اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مایکل مان: فردا درباره جزئیات طرح ایران گفت‌وگو می‌شود/ایران باید اولین گام را بردارد/ دبکا: واشنگتن اسرائیل را در جریان نشست ژنو قرار نداده است



 جزئیات طرح ایران در ژنو

مایکل مان:
فردا درباره جزئیات طرح ایران گفت‌وگو می‌شود/ایران باید اولین گام را بردارد

سخنگوی سرپرست تیم مذاکره کننده گروه 1+5 علت گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را انجام مباحث فنی عنوان کرد.

به گزارش فارس ، مایکل مان در گفت وگو با بی بی سی گفت: فضای خوبی بر مذاکرات حاکم بود. اما لازم است که گفتار ایرانی ها با رفتارشان مطابقت پیدا کند.

وی افزود: در مذاکرات امروز مباحث با جزئیات بسیار مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز کارهای بسیاری است که باید انجام شود.

مایکل مان با اشاره به دیدار دوجانبه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: با این حال، مذاکرات کماکان باید ادامه یابد.

سخنگوی اشتون ادامه داد: ایران باید گام بزرگی بردارد. ایران باید اولین گام را بردارد و اقدامات اعتمادساز انجام دهد و به جامعه جهانی ثابت کند به دنبال اهداف نظامی هسته ای نیست و برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز است.

به گفته مایکل مان، علت دیدار اشتون و ظریف ادامه مباحث فنی بود که در دیدار بعد از ظهر میان معاونان دو طرف مطرح شده بود. ایران طرحی ارائه کرده که فردا قرار است جزئیات بیشتری از آن مورد بحث قرار گیرد.


دبکا: واشنگتن اسرائیل را در جریان نشست ژنو قرار نداده است

یک پایگاه خبری اسرائیلی نوشت که بر خلاف تعهدی که آمریکا داده بود، واشنگتن اسرائیل را در جریان اتفاقات نشست ژنو قرار نداده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری اسرائیلی «دبکافایل» طی گزارشی به بررسی نشست دو روزه در ژنو سوئیس پرداخت و نوشت: «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران گفت مهمترین گام برای توافق آن است که قدرت‌ها فتوای سال 2006 رهبر انقلاب درباره حرام بودن سلاح هسته‌ای را قبول کنند.

دبکا فایل نوشت: تا کنون که سه‌شنبه شب است دولت اوباما حتی یک جمله نیز به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره مذاکرات ژنو گزارش نداده است این در حالی است که آمریکا قول داده بود اسرائیل را در جریان مذاکرات قرار دهد.

از سوی دیگر نتانیاهو در نشست کنست که به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ «یوم کیپور» بود گفت اسرائیل از این جنگ یاد گرفته هرگز گزینه حمله پیشگیرانه را نادیده نگیرد.
/فارس

 


ویدیو مرتبط :
1392/07/28:ارائه جزئیات مذاکرات 1+5 با ایران به اسرائیل..؟؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات طرح اسرائیل برای حمله به ایران/سند



جزئیات طرح اسرائیل برای حمله به ایران/سند

بی بی سی: «براساس آنچه وبلاگ تیکن اولام منتشر کرده ارتش اسرائیل این جنگ را با حمله گسترده سایبری به زیرساخت های ایران آغاز می کند و با بارانی از موشک های بالستیک بر تاسیسات هسته ای این کشور پی می گیرد.»

به گزارش جام نیوز، سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، روز چهارشنبه 25 مرداد(August 15) نوشت: «وزیر دفاع شهروندی اسرائیل گفته است حمله به ایران احتمالا به جنگی سی روزه و کشته شدن 500 اسرائیلی منجر خواهد شد. متن ویلنای به یکی از روزنامه های اسرائیلی گفته این جنگ "در چند جبهه" خواهد بود و در طی آن صدها موشک به شهرها و مناطق اسرائیلی شلیک خواهد شد. ویلنای تاکید کرده اسرائیل آماده جنگ است اما این کار باید با هماهنگی آمریکا انجام شود.»

این سایت ادامه داد: «در همین حال یک وبلاگ سیاسی در آمریکا به نام تیکن اولام که مسایل امنیتی سیاسی اسرائیل را دنبال می کند متنی را منتشر کرده که می گوید حاوی جزئیات برنامه ارتش اسرائیل برای حمله به ایران است. ریچارد سیلورستین، نویسنده آمریکایی این وبلاگ که در سیاتل مستقر است به بی بی سی گفته این سند دستور جلسه داخلی هشت وزیر امنیتی اسرائیل است که به دست او رسیده و نشان می دهد ارتش اسرائیل برای جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات هسته ای چه برنامه ای دارد. ایران همواره تاکید کرده که برنامه هسته ایش صلح آمیز است.»

بی بی سی در مورد طرح آمریکا برای حمله به ایران نوشت: «براساس آنچه وبلاگ تیکن اولام منتشر کرده ارتش اسرائیل این جنگ را با حمله گسترده سایبری به زیرساخت های ایران آغاز می کند و با بارانی از موشک های بالستیک بر تاسیسات هسته ای این کشور پی می گیرد. مراکز کنترل و فرماندهی، مراکز تحقیق و توسعه هسته ای و منازل افراد اصلی وابسته به برنامه هسته ای ایران نیز در فهرست اهداف این حملات هستند. "تنها پس از انجام این مراحل هواپیماهای با سرنشین وارد آسمان ایران می شوند تا مراکز معدودی را که نیاز به حمله بیشتر دارند هدف قرار دهند." جاناتان مارکوس خبرنگار دیپلماتیک بی بی سی می گوید تایید اصل بودن این گزارش ممکن نیست اما آنچه در گزارش آمده ماموریتی عظیم با تبعاتی گسترده را نشان می دهد. دولت و ارتش ایران صریحا گفته اند درصورت حمله اسرائیل یا آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم مقابله به مثل خواهد کرد./جام نیوز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب