اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مبنای پیش بینی حرفه ای های بورس



اخبار,اخبار اقتصادی, پیش بینی بازاربورس

 

اخبار اقتصادی - مبنای پیش بینی حرفه ای های بورس

 حرفه ای های بورس اوراق بهادار تهران، این روزها آینده شرکت های فعال در بازار سهام را بر پایه کدام اطلاعات پیش بینی می کنند؟

سرعت تحولات در بازار سرمایه چنان افزایش یافته که اگر سهامدار شرکتی بخواهد برای کسب اطلاع از وضعیت شرکتی که سهام آن را در اختیار دارد یا قصد خرید آن را دارد، اقدام کند، حداقل باید 4 ماه انتظار بکشد تا گزارش های مالی سه ماهه شرکت منتشر شود.

بر اساس این اطلاعات نیز تنها می تواند بر مبنای الگوی ادامه روند موجود یا افزودن گمانه هایی در این روند، آینده شرکت را با درصد خطای قابل اعتنایی پیش بینی کند که معمولا هر بار، سهم برخی عوامل غیر واقعی تشخیص داده شده و پیش بینی صورت گرفته با واقعیت، فاصله بسیار دارد.

این روزها حرفه ای های بازار برای گریز از این تله بازار، به بررسی روند عرضه ها، روند تولید و جحم و ارزش معاملات شرکت هایی که توامان در بورس سهام و کالا فعال هستند، اقدام کرده اند.

چرا که این بررسی با وضوح بیشتری آینده مالی شرکت ها را نمایان می سازد.

به عنوان نمونه اگر روند حجم عرضه ها و فروش های یک شرکت فولادی طی یک ماه بررسی شود و نیز میزان استقبال متقاضیان محصولات فولادی در این مدت ارزیابی شود، با افزودن عواملی همچون سیر قیمتی محصول در بازار و دیگر عوامل تاثیرگذار بر روند تولید شرکت، می توان تصویر به نسبه واقعی از گزارش های مالی آتی شرکت به دست آورد.

با افزودن روندهای حاکم بر محصولات بورس های کالایی جهانی این پیش بینی، واقعیت بیشتری به خود می گیرد.

لذا با لحاظ این آمار که 64 درصد حجم معاملات بازار سرمایه طی سال گذشته در بورس کالا رقم خورده و تنها 24درصد آن در بورس سهام به ثبت رسیده، دیگر باید پذیرفت که رخدادهای بورس کالا باید مقدم بر تحولات بازار سهام مورد ارزیابی قرار گیرد، کاری که این روزها موجب شده تا حرفه ای های بازار سهام با تکیه بر آن گوی سبقت را از غیرحرفه ای های بازار بربایند.
اخبار اقتصادی - خبر آنلاین 
 


ویدیو مرتبط :
‫آیا چسبهای کوچک کننده بینی مبنای علمی دارند؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی وزیر اقتصاد از آینده بازار بورس



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار بورس

 

اخبار اقتصادی - خوشبینی وزیر اقتصاد به آینده بازار بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بورس ایران در منطقه خاورمیانه و جهان بهترین شرایط را امسال داشته است ، تاکید کرد: روزهای بسیار خوشی در پیش است. 

به گزارش مهر، علی طیب ‌نیا گفت: از ابتدای سال تاکنون شاخص کل بورس حدود 120 درصد افزایش داشته که ناشی از اعتمادی است که مردم به دولت و سیاست‌های دولت پیدا کرده اند.
 
وی اظهارداشت: مردم مطمئن هستند که بخش تولید در حال خروج از رکود و سودآوری بنگاه‌های اقتصادی در حال افزایش است و این اعتماد مردمی سبب می شود نقدینگی وارد بازارسرمایه شود.
 
وزیر اقتصاد گفت: نوسان ها و التهاب های اخیر موقتی و گذراست و بورس در مسیر باثبات حرکت خواهد کرد.
 
طیب نیا افزود : دولت هم تلاش می کند وسعت بازار توسعه یابد و مردم منابع خودشان را وارد بازار ثانویه کنند و همزمان با آن به دنبال توسعه بازار اولیه هستیم تا بنگاه‌های مالی برای  تأمین مالی بلندمدت به بازار اولیه بورس بیایند و مطمئن باشند بورس روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.
 
شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با افزایش 320 واحدی به 80 هزار و 105 واحد رسیده است. امروز 397 میلیون سهم به ارزش2513 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شده است. ارزش بازاری بورس هم 393 هزار و 563 میلیارد تومان است. 

اخبار اقتصادی - مهر