اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاكمه مقامات رژیم صهیونیستی



 

محاكمه مقامات رژیم صهیونیستی

 

 

در بیانیه پایانی نشست جده مطرح شد؛

محاكمه مقامات رژیم صهیونیستی در محاكم بین‌المللی


در این بیانیه ضمن تاكید بر ضرورت برداشتن محاصره غزه،از دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی درخواست شده برای رفع فوری و غیر مشروط محاصره غزه اقدامات خود را تشدید نماید.

ایلنا:وزیر امور خارجه كشورمان كه به منظور شركت درنشست فوق العاده كمیته اجرایی سازمان كنفرانس اسلامی در خصوص بررسی تحولات مربوط به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به كشتی‌های كاروان آزادی غزه به جده سفر كرده بود، بامداد دوشنبه به تهران بازگشت.
منوچهر متكی در سفر یك روزه خودبه جده طی سخنرانی در این اجلاس ضمن محكوم كردن حمله جنایتكارانه رژیم صهیونیستی به‌عنوان اقدامی تروریستی و دزدی دریایی دولتی و نقض همه مقررات حقوق بین‌الملل و حقوق بشر دوستانه، تصریح كرد كه فلسطین دیگر نه یك مساله عربی و حتی فقط مسال‌های اسلامی بلكه مهمترین مساله حقوق بشری در شرایط جاری بین‌المللی است و جهان اسلام وسازمان كنفرانس اسلامی بایداز كلیه ظرفیت‌های خود برای پایان دادن فوری محاصره مردم بی‌دفاع غزه استفاده نمایند.
وزیر امور خارجه كشورمان در سخنرانی خود خواستار محاكمه سران رژیم صهیونیستی، رفع كامل محاصره غزه، ارسال فوری كمكهای انساندوستانه، تحمیل تحریمهای قوی بر رژیم صهونیستی. تعلیق عضویت این رژیم در سازمان‌های بین‌المللی و منطقهای از جمله سیكا و درخواست از دبیر كل سازمان ملل برای حمایت از مردم مظلوم غزه با استفاده از كلیه ابزارهای لازم شد.
متكی همچنین در حاشیه این اجلاس با دبیر كل كنفرانس اسلامی، وزیران امورخارجه تركیه و لبنان و معاون وزیر امورخارجه سوریه دیداروپیرامون مسائل جهان اسلام‏، مساله فلسطین وغزه ‏، تحولات منطقه‌ای وبین‌المللی. آخرین تحولات مربوط به بیانیه سه جانبه تهران در خصوص مبادله سوخت، روابط دو جانبه و سایر موضوعات مورد علاقه گفت وگو وتبادل نظر كرد.
متكی همچنین در حاشیه اجلاس، منشور جدیدسازمان كنفرانس اسلامی را به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران امضاء كرد.
در خاتمه نشست كمیته اجر ایی سازمان كنفرانس اسلامی یك بیانیه نهایی صادر شد كه طی آن ضمن محكومیت جنایات اسرائیل به ‌عنوان دزدی دریایی و تروریزم دولتی. در محاكمه مقامات این رژیم در محاكم بین‌المللی تاكید شده است.
در این بیانیه ضمن تاكید بر ضرورت برداشتن محاصره غزه، از دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی درخواست شده برای رفع فوری و غیر مشروط محاصره غزه اقدامات خود را تشدید نماید و رژیم صهیونیستی دیگر اقدامات غیر قانونی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی رامتوقف كند.
بیانیه از دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی می‌خواهد كه اقدامات لازم را برای برگزاری اجلاس ویژه مجمع عمومی در چارچوب اتحاد برای صلح جهت برداشتن محاصره غزه به عمل آورد.
همچنین براساس این بیانیه ازكشورها خواسته شده با توجه به نقض حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی روابط خود با این رژیم را مورد بازنگری قرار دهند....../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
اختلاف در رژیم صهیونیستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت‌وگوی مقامات رژیم صهیونیستی و اروپایی درباره توافق ایران و گروه 1+5



اخبار , اخبار سیاست خارجی ,توافق ایران و گروه 1+5

اخبار سیاست خارجی - گفت‌وگوی مقامات رژیم صهیونیستی و اروپایی درباره توافق ایران و گروه 1+5

آسوشیتدپرس گزارش داد که مقامات رژیم صهیونیستی در حال برگزاری جلساتی با مقامات اروپایی درباره توافق نهایی پیرامون برنامه هسته‌یی ایران هستند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با مذاکره‌کننده هسته‌یی انگلیس در بیت‌المقدس دیدار کرد و دو طرف درباره توافق نهایی و نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره توافق موقتی ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو کردند.

اشتاینیتز روز سه‌شنبه نیز با مذاکره‌کننده فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با توافق حاصله بین ایران و گروه 1+5 اعلام کرده است و امیدوار است که توافق نهایی با ایران مواضع سرسختانه‌تری را در قبال تهران اتخاذ کند.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا