اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجلس چگونه از احمدی‌نژاد تقدیر خواهد كرد؟



مجلس چگونه از احمدی‌نژاد تقدیر خواهد كرد

مجلس چگونه از احمدی‌نژاد تقدیر خواهد كرد؟

آیا او مورد تقدیر مجلسی قرار می‌گیرد كه در حرف و عمل آن را در راس امور نمی‌دانست و رای خود را از یك نماینده با 60 هزار رای بسی مهم‌تر و پرارج‌تر می‌دانست؟

به زودی دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی آغاز خواهد شد و او آخر تابستان در دفتر ریاست‌جمهوری میزبان میهمانانش خواهدشد.این جمله خودبه‌خود به معنای این است كه محمود احمدی‌نژاد هم باید كم‌كم وسایل خود را جمع و با دفتر كار خود وداع كند. آینده سیاسی او بر كسی معلوم نیست و هیچ كس نمی‌تواند بگوید كه اصولگرایان از این پس درباره او چه خواهند گفت، اما یك چیز واضح است و آن اینكه نوع مواجهه میان این دو در هشت سال اخیر امكان دوستی و همراهی در آینده را باقی نگذاشته و بخشی از انزوای امروز اصولگرایان به دلیل حمایت بی‌قید و شرط آنها از عملكرد دولت است. 

 

آنها هر چقدر هم كه بخواهند برای پیشروی نكردن اصلاح‌طلبان بر خدمات او تاكید كنند باز گرفتار الفاظی می‌شوند كه خود ساخته‌اند، در نتیجه ناچارند كه به جریان انحرافی و تمرد دولت از قوانین هم اشاره‌یی كنند. این روزها هم كه دست‌شان از دولت كوتاه شده و تمرین شكست‌خوردگی می‌كنند مجالس تقدیر را راهی برای بقا در عرصه رسانه‌ها تشخیص داده‌اند. 

 

مثلا برای حدادعادل جشن می‌گیرند و از اقدام مدبرانه او كه كنار رفتن از عرصه انتخابات بود تقدیر می‌كنند. آنها حتی از خود نمی‌پرسند كه كنار نرفتن حداد چه ثلمه‌یی داشت كه حالا باید كنار رفتنش را ارج نهاد؛ حدادعادل كه حضورش تا آخرین روز، نمایش افتراق و شكاف میان ائتلاف سه‌گانه بود نه تجسم همسویی فكری آنها؛حالا چرا همه اخبار خبرگزاری‌ها اعطای نشان وحدت‌آفرینی به حداد شده است؟

 

به سختی می‌توان این تعارفات را درك كرد اما در نهایت می‌توان از این موضوع گذشت و دور هم جمع شدن اصولگرایان را فهمید ولی همزمان با همین شادباش‌ها و تعارفات خالی از معنای سیاسی زمزمه دیگری هم برخاسته و آن احتمال تقدیر مجلس از احمدی‌نژاد است.

 

نخستین كسی كه این نكته را مطرح كرد لطف‌الله فروزنده، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد بود كه در حاشیه مراسم تقدیر از غلامعلی حدادعادل فرصت را مناسب دید تا بگوید «شنیدم یكی از اعضای هیات رییسه در رسانه‌ها گفته، قرار است مجلس مراسم تجلیل از رییس‌جمهور را تدارك ببیند. البته نه آقای احمدی‌نژاد و نه خود بنده چنین بحثی را مطرح نكردیم، بلكه یكی از اعضای هیات رییسه این موضوع را مطرح كرده بود.»

 

فروزنده درباره زمان برگزاری این مراسم نیز اظهار بی‌اطلاعی كرد و گفت: منتظر پاسخ آقای لاریجانی و هیات رییسه هستیم. این حرف به سرعت تبدیل به یك خبر شد به گونه‌یی كه خبرنگاران از حدادعادل هم نظرخواهی كردند و او هم در جواب، تقدیر از زحمات رییس‌جمهور را امری طبیعی دانست و گفت: ما در مجلس هفتم نیز از زحمات آقای خاتمی تقدیر كردیم. البته من این قضیه را از شما می‌شنوم و با توجه به اینكه مجلس تاكنون تعطیل بوده است باید ببینیم نمایندگان فردا چه تصمیمی می‌گیرند. اشاره حدادعادل به جلسه تقدیر از محمد خاتمی در سال 84 است. 

