اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ما ایران را تهدید نمی‌کنیم بلکه ایران ما را تهدید می‌کند!



اخبار سیاست خارجی,رژیم صهیونیستی


 اخبار سیاست خارجی - شیمون پرز:
ما ایران را تهدید نمی‌کنیم بلکه ایران ما را تهدید می‌کند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملیات نظامی اسرائیل برای یافتن نوجوانان گمشده در کرانه باختری مثال مجازات جمعی نیست، گفت: فکر نمی‌کنم.

رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست ادعا کرد: ما ایران را تهدید نمی‌کنیم بلکه ایران ما را تهدید می‌کند.

به گزارش «تیک»، شیمون پرز که روز سه شنبه وارد واشنگتن شده است، در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست درباره روابط خود با محمود عباس مدعی شد: ما دوستان قدیمی هستیم. ما کسانی هستیم که توافقنامه اسلو را امضاء کردیم از این رو یکدیگر را به خوبی می‌شناسیم. من هنوز معتقدم که او بهترین نامزد برای صلح است.این که او دیدگاه‌های متفاوت دارد، تعجب انگیز نیست. وظیفه ما غلبه کردن بر این اختلافات است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملیات نظامی اسرائیل برای یافتن نوجوانان گمشده در کرانه باختری مثال مجازات جمعی نیست، گفت: فکر نمی‌کنم.

پرز در خصوص ایران هم مدعی شد: متاسفانه  برخی در ایران ما را تهدید می‌کنند. ما کاری به کار آن‌ها نداشته‌ایم. آن‌ها کمبود انرژی ندارند(که بدنبال انرژی هسته‌ای‌اند).
 اخبار سیاست خارجی - تیک


ویدیو مرتبط :
پاسخ ایران به تهدید نظامی اسراییل علیه ایران چه خواهد بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید ایران به حمله جنایت بین المللی است / 3 میلیون نفر می میرند



یک استاد دانشگاه در آمریکا با هشدار نسبت به حمله احتمالی آمریکا یا اسراییل علیه ایران گفت که تهدید ایران به حمله ، یک جنایت بین المللی است .

 

به گزارش عصر ایران پروفسور " فرانسیس بویل " استاد حقوق بین الملل دانشگاه ایلینویز آمریکا که در هجدمین کنفرانس بین المللی " دموکراسی مستقیم " در اتریش با موضوع " بازدارندگی هسته ای " سخن می گفت ، با اشاره به این موضوع افزود که تلاش آمریکا برای حمله به ایران با دستاویز قرار دادن موضوع مجعولی همچون " دست یابی ایران به سلاح هسته ای " یک جنایت بین المللی است .

وی افزود : " وقتی دولت اوباما همچون دولت بوش ایران را به حمله تهدید می کنند و پیوسته می گوید که " سناریوی حمله به ایران همواره روی میز است " در واقع آمریکا با این قبیل سخنان ، ایران را به " جنگ هسته ای "  تهدید می کند که این مساله از منظر حقوق بین الملل کاملا ممنوع است .

پروفسور بویل خاطر نشان کرد  : " اگر ما امروز دست به کار نشویم اوباما و مردان او با دستاویز قرار دادن موضوع اتمی ایران جنگ جهانی سوم را به راه خواهند انداخت ".

این استاد آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت حمله آمریکا به ایران احتمالا از سلاح هسته ای تاکتیکی استفاده می شود ،  تخمین زد که در این صورت ممکن است قریب به 3 میلیون نفر کشته شوند .

پروفسور بویل تاکید کرد : " اگر کشتار جمعی انسان ها یک جنایت است طبیعتا تهدید کشورهای دارای سلاح هسته ای برای به کار گیری این سلاح علیه کشورهای غیر برخوردار نیز یک جنایت بین المللی است .

این استاد دانشگاه گفت که  دکترین " جنگ پیشگیرانه " دولت بوش که با وجود گذشت 18 ماه از دولت اوباما هنوز در دولت جدید آمریکا نیز مورد توجه است ، از سوی وکلای  جنایتکاران دولت نازی آلمان برای تبرئه آنها در دادگاه ساخته و پرداخته شد ، اما  دادگاه ( نورنبرگ ) این توجیه را رد کرد .

پروفسوربویل  با اشاره به بند " دو" منشور ملل متحد درباره ممنوعیت مطلق استفاده از زور جز در مورد دفاع مشروع ، استناد دولت ایالات متحده به این بند از منشور ملل متحد در توجیه حمله به افغانستان و عراق را نادرست خواند و افزود که اقدام آمریکا در حمله به افغانستان و عراق را نمی توان  با این بند از منشور ملل متحد توجیه کرد.

پروفسور بویل دولت آمریکا را متهم کرد که با جنگ افروزی های خود از منظر حقوق بین الملل کلکسیونی از جنایت و نسل کشی را در کارنامه خود ثبت کرده است .

گفتنی است پروفسور بویل تا کنون  دو کتاب " جنایت  بازدارندگی هسته ای " و " نابودی نظم جهانی " را درانتقاد از توجیهات حقوقی جنگ طلبان آمریکایی و نیز نقد موضوع بازدارندگی هسته ای و کاربرد سلاح های کشتار جمعی از منظر حقوق بین الملل ، به رشته تحریر در آورده است ..../عصر ایران