اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متهم به قتل طلبه جوان، پای میز محاکمه رفت



اخبارحوادث - متهم به قتل طلبه جوان، پای میز محاکمه رفت

جوانی که متهم است طلبه‌ای را با واردکردن ضربه چاقو به قتل رسانده، دیروز برای دومین‌مرتبه به اتهام قتل عمدی پای میز محاکمه رفت و اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کردند.

متهم 22ساله که احسان نام دارد، شامگاه 25شهریور سه‌سال قبل در خیابان با طلبه‌ای به نام علی خلیلی، درگیر شد و او را با چاقو زد. پس از آن پرونده‌ای علیه احسان به جریان افتاد و وی متهم شده درحالی‌که برای چنددختر مزاحمت ایجاد کرده بود، علی را که قصد داشته نهی از منکر کند هدف قرار داده است. علی در زمان حیات از ضارب خود گذشت کرد و به این ترتیب احسان آزاد شد اما طلبه جوان 18 فروردین امسال جان باخت. پس از آن احسان دوباره بازداشت و این‌بار اتهام قتل عمد به وی تفهیم شد. او چندی قبل در شعبه113 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت اما به‌دلیل مشخص‌نبودن نظریه پزشکی‌قانونی درباره تقصیر احسان در مرگ علی، ادامه رسیدگی به آینده موکول شد تا اینکه با صدور این نظریه متهم دیروز بار دیگر پای میز محاکمه رفت.


نماینده دادستان در این جلسه گفت: «پزشکی‌قانونی در آخرین نظریه خود اعلام کرده علت فوت، عفونت پیشرفته ریوی و نارسایی تنفسی ناشی از آن و آسیب عروق و راه تنفسی گردن در اثر اصابت جسم برنده به ناحیه گردن است.»
در ادامه جلسه دادگاه، اولیای‌دم با حضور در جایگاه گفتند خواستار قصاص هستند و رضایت نمی‌دهند. سپس وکیل‌مدافع آنها توضیح داد علی در زمان مرگ نسبت به ایراد ضرب‌وجرح عمدی رضایت داده بود و این رضایت مانع درخواست قصاص توسط اولیای‌دم نیست.


وقتی نوبت به احسان رسید تا از خودش دفاع کند، اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: «زدن ضربه را قبول دارم اما عمدی نبود و فقط می‌خواستم علی را بترسانم. او وقتی به طرفم آمد عینکش را درآورد و احساس کردم قصد دارد درگیر شود به همین دلیل با چاقو ضربه‌ای به او زدم که به گردنش خورد.» احسان در ادامه از اولیای‌دم خواست به حرمت امام‌حسین(ع) از مجازات او گذشت کنند. در ادامه وکیل متهم در دفاع از احسان گفت: «احسان هنگام حادثه مست بوده و احتمال مسلوب‌الاراده‌بودن وی وجود دارد، بنابراین درخواست دارم این موضوع توسط پزشکی‌قانونی بررسی شود.» وی ادامه داد: «علی در سال90 مجروح و سال93 فوت شد. مادر علی در آن زمان اعلام کرده بود پسرش رو به بهبودی است. پزشکی‌قانونی هم سه‌ماه بعد از حادثه گزارش داده طول درمان علی پایان‌یافته است بنابراین نمی‌توان مرگ علی را ناشی از آن جراحات دانست. ضمن اینکه در درمان علی سهل‌انگاری نیز شده است و باید میزان تقصیر پزشکی در بروز این حادثه مشخص شود.»در ادامه جلسه دادگاه، متهم به پای اولیای‌دم افتاد و بار دیگر درخواست بخشش کرد سپس قضات ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رای وارد شور شدند.

اخبارحوادث - شرق
 


ویدیو مرتبط :
طلبه عدالتخواه تبریزی با اعلام حمایت از طلبه سیرجانی : عده ای می خواهند طلبه های انقلابی را مارک افراطی گری بچسبانند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لنگه کفش جامانده، متهم به قتل را پس از17 سال پای میز محاکمه کشاند



لنگه کفش جامانده، متهم به قتل را پس از17 سال پای میز محاکمه کشاند

قاتل فراری که ۱۷سال قبل لنگه کفشش را در محل جنایت جا گذاشته بود مورد محاکمه قرار گرفت و قتل را به گردن برادرش انداخت.

به گزارش خراسان، در یکی از روزهای پاییز سال ۷۶، وقوع نزاعی منجر به قتل در خیابان شریعتی کارآگاهان جنایی پایتخت را به تکاپو انداخت. 

در این جنایت مردی به نام ماشاء ا... با ضربه چاقو از پا درآمد و تحقیقات نشان می داد او توسط یکی از دوستانش به نام محمدحسین به قتل رسیده است. اطلاعات موجود حاکی از آن بود که این دو نفر بر سر معامله یک خودرو با یکدیگر دچار اختلاف شده اند و پیش از این نیز چند مرتبه با یکدیگر درگیر شده بودند. 

در چنین شرایطی تلاش ها برای یافتن محمد حسین آغاز شد اما او فقط یک لنگه کفش از خود به جا گذاشته بود و تلاش های پلیس برای دستگیری اش راه به جایی نبرد.با گذشت ۱۴سال از این حادثه ماموران گشت انتظامی رودهن به یک خودروی پراید مشکوک شدند. آنها در بازرسی پراید چندین بطری مشروبات الکلی و سه گرم شیره تریاک کشف کردند و زمانی که به بررسی هویت راننده پراید پرداختند معلوم شد او همان قاتل فراری است.

به این ترتیب محمدحسین به تهران منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما حاضر نشد اتهام کشتن ماشاء ا... را بپذیرد. با این حال لنگه کفشی که از او به جا مانده بود و دیگر شواهد و قرائن علیه او بود. 

تحقیقات در این باره مدت ها به طول انجامید تا این که وی به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضایی بعثت منتقل شد و مورد محاکمه قرار گرفت.بعد از آن که وکیل اولیای دم خواستار قصاص محمدحسین شد او در دفاع از خودش گفت: برادرم بر سر خرید یک خودرو با ماشاء ا... اختلاف داشت به همین دلیل در این درگیری او را کشت. 

برادرم چند سال در یکی از کشورهای خارجی زندگی کرد اما مدتی بعد فوت شد. شب حادثه من به محل درگیری نرفتم و از این موضوع خبر نداشتم و برادر زنم که با من اختلاف دارد این قتل را به گردن من انداخته است. به دنبال دفاعیات متهم قاضی گیوکی ختم جلسه را اعلام کرد و قرار است به زودی در این باره تصمیم گیری شود./خراسان