 

در آن جلسه حدادعادل در كسوت رییس مجلس به خاتمی لوح تقدیری داد و نطقی رسا در ثنای خاتمی ارائه كرد و گفت اصلاحات مورد نظر خاتمی در چارچوب نظام بود و كسانی كه عبور از خاتمی را مطرح كردند، مقصودشان عبور از نظام بود. حداد آن روز در صحن علنی مجلس سخن گفت، و نقبی به تحصن نمایندگان مجلس ششم هم زد و به جملاتی از خاتمی اشاره كرد كه در خاطرش باقی مانده بود: در آن دوران سخت، آقای خاتمی عباراتی را در مجلس بیان كردند كه همواره در حافظه ما باقی می‌ماند و من امروز به آن استناد می‌كنم. «برخی از من گلایه می‌كنند كه از اصول اصلاحات خارج شده‌ام، به شما می‌گویم شما از اصول اصلاحات خارج شده‌اید و من به اصلاحات و اصول آن پایبندم. اصلاحات اصولی دارد و مهم‌ترین آن حفظ نظام است و در پیگیری مسائل تا جایی پیش می‌روم كه اصل نظام به خطر نیفتد و از هر فردی كه به این اصول اعتقاد داشته باشد حمایت می‌كنم».

 

به گفته حدادعادل نام «خاتمی» همزمان با نام «اصلاحات» به اذهان تداعی می‌شود و در دوران هشت سال ریاست‌جمهوری وی هیچ كلمه‌یی به اندازه اصلاحات تكرار نشده است. وی در همان جلسه هشت سال پیش تصریح كرد: چهره گشاده صبر و حوصله و تحمل نقد و انتقاد‌پذیری از خصوصیات فراموش‌نشدنی آقای خاتمی است و ما برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم. 

 

حالا كه هشت سال گذشته علی لاریجانی رییس است و احمدی‌نژاد رییس‌جمهور مورد تقدیر خواهد بود، در این جلسه چه حرف‌هایی میان این دو نفر رد و بدل خواهد شد. آیا لاریجانی از احمدی‌نژاد تشكر می‌كند به این دلیل كه مرزبندی خود را با جریان انحرافی مشخص كرد؟ آیا او مورد تقدیر مجلسی قرار می‌گیرد كه در حرف و عمل آن را در راس امور نمی‌دانست و رای خود را از یك نماینده با 60 هزار رای بسی مهم‌تر و پرارج‌تر می‌دانست؟

 

آیا علی لاریجانی در مراسم تقدیر از احمدی نژاد به جلسه فیلم برادرش اشاره‌یی خواهد كرد، به آن روز كه در میان فریاد نمایندگان به احمدی‌نژاد گفت هر چه می‌خواهی بگو تا حرف نگفته نداشته باشی؟آیا در مراسم تقدیر از احمدی‌نژاد به سیاهه قوانینی كه دولت از ابلاغ آنها سر باز زد اشاره‌یی خواهد شد؟ آیا كسی خواهد گفت كه بیشترین آمار تذكر شفاهی و كتبی رادولت احمدی‌نژاد به نام خود ثبت كرد؟

 

جواب همه این سوالات منفی است چرا كه اصولگرایان در همه این سال‌ها نشان داده‌اند كه می‌توانند از عهده چنین مجالس تقدیری برآیند، به هم نگاه كنند و حرف‌هایشان را پشت قاب نگاه‌شان پنهان كنند تا در قراردادی سه طرفه همه بدانند كه چه خبر است./روزنامه اعتماد

 

 


ویدیو مرتبط :
درگیری لفظی احمدی نژاد و لاریجانی و ترک مجلس توسط احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقدیر نمایندگان مجلس از احمدی نژاد به دلیل انتخاب رحیمی به عنوان معاون اول



اخبار,اخبارسیاسی,معاون  اول احمدی نژاد

عصرایران در تاریخ 11 مهر ماه 1388 خبر زیر را منتشر کرد. هم اکنون نیز به مناسب صدور حکم محکومیت محمدرضا رحیمی به دلیل فساد مالی، این خبر بازنشر می شود.


