اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد: طرح ممانعت از لغو تحریم‌های ایران تا پایان 2017



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی تلافی‌جویانه در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 طرح جلوگیری از رفع تحریم‌های ایران تا پایان سال 2017 را به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا ، به نوشته روزنامه گاردین، مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه درباره پیش‌نویس متن دو طرح در رابطه با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 رای گیری کرد.

پیش نویس طرح شماره 3460 که با 247 رای موافق و 186 رای مخالف، مانع از رفع تحریم‌های ایران توسط رئیس جمهور آمریکا می‌شود. بر اساس این قطعنامه رئیس‌جمهور نمی‌تواند درباره برداشتن تحریم ها تا 21 ژانویه 2017 میلادی اقدام کند. این قطعنامه در نخستین روزی که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا وارد دفترش می‌شود، یعنی اول ژانویه 2017 باطل خواهد شد.

پیش نویس طرح دیگری نیز به شماره3461 که درباره پذیرفتن برجام از سوی نمایندگان مجلس آمریکا بود، با 269 رای مخالف و 162 رای موافق تصویب نشد.

به نوشته گاردین، این اقدام جمهوری‌خواهان به تلافی رای‌گیری روز پنج‌شنبه سنای آمریکا صورت گرفت که یک پیروزی سیاسی برای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود. در این رای‌گیری جمهوری‌خواهان سنا با به دست نیاوردن حد نصاب آراء که 60 رای است و فقط با کسب 58 رای موافق، نتوانستند قطعنامه مخالفت با توافق هسته‌ای را به تصویب برسانند.

طرح رد توافق هسته‌ای در مجلس نمایندگان نمی‌تواند مانع اجریی شدن این توافق شود و بیشتر حالت نمادین دارد.

بر اساس این گزارش، 25 نماینده دموکرات در مجلس که از هم حزبی‌های اوباما محسوب می‌شوند و طبق روال باید از سیاست های وی پیروی کنند، به برجام رای مخالف دادند. جمهوری‌خواهان کنگره نیز از ابتدا به طور یکپارچه مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده بودند.


  اخبار سیاست خارجی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
ممانعت از لغو تحریم های ایران تا پایان سال 2017

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تشدید تحریم‌های ایران را به تصویب رساند



تحریم نفت,تحریم جدید صادرات نفت ایران


رای مجلس نمایندگان آمریکا به صفر شدن صادرات نفت ایران

هدف از این اقدام، کاهش درآمدهای دولت ایران و جلوگیری از تامین مالی برنامه هسته ای این کشور ذکر شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا افزایش تحریم ها علیه ایران را تصویب کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در این طرح که با 400 رای مثبت در مقابل 20 رای منفی در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید؛ صادرات نفت ایران در مدت یک سال، یک میلیون بشکه در روز کاهش می یابد.


هدف از این اقدام، کاهش درآمدهای دولت ایران و جلوگیری از تامین مالی برنامه هسته ای این کشور ذکر شده است.
در صورت اجرایی شدن این طرح، صادرات نفت خام ایران به صفرمی رسد چرا که هم اکنون صادرات نفت ایران تحت تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا حدود یک میلیون بشکه در روز است.


این طرح برای تایید نهایی، باید به تصویب اکثریت اعضای مجلس سنای آمریکا نیز برسد و توسط باراک اوباما رئیس جمهور این کشور نیز امضا شود.
قرار است کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا نیز طرح مشابهی را در سپتامبر آینده برای رای گیری ارائه کند./عصرایران