اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد/نماینده مخالف: چرا مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟



 بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روحانی

مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد

بعد از بررسی کلیات خط مشی،‌اصول و برنامه کابینه پیشنهادی، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای معرفی شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز بررسی کلیات برنامه اصول و خط مشی کابینه پیشنهادی را در دستور کار داشته است که بر این اساس و طبق آیین‌نامه5 مخالف و 5 موافق، رییس جمهور و اسحاق جهانگیری و محمدباقر نوبخت معاونان رییس جمهور در مورد برنامه کابینه به ایراد سخن پرداختند.

دقایقی پیش بعد از بررسی برنامه کابینه مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد که ترتیب بررسی 18 وزیر معرفی شده کابینه طبق حروف الفبا است که بر این اساس اکنون نوبت بررسی صلاحیت نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

علی لاریجانی در این رابطه گفت که بعد از اظهارات مخالفان و موافقان در مورد کلیه کابینه اکنون مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی می‌شود که اولین وزیر، وزیر معرفی شده آموزش و پرورش است.


امیرآبادی، مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: چرا مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟

نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکی از وزرایی بود که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، برای گرفتن رای اعتماد، نمایندگان موافق و مخالف درباره او صحبت‌هایی را مطرح کردند.

امیرآبادی که به عنوان اولین مخالف سخنرانی کرد، با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: این وزارتخانه با 11 میلیون دانش آموز وزارت مهمی است و تاکیدات رهبر درخصوص آموزش و پرورش اهمیت این وزارتخانه را میرساند.


او سپس به عملکرد نجفی اشاره کرد و گفت: باوجود این که شما 8 سال مسئولیت این وزارتخانه را داشتید اما تغییر مثبتی به وجود نیامده است. طرح کلیات نظام آموزشی که نتیجه 10 سال فعالیت بود و از زمان شهید رجایی آغاز شده بود به وجود آمد ولی با شروع وزارت شما در سال 68 بدون تامل و تعمق به بهانه آن که توانایی اجرایی ندارید و به جای تحقیق در محتوا با رویکرد دینی و اتخاذ روشهای تربیتی آن را نادیده گرفته و تغییر را از سال آخر دوره متوسطه شروع کردید آن هم با تبدیل این دوره به دو نیم سال که بعضا مجبور شدند ارائه دروس را تغییر دهند و باعث مشکلات تربیتی شد.


او با تاکید بر این که عدم توجه به تحلیل محتوا و روش‌ها با رویکرد دینی در دوره ابتدایی هم به فراموشی سپرده شد، توضیح داد: در دوره شما شاهد تضعیف مراکز تربیت معلم بودیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد: نقش آموزش در مدارس مهمتر از دانشگاه‌هاست به طوری که در کشورهای توسعه یافته حتی به اساتید هم اجازه نمیدهند معلم دوره ابتدایی شوند و میگویند باید آموزش ویژه ای ببییند چون دوره ابتدایی دوران دیگری دارد و هم‌اکنون دانشگاه فرهنگیان همان رسالت را برعهده دارد.


این مخالف وزیر پیشنهادی تاکید کرد: عملکرد شما در طول دوره وزارت نشان میدهد به مقوله پرورشی اعتقاد ندارید و فقط آموزش را در سایر دروس مانند شیمی و فیزیک میدانید.
او با بیان این که در برنامه تان بر انس با قرآن وهمکاری با حوزه علمیه تاکید کرده‌اید، گفت: در طول دوران مسئولیت خودتان چند تفاهم نامه در این مدت با حوزه علمیه و مراکز دینی داشتید و چند قاری تربیت کردید؟ چند بار با مراجع دینی ملاقات کردید و از نصایح آنها در آموزش و پوررش استفاده کردید؟


امیرآبادی همچنین با انتقاد از وضعیت میشت معلمان، روشهای تدریس و پرورش استعدادها گفت: شما تاکید دارید بر مدارس غیرانتفاعی اما مردم از کجا پول بیاورند؟ از شهریه های مدارس خبر دارید؟ البته این ایراد به بیشتر وزرای بعد از شما هم وارد است اما آزموده را آزمون خطاست.