جناب آقای دکتر احمدی نژاد
رییس مکرم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و عرض ارادت
انتخاب محمدرضا رحیمی به سمت معاونت اول رییس جمهور نشان از توجه شما برادر به نیروهای زحمتکش، انقلابی، دلسوخته و فعالینی است که در طول انقلاب اسلامی همواره از حامیان ولایت بوده اند و برای توسعه عمران وآبادی کشور توأم با عدالت اجتماعی و حاکمیت روح دینی از تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

سابقه درخشان ایشان در استانداری کردستان، دیوان محاسبات و به ویژه معاونت حقوقی رییس جمهور بر اهل انصاف و مروت مکتوم نیست.

ما جمعی از نمایندگان بر خود فرض دانستیم از انتخاب موصوف تشکر و قدردانیمان را اعلام نماییم. "

امضاء
211 نفر از نمایندگان مجلس
مهرماه 1388

اسامی نمایندگان و مسئولانی که برای تقدیر از انتخاب محمدرضا رحیمی نامه نوشته بودند، به این شرح است:

نامه نمایندگان مجلس که به طور جداگانه کتبا از حسن انتخاب رئیس جمهور در انتصاب محمدرضا رحیمی تقدیر کرده بود، دارای نکات جالب توجهی است که تعدادی از نمایندگان موسوم به اقلیت نیز جزء آنان می باشد.

به گزارش بازتاب آنلاین؛ اسامی نمایندگان و مسئولانی که برای تقدیر از انتخاب محمدرضا رحیمی نامه نوشته بودند، به این شرح است:

تفت و میبد: سید جلال یحیی زاده،

فیروزآباد- بروجن: سیروس برنا

محمدرضا ملک شاهی راد نماینده خرم آباد

اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش

عسگرجلالیان رئیس مجمع نمایندگان استان بوشه

سید احمد لطفی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی

شهباز حسن پور رئیس مجمع نمایندگان کرمان

انوشیروان محسنی نماینده مردم نوشهر و چالوس

دکتر امیدوار رضایی نماینده مردم مسجد سلیمان

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

حسن ملک محمدی نماینده مردم دامغان

حسین گروسی نماینده مردم شهریار و شهر قدس

سید حاجی محمد موحد نماینده بهبان

مهدی شهریاری نماینده بجنورد

جلال محمود زاده نماینده مهاباد

حسن ونائی نماینده ملایر

علی اصغر حسنی نماینده لارستان و خنج

غفت شریعتی نماینده مشهد و کلات

محمدرضا صابری نماینده نهبندان و سرپیشه

هادی مقدسی نماینده بروجرد

اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی

سلمان خدادادی نماینده ملکان

وکیل سپه نماینده پارس آباد

سید احمد لطفی نماینده اراک و کمیجان

محمود احمدی

احمد خیری نماینده بستان آباد

حسین حسنی نماینده نائین، خور و بیابانک

علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل

فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب و قصر شیرین

سید موید حسینی صدر نماینده مردم خوی

دکتر کائیدی نماینده مردم پلدختر و سرپل ذهاب

سید حسن  شجاعی کیاسری نماینده ساری

دهقان نماینده مردم درود و ازنا

هادی مقدسی نماینده مردم بروجرد

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز

رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد

فریدون حسن وند نماینده اندیمشک

رضا رحیمی نسب نماینده مردم خرم آباد

کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا

سیامک مره صدیق نماینده ایرانیان کلیمی

علی زنجانی حسنلویی نماینده نقده و اشنویه

کریمی فیروز جانی نماینده بابل

بهمن مراد نیا رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان

سید جواد زمانی نماینده مردم کنگاور

مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی

سید قدرت الله حسینی نماینده مردم گچساران

قدرت الله علیخانی نماینده قزوین

غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام و تایباد

محمدرضا حسین نژاد نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور

نظری مهر نماینده کردکوی و بندرگز

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت

شاهپور پولادی نماینده ایلام

فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه

قاسم محمدی نماینده اردبیل

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسین امینت ملی

علیرضا منادی نماینده تبریز

علی بنایی نماینده مردم قم


 اخبار سیاسی  - عصرایران