اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

متقاضیان مسکن مهر به مشاوران املاک بروند


تعدادی از واحدهای مسكن مهر توسط مشاوران املاك عرضه می‌شود به این‌صورت كه مشاوران املاك واحدهای مسكن مهر را به مردم معرفی می‌كنند.

تعدادی از واحدهای مسكن مهر توسط مشاوران املاك عرضه می‌شود به این‌صورت كه مشاوران املاك واحدهای مسكن مهر را به مردم معرفی می‌كنند.

مصطفی قلی خسروی- رییس اتحادیه كشوری مشاوران املاك-  با بیان این‌كه متقاضیان باید واجد شرایط لازم برای مسكن مهر باشند، اظهار كرد: متقاضیان واجد شرایط توسط مشاوران املاك به شركت عمران شهر جدید پرند معرفی می‌شوند.

وی حق‌الزحمه مشاوران املاك را 40 هزار تومان اعلام و تصریح كرد: این مبلغ باید در بدو امر پرداخت شود اما در صورتی كه متقاضی توسط شركت عمران شهر جدید پرند تائید نشود، اتحادیه كشوری مشاوران املاك مبلغ را به متقاضی بازمی‌گرداند.

خسروی گفت: هنوز قرار داد را امضا نكرده‌ایم زیرا در قرارداد آمده است كه 40 هزار تومان به حساب اتحادیه واریز شود اما ما معتقدیم كه این مبلغ باید به حساب مشاور املاك واریز شود.

بنا به اعلام وی متقاضیانی كه تاكنون ثبت نام نكرده‌اند نیز می‌توانند برای خرید این واحدها اقدام كنند.

علی نیكزاد - وزیر راه و شهرسازی- چندی پیش در این‌باره گفت: به مشاوران املاك گفتیم كه كار كارگزاری كنند یعنی مسكن را بدهیم كارهای فروش اقساطی، اخذ دفترچه و پایان كار انجام دهند.

وی ادامه داد: ما حتما موافقیم، هر كسی بتواند كار كارگزاری كند یعنی با قیمت مشخص كارهای واحدها را انجام و آنها را واگذار كند، پولی به آنها بدهیم.

بر این اساس، بیش از دو سال از زمانی كه رییس جمهوری مشاوران مسكن را خادمانی بی‌سر و صدا و بی‌ادعا در حوزه‌ی مسكن توصیف كرد و گفت كه طرح مسكن مهر طرح خوب و گسترده‌ای بود اما اگر در این طرح به جای پیچیده شدن در روند اداری به مشاوران برای اجرا داده شود بازدهی آن 100 برابر خواهد بود، گذشته است.

احمدی‌نژاد كه در اولین گردهمایی همیاران مسكن سخن می‌گفت، اظهار كرد: گاهی سپردن امور به دست یك فرد باتجربه می‌تواند بسیاری از مشكلات را حل كند. كسانی كه مشكلات بازار مسكن را به گردن مشاوران املاك می‌اندازند خود به دنبال سوءاستفاده از معضلات اجتماعی هستند و می‌خواهند جیب‌های خود را پر كنند و آدرس غلط بدهند.

در آن زمان خسروی اعلام كرده بود: اگر ساخت طرح مسكن مهر به مشاوران املاك واگذار شود با نظارت وزارت مسكن و شهرسازی محله به محله از متقاضیان نام‌نویسی كرده و با استفاده از ظرفیت‌های بافت فرسوده در همان محله‌ها برای آنها خانه ساخته می‌شود.

وی افزوده بود: واگذاری اجرای طرح مسكن مهر به مشاوران املاك همان اجرای اصل 44 است و به دلیل آگاه بودن این قشر، عده‌ای از این امر ناراحت هستند.

كارشناسان معتقد بودند: واگذاری طرح مسكن مهر به مشاوران املاك دامن زدن به سوداگری است زیرا اراضی طرح مسكن مهر به جای اینكه تبدیل به مسكن شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد، بیشتر خرید و فروش می‌شود.

به هر حال اكنون بعد از گذشت تعدادی از واحد‌های مسكن مهر از جمله واحدهایی كه توسط شركت تركیه‌ای در پرند ساخته شده به مشاوران املاك واگذار شده‌است.

 بنا به اعلام قبلی میزان آورده متقاضیان برای واحدهای یك، دو و سه خوابه به ترتیب 18،12 و 22میلیون تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد واحد‌هایی كه بنا شده به مشاوران املاك واگذار شود، همان واحد‌هایی است كه وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در واكنش به افزایش نرخ اجاره درباره آن‌ها گفت:

 برخی آتش به پا می‌كنند و می‌خواهند بازار مسكن را بهم بریزند، قیمت بالا نمی‌رود و این افراد یقین بدانند كه موفق نخواهند شد، زیرا ما آنقدر خانه ساخته‌ایم كه روی دستمان مانده است.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
تجمع متقاضیان مسکن مهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت نام هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر پرند



 

ثبت نام هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر پرند

 

هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر پرند توانسته اند در نمایشگاه امسال راه و شهرسازی ثبت نام کنند که تا پایان سال جاری نیز مسکن خود را تحویل خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ثبت نام ۱۰۰۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر در نمایشگاه امسال راه و شهرسازی انجام شد، این در حالی است که افراد دیگری موفق به ثبت نام در زمان یاد شده نشدند و ثبت نام آنان به زمان دیگری موکول شد.

بر پایه این گزارش، متقاضیان مسکن مهر که موفق به ثبت نام در نمایشگاه راه و شهرسازی نشده اند می توانند با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته شرکت عمران شهر جدید پرند با اتحادیه مشاورین املاک کشور، از اول دیماه به املاک محله خود مراجعه کرده یا به واحد کارگزاری شرکت عمران شهر جدید پرند مراجعه کنند.

گفتنی است، افرادی که برای ثبت نام مسکن مهر به املاک محله خود مراجعه می کنند حق الزحمه ای بیش از ۴۰ هزار تومان را نباید پرداخت کنند و در قبال این وجه پرداختی، املاک موظف به پیگیری مراحل ثبت آنان خواهند بود..... /  خبرگزارى مهر