این نماینده در ادامه گفت: باتوجه به تهاجم فرهنگی چه برنامه ای برای مصون سازی دانش‌آموزان دارید؟


او سپس ادامه داد: بررسی عملکرد هشت ساله ایشان نشان‌دهنده عدم تعقل ساختاری، عدم تغییر نظام آموزشی، ناکارآمدی، مشکلات کارکنان در آن هشت سال و حاکمیت روشهای قدیمی در کارنامه است و در این برنامه ارائه شده هم به گذشته رجعت شده و از بازنگری در سند تحول و هوشمندسازی سخن گفته شده و نداشتن برنامه برای تثبیت نظام آموزشی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه به چشم می‌خورد.


او با بیان این که نباید وارد مسائل سیاسی شد، گفت: نباید در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش وارد مسائل سیاسی شد اما میبینیم که رییس جمهور کسی را معرفی کرده که یک چهره شاخص سیاسی است نه علمی و فرهنگی.


امیرآبادی گفت: نمیتوانیم به راحتی از فته 88 عبور کنیم و از کنار کسانی که با قانون شکنی آن خسارت را وارد کردند بگذریم. شما درانتخابات 88 در ستاد آقای موسوی بودید عضویت جرم نیست اما شما بی اطلاع از وضعیت کشور نبودید، چرا با اعلامیه‌ها برخی را به خیابانها کشاندید؟

 

شما در مرداد 88 نامه‌ای به مراجع عظام نوشتید و مسائلی را مطرح کردید نوشتن نامه جرم نیست اما وارد کردن اتهام ناروا به نظام اسلامی درست است؟ شما چه کاره بودید و از طرف چه ارگان و نهادی وظیفه داشتید که در منازل برخی حضور می یافتنید و میگفتید از طرف کروبی و موسوی آمده‌ایم؟


این مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین سوالاتی را مطرح کرد و گفت: سوال من از شما این است که برای ارتقای کیفی مدارس دولتی چه برنامه‌ای دارید؟دآنچه در سال 88 اتفاق افتاد را فتنه میدانید؟ اعتقادی به تقلب دارید و آنها را که فتنه به وجود آوردند محکوم میکنید؟ و این که چرا در شورای شهر مخالف نامگذاری میدانی به نام 9 دی بودید؟
ایسنا/خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
تشکیل جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز جلسه علنی امروز مجلس/ ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی



صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه روحانی

آغاز جلسه علنی امروز مجلس

نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست دکتر علی لاریجانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خانه ملت، نشست علنی امروز (سه‌شنبه 22 مرداد) قوه مقننه رأس ساعت 8 و 13 دقیقه به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور نفر 216 از نمایندگان آغاز شد.

در نشست علنی امروز مجلس قرار است که صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم مورد بررسی قرار گیرد.


ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم دستور کار صحن علنی امروز مجلس

بر اساس اعلام عضو هیات رئیسه مجلس ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم دستور کار صحن امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در ابتدای نشست علنی امروز (سه شنبه22 مرداد)مجلس شورای اسلامی، دستور کار را به شرح زیر قرائت کرد:
بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب:

 1. وزارت آموزش و پرورش (محمد علی نجفی)
 2. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی)
 3. وزارت اطلاعات (سیدمحمود علوی)
 4. وزارت امور اقتصادی و دارایی (علی طیب نیا)
 5. وزارت امور خارجه (محمدجواد ظریف)

 6. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سیدحسن قاضی زاده هاشمی)
 7. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (علی ربیعی)
 8. وزارت جهاد کشاورزی (محمود حجتی)
 9. وزارت دادگستری (مصطفی پورمحمدی)
 10. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (حسین دهقان)

 11. وزارت راه و شهرسازی (عباس آخوندی)
 12. وزارت صنعت، معدن و تجارت (محمدرضا نعمت زاده)
 13. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (جعفر میلی منفرد)
 14. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (علی جنتی)
 15. وزارت کشور (عبدالرضا رحمانی فضلی)

 16. وزارت نفت (بیژن زنگنه)
 17. وزارت نیرو (حمید چیت چیان)
 18. وزارت ورزش و جوانان (مسعود سلطانی فر)
 ج ـ رأی گیری جداگانه برای هر یک از وزرای پیشنهادی

خانه ملت