زنی به‌نام سهیلا نیز شریک او است. تحقیقات پلیس فاش کرد سهیلا زنان میانسال مجرد را شناسایی و آنها را به نادر معرفی می‌کرد. سپس نادر این زنان را فریب می‌داد و سعی می‌کرد اموال آنها را به بهانه سرمایه‌گذاری از چنگ‌شان دربیاورد. پس از روشن‌شدن این جزییات سهیلا تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت: «نادر به من تعرض کرده بود و از آن به بعد وادارم می‌کرد هرکاری که می‌خواهد انجام بدهم و من درواقع بازیچه او بودم.»

 

تحقیقات پلیس ثابت کرد ادعای سهیلا صحت ندارد و او با میل خودش با نادر همدستی می‌کرد. در حالی‌که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت چهار زن علیه نادر به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند و گفتند این مرد به آنها وعده ازدواج داده بود. یکی از این زنان گفت: «نادر از من خواست خانه‌ام را به نامش کنم تا بچه‌هایم نتوانند مرا از خانه بیرون بیندازند.»

 

یکی دیگر از این زنان توضیح داد: «من در حال جدایی از شوهرم هستم وقتی با نادر آشنا شدم او پیشنهاد داد برایم وامی بگیرد. او گفت مبلغ وام را به وی بدهم تا با آن پول کار کند و به من سود بپردازد.»

 

کارآگاهان در جریان تحقیقات خود فهمیدند نادر طعمه‌های خود را تحت عناوین جعلی قاضی، مشاور حقوقی و پزشک فریب می‌داد. به این ترتیب مرد جوان بازداشت شد. او که علاوه بر کلاهبرداری با اتهام قتل نیز مواجه بود، کشتن معصومه را انکار کرد و گفت: «بعد از آشنایی با این زن تصمیم گرفتم از او هم کلاهبرداری کنم به همین دلیل وعده‌هایی دادم اما معصومه حرف‌هایم را جدی گرفته بود روز حادثه بر سر همین موضوع با هم جر و بحث کردیم و در حالی‌که او دست مرا گرفته بود و نمی‌گذاشت از خانه بیرون بروم هلش دادم. معصومه به زمین پرت شد و سرش به صندلی خورد و از بینی‌اش خون آمد اما من در مرگ او نقشی نداشتم.»

 

اعترافات نادر در اختیار متخصصان پزشکی قانونی گذاشته شد و آنها اعلام کردند احتمال اینکه معصومه به دلیل کوبیده‌شدن سرش به صندلی جان باخته باشد، وجود دارد. در نهایت بازپرس جنایی نادر را در قتل عمدی زن میانسال مجرم دانست و پس از آن برای وی کیفرخواست صادر شد.  بنابر این گزارش در حال حاضر پرونده در اختیار قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفته و قرار است نادر به اتهام مشارکت در قتل عمدی و کلاهبرداری و همچنین سهیلا به اتهام معاونت در کلاهبرداری محاکمه شوند.

اخبار حوادث - شرق